خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد
خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد
ساعت 5:30 صبح امروز 18 خردادماه 1401، قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد که در طی این حادثه برخی از هموطنان کشته و مجروح شدند.

خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد

خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد
خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد

روابط عمومی شرکت راه آهن در اطلاعیه ای اعلام کرد: ساعت ۵:۳۰ صبح امروز، قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی از خط خارج شد.
این اطلاعیه آمده: ۵ واگن از قطار مسافری مشهد-یزد در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن با حضور در محل سانحه خروج قطار مسافری، در حال بررسی علت دقیق سانحه هستند.
گفتنی است قطار مسافری مشهد-یزد به دلیل برخورد با یک دستگاه بیل مکانیکی، در بلاک عباس آباد- ریزو در محدوده اداره کل راه آهن شرق از خط خارج شد.

حضور قطار مسافری فوق‌ العاده در محل سانحه جهت انتقال مسافران به طبس

طبق اعلام راه آهن قطار مسافری فوق العاده با حضور در محل سانحه و سوار کردن مسافران، در حال مراجعت به ایستگاه راه آهن طبس است و پس از آن مسافران با اتوبوس به یزد منتقل خواهند شد.

معاون مسافری راه آهن اعلام کرد:قطار مسافری راه آهن مشهد به یزد دارای ۳۴۸ مسافر بوده است. مسافرانی که آسیب ندیده اند با قطار فوق العاده به طبس اعزام شدند.

تصاویر حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل
تصاویر حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل
تصاویر حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل
تصاویر حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل

🎥 تصاویر هوایی از محل حادثه خروج از ریل قطار مشهد-یزد

توضیحات رحیمی فرماندار شهرستان طبس در خصوص جزئیات حادثه

دستور وزیر کشور به استاندار خراسان جنوبی برای رسیدگی فوری به حادثه قطار در طبس

وزیر کشور در تماس تلفنی با استاندار خراسان جنوبی، خواستار حضور در محل حادثه قطار مسافری در طبس و ارسال سریع امکانات لازم برای رسیدگی به حادثه دیدگان شد.

اعزام بالگردهای ۳ استان به محل حادثه قطار مشهد – یزد

کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۳ بالگرد، ۱۰ تیم واکنش سریع و خودرو‌های نجات به محل حادثه اعزام شده اند. وی گفت: تیم‌های خراسان رضوی، کرمان، یزد و اصفهان نیز در حالت آماده باش هستند.

لیست اسامی مصدومان حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل

لیست اسامی مصدومان حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل
لیست اسامی مصدومان حادثه خروج قطار مشهد-یزد از ریل

واکنش توییتری وزیر راه به حادثه قطار مشهد- یزد

واکنش توییتری وزیر راه به حادثه قطار مشهد- یزد
واکنش توییتری وزیر راه به حادثه قطار مشهد- یزد

حضور وزیر کشور و راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن در محل سانحه

احمد وحیدی وزیر کشور مهندس رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی و دکتر سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن به همراه معاونین خود، در محل سانحه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد حضور یافتند.

دستور دادستان کل کشور در پی حادثه قطار مشهد-یزد

محمد جعفر منتظری، دادستان کل کشور طی دستوری به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان جنوبی دستور داد تا فورا با بررسی علل این سانحه نسبت به شناسایی مقصرین احتمالی و برخورد قانونی و سریع با مسببن این حادثه اقدام کرده و نتیجه را گزارش نماید.

آمار فوتی ها و مصدومان حادثه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد

سید محمد موسوی میرزایی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: تا این لحظه ۴۳ مصدوم حادثه قطار مشهد – یزد در بیمارستان امام خمینی(ره) طبس پذیرش شدند و تاکنون ۱۷ نفر در این سانحه فوت کرده‌اند/فارس

پیام رییس جمهور در پی حادثه قطار مشهد-یزد

رئیس جمهور با اظهار تاسف از رخداد خارج شدن قطار از ریل در مسیر مشهد به یزد، درگذشت تعدادی از هموطنان‌مان را در این حادثه تسلیت گفت و دستوراتی برای تسریع در رسیدگی به علل این واقعه و رسیدگی به مجروحان و بازماندگان درگذشتگان آن صادر کرد.

افزایش آمار فوتی های حادثه قطار

رئیس اورژانس یزد از افزایش تعداد فوتی‌ها به ۲۱ نفر خبر داد. ۴۷ نفر از مصدومان نیز به بیمارستان طبس اعزام شده اند.

انتقال مسافران قطار مشهد-یزد با اتوبوس به سمت یزد

شرکت راه آهن دقایقی قبل در اطلاعیه شماره ۶ خود در مورد حادثه امروز اعلام کرد:

مسافران قطار  مشهد- یزد که به وسیله قطار فوق العاده به ایستگاه راه آهن طبس اعزام شده بودند، به وسیله اتوبوس به سمت یزد انتقال داده شدند.این اطلاعیه می افزاید: تعداد مسافرین قطار مشهد- یزد، همچنین مسافرانی که از طبس سوار این قطار شدند و مسافرانی که بدون بلیت سوار قطار شده و برای آنها قبض صادر شده بود، در مجموع ۳۷۶ مسافر بوده است.

وزیر کشور: علت قطعی حادثه قطار مشهد- یزد در حال بررسی است

احمد وحیدی در گفتگو با خبر ساعت ۱۴ صدا و سیما با بیان اینکه هم اکنون در محل حادثه حضور داریم، گفت: بعد از حادثه دوستان دست به کار شدند و امداد رسانی را شروع کرده‌اند. وی ادامه داد: تا ساعاتی پیش شمار فوتی ها ۱۷ نفر بود که قطعی نیست و آمار فوتی‌ها را به طور دقیق باید پزشکی قانونی تأیید و اعلام کند.

تلاش برای آزاد سازی خط مسدود شده توسط نیروهای شرکت راه آهن

میرحسن موسوی درباره تداوم فعالیت قطارهای مسافری از خط آسیب دیده سانحه ریلی امروز اظهار کرد: در پی وقوع سانحه خروج قطار از ریل در بلک عباس آباد طبس، فعلاً حرکت قطارهای مسافری متوقف شده است. وی افزود: طبق برنامه قرار بود دو قطار مسافری دیگر امروز از این مسیر عبور کنند که حرکت این قطارها لغو و به مسافران اطلاع رسانی شد.

معاون مسافری شرکت راه آهن ادامه داد: فعلاً قطاری برای تردد در نوبت نداریم اما بقیه قطارهای مسافری از ساعت ۲۴ امشب سیر و حرکت خود را از سر می‌گیرند. به گفته موسوی، به حدود ۱۰۰ متر از ریل آسیب وارده شده است اما نیروهای شرکت راه آهن در حال جمع آوری بقایای سانحه امروز هستند و تا پایان امشب امیدواریم خط آهن آسیب دیده، مرمت شده و به شبکه برگردد.

افزایش تعداد مصدومان به ۸۶ نفر

حادثه قطار مشهد – یزد که صبح امروز در اثر برخورد با بیل مکانیکی اتفاق افتاد، تاکنون ۸۶ زخمی و ۲۱ کشته داشته است.

اورژانس استان یزد با حضور در محل حادثه ضمن خدمت رسانی به حادثه دیدگان، اسامی مصدومان را نیز اعلام کرد.

علت اصلی وقوع حادثه قطار مشهد – یزد

وزیر کشور در مصاحبه با رسانه ها، علت اصلی وقوع حادثه را تشریح کرده که جزئیات این خبر را در لینک زیر میتوانید مشاهده کنید:

صدور پیام تسلیت مدیرعامل شرکت راه آهن

در پی وقوع حادثه خروج از خط قطار مسافری مشهد-یزد در صبح روز چهارشنبه ۱۸ خردادماه ۱۴۰۱ مدرعامل راه آهن پیام تسلیت صادر کرد.

عیادت وزرای کشور و راه و شهرسازی از مصدومان حادثه قطار مسافری مشهد-یزد

وزیر کشور به همراه وزیر راه در دیدار با مصدومان، از نزدیک در جریان روند درمانی آنها که بیشترشان سطحی بود، قرار گرفت و روایت آنها را از این حادثه شنید.

اعلام عزای عمومی به دنبال حادثه قطار مشهد به یزد

به دستور رییس‌جمهور و تایید وزیر کشور به احترام جانباختگان حادثه قطار مشهد – یزد و ابراز همدردی با خانواده حادثه دیدگان و مردم یزد فردا پنجشنبه ۱۹ خردادماه در یزد عزای عمومی اعلام شد. »بیشتر بخوانید«

دستور بازداشت ۶ نفر درپی واژگونی قطار مشهد – یزد

رئیس دادگستری خراسان جنوبی:دستور بازداشت ۶ نفر که در حادثه واژگونی قطار دخیل بوده‌اند، صادر شده است. پرداخت خسارت به اولیای دم و مصدومان در اسرع وقت و بدون رسیدگی قضایی انجام میشود.

جزئیات جدید از سانحه قطار مشهد-یزد

رییس کمیسیون عالی سوانح با اشاره به ادامه بررسی و ارزیابی سانحه ریلی رخ داده برای قطار مشهد – یزد، گفت: راننده بیل مکانیکی به دلایلی که مشخص نیست فاصله ایمنی با خط ریلی را رعایت نکرده و باعث بروز این حادثه شده است. »بیشتر بخوانید«

افزایش مجدد آمار فوتی های حادثه قطار

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۲ فوتی حادثه کاور شده و به پزشکی قانونی تحویل شده است، عنوان کرد: ۱۷ نفر از افراد قابل شناسایی بوده‌اند. به گفته موحدی راد آزمایش DNA برای ۵ کاور دیگر در یزد انجام خواهد شد.

حال هیچ مصدومی وخیم نیست

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: حادثه قطار مشهد – یزد ۸۶ مصدوم داشت که ۱۵ مصدوم از بیمارستان طبس به یزد منتقل شدند.به گفته وی حال هیچ مصدومی وخیم نیست.

استاندار خراسان‌جنوبی اعلام کرد؛ ترخیص ۸۱ مصدوم حادثه خروج قطار مشهد- یزد

۲۱:۳۰ چهارشنبه/ استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه خط ریلی مشهد- یزد در نهایت تا فردا به حالت عادی برمی گردد، گفت: ۸۱ مصدوم حادثه خروج قطار مشهد- یزد از بیمارستان طبس ترخیص شدند. جواد قناعت با اشاره به اینکه از ۸۶ مصدوم بستری در بیمارستان طبس تعداد ۸۱ نفر ترخیص شدند، گفت: تنها پنج نفر در بیمارستان بستری هستند که شفای این عزیزان را نیز از درگاه خداوند خواهان هستیم.

ادامه اخبار حادثه قطار مشهد یزد را با کلیک بر روی لینک زیر دنبال کنید:

روز دوم حادثه قطار مشهد-یزد