شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
به روزترین جدول رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری
رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری

رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری

رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری
رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری

مشخصات و امکانات قطارهای مسافری از بهمن ماه ۹۷ توسط شرکت راه آهن اعلام و قطارها رتبه بندی شدند

قطارها با توجه به خدماتی که در آنها ارائه میشود رتبه بندی شده اند تا مسافران بتوانند با مقایسه خدمات و امکانات موجود در هر قطار نوع قطار خود را برای مسافرت انتخاب نمایند

قطارها بر اساس این رتبه بندی بصورت ستاره دار از تعداد ۵ ستاره تا دو ستاره رتبه بندی شده اند و قیمت بلیت قطارها هم بر همین اساس طبقه بندی می شود.

|رتبه بندی ها طبق آخرین تغییرات به روزرسانی شده است|
▫️ آخرین بروزرسانی : اسفندماه ۱۴۰۲ ▫️

▫️جهت آگاهی بیشتر در مورد خصوصیات هر یک از واگن های مسافری، روی نام تجاری واگن کلیک کنید▫️
▫️جهت دریافت فایل ها بایستی VPN/فلیترشکن دستگاه خود را خاموش نمایید▫️

رتبه بندی قطارهای خواب ۴ تخته:

واگن های خواب ۴ تخته
ردیفنام تجاری واگنرتبه واگن
۱فدک ، زندگی ، نور⭐️⭐️⭐️⭐️⭐️
2نور ، غدیر، سریر، سپهر، پلور، سبز، سیمرغ، غزال بن ریل، غزال کوثر، غزال پارس لاریم، غزال، کرخه، عرفان، امید، سروش، نوین، ارگ، طلائیه، فدک۲⭐️⭐️⭐️⭐️
3البرز، خلیج فارس، طوس، الوند، سهند، نگین⭐️⭐️⭐️
نکته: قطار نور فقط در مسیر تهران – مشهد ۵ ستاره بوده و در سایر مسیرها به عنوان ۴ ستاره محسوب می گردد.

رتبه بندی قطارهای های خواب ۶ تخته:

واگن های خواب ۶ تخته
ردیفنام تجاری واگنرتبه واگن
۱مهدیس، پارسی بن ریل، پارسی رجا، پارسی مهتاب، کویر، میلاد، اپتیما⭐️⭐️⭐️
2سهند، نسیم، زاگرس⭐️⭐️

رتبه بندی قطارهای اتوبوسی:

واگن های اتوبوسی
ردیفنام تجاری واگنرتبه واگن
۱پردیس، نگین، صبا⭐️⭐️⭐️⭐️
2ارم ، ماهان ، آریا⭐️⭐️⭐️

حداقل امکانات قطارهای خواب:

حداقل امکانات قطارهای خواب
حداقل امکانات قطارهای خواب

حداقل امکانات قطارهای اتوبوسی:

حداقل امکانات قطارهای اتوبوسی
حداقل امکانات قطارهای اتوبوسی

آیا میدانستید که در سفر با قطار این امکان را دارید که اتومبیل خود را هم ببرید، برای اطلاع بیشتر به مقاله حمل خودرو با قطار مراجعه کنید.

🌸پیش فروش بهار بلیت قطار🌻پیش فروش تابستان بلیت قطار
🍁پیش فروش پاییز بلیت قطار❄️پیش فروش زمستان بلیت قطار

🔹برنامه حرکت قطارهای مسافری بهار
🔸برنامه حرکت قطارهای مسافری تابستان
🔹برنامه حرکت قطارهای مسافری پاییز
🔹برنامه حرکت قطارهای مسافری زمستان

🔸اخبار فروش بلیت قطار🔹آنچه در مورد سفر با قطار باید بدانیم
🔹شرایط استرداد بلیت قطار🔸توشه همراه مجاز و غیرمجاز در سفر با قطار
🔸آشنایی با حقوق مسافر در سفر با قطار🔹آشنایی با سامانه صدای مسافر راه آهن
اخبار فروش بلیت قطار
 

15 پاسخ به “رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری”

  1. رضا گفت:

    من سوار قطار ۴ ستاره ۴ تخته امید شدم واقعا دو ستاره هم زیادیه براش همه چیش افتضاح

  2. آری گفت:

    قطار ۶ تخته م*** واقعا بدترین تجربه عمرم بود
    به شدت کثیف‌تنگ و خفه و پر از سروصدا. تمام طول شب علاوه بر صدای قطار باید شاعد جیر جیر و تلق وسایل مستعمل قطار بودیم. مبلها بقدری چرک و تهوع آور بود که حتی رغبت نداشتیم روشون بشینیم . تمام طول قطار بوی ماندگی و بوی سیگار. حتی قفل در کوپه هم خراب بود.

  3. فرزانه گفت:

    با سلام .من دیروز با قطاز عرفان مسافرت کردم همه چی پرفکت و عالی بود
    ممنون از ریاست قطار وکارکنان ومهمانداران…

  4. محمود گفت:

    من امروز از قطار نگین ، تهران به اهواز استفاده کردم ، بسیار کثیف و تهوع آور بود ، به سیستم صدای مشتری هم اعتراض کردم ، واقعا تاسف آوره که مردم در سیستم شما ، مثل سایر جاهای این مملکت هیچ ارزشی ندارن ، قطار نگین بیشتر به ** دونی شبیه تا قطاری باشه در شائن مردم مظلوم و شهید پرور خوزستان، قطار شماره ۱۳۲ مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۱۶

  5. علی گفت:

    من امروز سوار قطار غدیر شدم از تهران به یزد و فهمیدم تمام نوشته هاتون فقط شعار هستش در مقابل بقیه شرکت ها پایینترین رسیدگی نظافت تمیزی رو دارید. در قطار عین پادگان راس ساعت ۱۲ شب خاموشی میزنن مانیتور وسط فیلم داری میبینی خاموش میشه. به مهماندار میگی دستشویی کثیف هستش میگه برو یکی دیگه پیدا بکن که تمیز باشه اب معدنی که میدن گرم هستش اعتراض میکنی مهماندار میگه برو از رستوران قطار سردشو بخر واقعا متاسفم برای همه شماها که فقط شعار میدید همتون

    • admin گفت:

      کاربر گرامی لطفا جهت ثبت شکایت با شماره تلفن ۷-۸۸۴۸۰۰۰۴-۰۲۱ یا آدرس ایمیل shekayat@sabatrains.ir تماس حاصل نمایید. در صورت عدم حصول نتیجه مطلوب با سامانه صدای مسافر شرکت راه آهن ۵۱۴۹-۰۲۱ در میان بگذارید. باتشکر از همراهی شما

  6. نازنین گفت:

    سایتتون محشرههه

  7. مینا عارفیان گفت:

    با سلام
    روز چهارم مرداد ماه با قطار غزال شماره۳۸۵ از مشهد به تهران سفر کردم، علیرغم قانون که با توجه به شیوع کرونا باید دو نفر بیشتر در یک کوپه نباشند، کوپه کامل فروش رفته بود و پس از دو ساعت سرگردانی در راهروهای قطار هیچ راه حلی به ما داده نشد!! با اینکه بارها با سیستم شکایت لحظه ای هم تماس گرفته شد، هیچ کمکی نشد و پس از دو روز پیامک ارسال شد که متاسفیم!!!!!!!!!
    واقعا خجالت اور است که از عهده ی یک کار به این سادگی فروش ۵۰ درصد ظرفیت قطار بر نمی ایید.متاسفم

  8. […] اخبار فروش بلیت قطار را از پورتال حمل و نقل ریلی دنبال کنید رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری […]

  9. محسن گفت:

    با سلام و عرض ادب؛
    ضمن تشکر از مسئولین محترم شرکت ریل ترابر سبا، اینجانب دیشب مورخ ۹۸/۰۲/۰۵ به همراه خانواده با قطار درجه یک غدیر از مشهد مقدس به تهران بازگشتم.
    بنظرم در حال حاضر این قطار از نظر کیفیت (پذیرایی، احساس آرامش و عدم احساس لرزش و صدای نامناسب در هنگام حرکت، برخورد مناسب کارکنان و مهمانداران و…) در سطح بالایی بوده و همچنین یکی دیگر از ویژگی های این قطار وجود سرویس انتخابی پخش فیلم، کارتون و موسیقی و امکان گزینش موضوع دلخواه جهت کودکان و یا بزرگسالان از بین موارد موجود می باشد که انشاالله امیدوارم در آینده نیز این روال بیش از پیش ادامه یابد.

    • پورتال حمل و نقل ریلی گفت:

      باسلام/زیارت مقبول
      نظر شما به مسئولین شرکت مورد نظر منعکس شد. باتشکر از شما مخاطب محترم | امیدواریم باز هم سفرهای خوب و خوشی با قطار داشته باشین.

  10. […] رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری […]

  11. […] آشنایی با حقوق مسافر در سفر با قطار رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری […]

  12. […] رتبه بندی و امکانات قطارهای مسافری […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *