معرفی قطارهای ۵ ستاره زندگی
معرفی قطارهای ۵ ستاره زندگی
قطار در ذهن بسیاری از مسافران یکی از گزینه‌های امن و راحت سفر است. قطارهای پنج ستاره زندگی با برخورداری از امکانات رفاهی متفاوت، مهمانداران آموزش دیده، سرویس پذیرایی و وعده غذایی شام با انواع غذاهای ایرانی، خدماتی در سطح کیفی روز دنیا پیشکش شما می کند.

معرفی قطارهای ۵ ستاره زندگی

خوشبختانه ناوگان ریلی کشور در سال های اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده و تنوع آن افزایش پیدا کرده است. با اینکه هنوز این ناوگان فاصله زیادی با استانداردهای جهانی دارد، اما پیشرفت های صورت گرفته امیدوارکننده بوده و نشان دهنده ارتقای ناوگان ریلی کشور است. قطار زندگی را میتوان یکی از بهترین نمونه های همین بهبود و ارتقا کیفیت ناوگان ریلی دانست.

قطارهای تندرو، قطارهای لوکس ۵ ستاره و قطارهای اقتصادی و ارزان قیمت در تنوع زیادی در مسیرهای مختلف کشور موجود هستند و با امکانات و خدمات خوب از مسافران استقبال می کنند.

یکی از بهترین و لوکس ترین قطارهای موجود در مسیرهای ریلی ایران قطار زندگی ۵ ستاره است. در این پست میخواهیم به معرفی امکانات و خدمات، انواع پلن های سفر، مسیرهای سرویس دهی و کیفیت خدمات رسانی در قطار زندگی به شما ارائه دهیم تا بتوانید با بررسی بهتر و دقیق تر انتخابی ایده آل را برای مسافرت با قطار داشته باشید.

معرفی قطارهای 5 ستاره زندگی
معرفی قطارهای ۵ ستاره زندگی
نمای داخل کوپه های قطار 5 ستاره زندگی
نمای داخل کوپه های قطار ۵ ستاره زندگی

قطار زندگی جزو قطارهای پنج ستاره کشور که متعلق به شرکت حمل و نقل ریلی رجا است و از اوایل سال ۱۳۹۴ وارد ناوگان ریلی شده است. این قطار مجلل تنها قطار ناوگان ریلی ایران است که دارای رستوران دو طبقه بوده و میتوانید انواع غذاهای لذیذ ایرانی را در آن میل کنید.

نمای رستوران دو طبقه قطار 5 ستاره زندگی
نمای رستوران دو طبقه قطار ۵ ستاره زندگی
رستوران قطار 5 ستاره زندگی
سرو غذاهای ایرانی در رستوران قطار ۵ ستاره زندگی

پذیرایی در رستوران قطار زندگی

در حال حاضر این قطار دارای سه کلاس قیمتی شامل زندگی با عصرانه، زندگی با شام و زندگی با شام ویژه است.

پذیرایی در قطار زندگی در دو بخش اصلی انجام می شود. پذیرایی در آغاز حرکت قطار و پذیرایی در رستوران. پذیرایی در بدو حرکت شامل ارائه دسر و چای به مسافران و اعلام خوش آمدگویی توسط مهماندار است. این پذیرایی در داخل کوپه انجام می شود، اما برای پذیرایی اصلی و شام ویژه قطار زندگی باید به رستوران مراجعه کنید. البته امکان پذیرایی از افراد سالمند و یا افرادی که به دلیل بیماری قادر به مراجعه به رستوران نیستند در کوپه وجود دارد. به این منظور باید مهماندار واگن را از این مسئله مطلع کنید.

رستوران این قطار شامل دو طبقه است. طراحی رستوران قطار زندگی به خوبی انجام شده و محیطی زیبا و دوست داشتنی برای راحتی و لذت مسافران فراهم کرده است. در رستوران قطار زندگی می توانید به طور کامل فرآیند تهیه غذا را مشاهده کنید تا نگرانی به خصوصی از بابت بهداشت و موارد مشابه نداشته باشید. سرآشپزهای حرفه ای مشغول تهیه غذاهای متنوع برای مسافران این قطار هستند. بسیاری از مسافران دلیل انتخاب قطار ۵ ستاره زندگی را همین پذیرایی و شام ویژه میدانند.

رستوران قطار 5 ستاره زندگی
رستوران قطار ۵ ستاره زندگی

مهمانداران باتجربه، پذیرایی درجه یک، خدمات رفاهی سطح بالا نظیر تهویه مطبوع کوپه با قابلیت تنظیم دما توسط مسافر، سیستم صوتی تصویری با قابلیت انتخاب محتوا به همراه ریموت، WIFI، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی در دو طرف واگنها به همراه ملزومات مورد نیاز، بخشی از خدمات رفاهی قطار زندگی است.

مسیرهای سرویس دهی قطارهای زندگی

در حال حاضر این قطار در ۲ مسیر ریلی در حال سرویس دهی می باشد.

مسیرهای سرویس دهی قطارهای زندگی
مسیرهای سرویس دهی قطارهای زندگی

مسیر تهران مشهد و مسیر مشهد تهران قطار زندگی

تعداد ۲ رام قطار فعال برای مسیر تهران مشهد و بالعکس بصورت همه روزه وجود دارد. قطار زندگی این مسیر را در زمانی در حدود ۱۱ساعت طی می کند.

مسیر رشت مشهد و مشهد رشت قطار زندگی

این قطارها در مسیر رشت مشهد و بالعکس بصورت یک روز در میان سرویس دهی میکنند. در حال حاضر قطارها در این مسیر طی زمان ۱۶ ساعت به مقصد میرسند.

نمای داخل سالن های قطار 5 ستاره زندگی
نمای داخل سالن های قطار ۵ ستاره زندگی

خرید بلیت قطارهای ۵ ستاره زندگی

جهت درج ریپورتاژ آگهی در پورتال حمل و نقل ریلی با ما تماس بگیرید
|تماس با ما|