یکشنبه / ۱۸ آذر / ۱۴۰۳ Sunday / 8 December / 2024
×
مدیرعامل شرکت راه آهن از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد.
کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس

کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس
کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار از بندر امیرآباد به بندرعباس

مدیرعامل شرکت راه آهن از کاهش ۵۰ درصدی تعرفه حمل‌ ریلی بار داخلی در راستای حمایت از فعالان اقتصادی از بندر امیرآباد به بندرعباس خبر داد.

جبارعلی ذاکری، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در دیدار با استاندار مازندران گفت: با توجه به اهمیت ترغیب بازرگانان و فعالان اقتصادی به ترانزیت ریلی و جایگاه مهم بندر امیرآباد در کریدور شمال-جنوب تعرفه حمل ریلی بارهای داخلی بین بندرامیرآباد و بندرعباس ۵۰ درصد کاهش یافت.

وی افزود: علاوه بر حمایت از حمل‌ ریلی بار، در تلاش هستیم تا با جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در حوزه جا به جایی مسافر نیز تحول ایجاد کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: ویترین راه آهن بخش حمل و نقل مسافر است. اما طی چند دهه اخیر به دلیل محدودیت‌های تعرفه‌ای نتوانستیم رشد مطلوبی در این بخش داشته باشیم.

ذاکری تصریح کرد: در مازندران با توجه به ویژگی های منطقه و بافت اجتماعی قطارهای حومه ای می توانند رشد خوبی داشته باشند. حاضریم در این زمینه با حمایت از بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاری دامنه و کیفیت فعالیت قطارهای حومه ای این استان را گسترش دهیم.

مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران افزود: اگر سرمایه گذاران پای کار باشند حاضریم در این زمینه همکاری کنیم. با ۲۰ میلیون دلار نقدینگی می توان ۲ رام ریل باس با کیفیت را وارد خط کرد.

ذاکری اظهار کرد: به این شکل بخش دولتی تصدی‌گری در این بخش را کنار می‌گذارد و با ایفای نقش حمایتی به رونق جا به جایی ریلی مسافر کمک می‌کند. تعرفه‌گذاری نیز در نظام عرضه و تقاضا انجام می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: معتقدیم که فعالیت بخش خصوصی به جذب مسافر و تقویت ناوگان مسافری راه آهن می کند. به ویژه این‌که مازندران ناوگان اتوبوسرانی شهری و بین شهری فعال نیز ندارد و با توجه به گردشگرپذیر بودن این استان با تقویت قطارهای حومه ای علاوه بر کمک به کاهش ترافیک می توان بسته سفر گردشگری ریلی هم تعریف کرد.

وی درباره حمایت از اجرای طرح های ریلی به ویژه تقاطع های ایمن راه آهن نیز گفت: برای هر پروژه ای که استان تشخیص دهد حاضریم ۵۰ درصد هزینه را تقبل کنیم. تا پیش از فعال‌تر شدن ترانزیت ریلی از بندر امیرآباد فرصت مناسبی برای اجرای تقاطع های ایمن در مسیر راه آهن شمال است و آماده همکاری با شهرداری‌ها و دستگاه‌های استانی در این زمینه هستیم.

گفتنی است مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در دومین سفر استانی از زمان انتصاب در دولت چهاردهم، به منظور بازدید از بندر امیرآباد و اسکله در حال ساخت رورو ریلی، پیگیری رفع موانع افزایش ظرفیت و فعالیت ترانزیت ریلی در مازندران، بازدید از خطوط و تاسیسات راه آهن شمال و دیدار با استاندار مازندران، همراه با محمدهادی ضیایی‌مهر عضو هیئت مدیره معاون ناوگان شرکت راه آهن به مازندران سفر کرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *