راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود
راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در راستای تکمیل حلقه های مفقوده شبکه ریلی کشور و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر و جدید به شبکه ریلی، راه آهن میانه - بستان آباد با حضور رییس جمهور افتتاح میشود.

راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود

راه آهن میانه - بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود
راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور افتتاح میشود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل گفت: در راستای تکمیل حلقه های مفقوده شبکه ریلی کشور و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر و جدید به شبکه ریلی، قرار بود روز دوشنبه راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رییس جمهور افتتاح شود ولی در پی درگذشت همشیره دکتر روحانی برنامه سفر رئیس جمهوری به آذربایجانشرقی به تعویق افتاد.

🔸 معاون وزیر و مدیر عامل شرکت ساخت‌ و توسعه زیربناهای حمل‌ و نقل کشور خبر داد که مراسم افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد که قرار بود فردا با حضور رئیس جمهوری برگزار شود به تعویق افتاد. خیراله خادمی گفت: در پی درگذشت همشیره آقای روحانی برنامه سفر رئیس‌جمهوری به آذربایجان شرقی به تعویق افتاد.وی اضافه‌کرد: احتمال دارد که مراسم افتتاحیه راه آهن میانه – بستان آباد چهارشنبه این هفته برگزار شود.🔸
🔗 افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور/بهره برداری کامل تا پایان سال آینده

خیراله خادمی از افتتاح راه آهن میانه – بستان‌آباد در روز دوشنبه با حضور رییس جمهور خبر داد و گفت: با اتصال ۴ مرکز استان جدید به شبکه ریلی کشور طی دو سال گذشته، یکی از مهمترین اهداف دولت تدبیر و امید در توسعه شبکه ریلی کشور محقق شد و اتصال استان آذربایجان شرقی از مسیر میانبر به شبکه راه آهن کشور نیز در راستای این هدف صورت گرفته است.

وی اعلام کرد:‌ این خط آهن با هدف دسترسی آسان و سریع بخش های شمال غربی کشور به تهران و کاهش حدود ۱۱۴ کیلومتری مسیر راه آهن موجود احداث شده است که زمان سفر را ۵.۵ ساعت کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت ساخت با تاکید بر اهمیت این خط ریلی در ترانزیت بین المللی اظهار داشت: از پنج کریدور مهم در اتصال شرق آسیا به اروپا، سه کریدور مهم از ایران عبور میکند و راه آهن میانه – تبریز یکی از بخشهای مهم این کریدورها است که از مرزهای شمال شرق و جنوب شرق کشور تا غرب آسیا و اروپا امتداد پیدا میکند.

خادمی این مسیر ریلی را از شریان‌های اصلی شبکه راه‌آهن سراسری در منطقه شمال‌غرب و کریدور ترانزیت ریلی شرقی- غربی کشور معرفی کرد و اظهار داشت: با تکمیل شدن این مسیر ریلی و اتصال به کشور ترکیه و اروپا در واقع مسیر ریلی جاده ابریشم تکمیل خواهد شد.

گفتنی است؛ راه آهن میانه‌ – بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر بخشی از راه آهن میانه – تبریز است که از ایستگاه موجود راه آهن میانه شروع‌ شده و با گذر از مسیری کوهستانی از شهرهای ترکمانچای و تیکمه داش عبور کرد.

📌 اینفوگرافیک راه آهن میانه – بستان آباد