مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت
مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت
انتخاب نوع وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری است. اگر تا به حال با قطار سفر کرده باشید، می‌دانید که قطار وسیله‌ای اقتصادی و امن است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است تا خرید بلیط قطار یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر باشد.

مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت

مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت
مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت

انتخاب نوع وسیله نقلیه یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر سفری است. اگر تا به حال با قطار سفر کرده باشید، می‌دانید که قطار وسیله‌ای اقتصادی و امن است. دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث شده است تا خرید بلیط قطار یکی از بهترین گزینه‌ها برای سفر باشد. راه‌های بسیار زیادی جهت خرید بلیط وجود دارد. فروش بلیط قطار از طریق ۱۶۰۰ نمایندگی فروش در ایران به صورت حضوری و اینترنتی صورت می‌گیرد. حال که فرصت خرید اینترنتی بلیط برای شما وجود دارد، می‌توانید در هرمکان و زمانی که هستید، بلیط خود را خریداری کنید. سفرمارکت تمامی خدمات مربوط به خرید اینترنتی بلیط قطار را به شما ارائه می‌دهد. اگر قصد خرید بلیط دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. دراین مقاله به مزایا و روش خرید بلیط قطار از سفرمارکت می‌پردازیم.

مزایای سفر با قطار

سفر با قطار می‌تواند بسیار هیجان‌انگیز باشد. این وسیله نقلیه ایمن و کم ریسک است و برای مسیرهای داخلی بسیار مناسب است. قطار انتخاب کسانی است که به ماجراجویی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند علاوه‌بر مقصد، از مسیر هم لذت ببرند. از مهم‌ترین مزایای سفر با قطار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  راه آهن شهرها برخلاف فرودگاه‌ها در نزدیکی شهر قرار گرفته است و دسترسی آن آسان است. در این صورت گردشگران می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان در راه آهن شهر حاضر شوند.
  • در سفر با قطار کنترل‌های امنیتی طولانی مدت وجود ندارد.
  • شبکه ریلی ایران بسیار گسترده شده است و تقریباً به مقصد تمامی شهرهای بزرگ ایران می‌توانید بلیط قطار تهیه کنید. به عنوان مثال بلیط قطار مشهد یکی از پرفروش‌ترین بلیط‌ها در میان شهرهای مختلف است.
  • قطار از امن‌ترین وسایل نقلیه است. این وسیله تصادف، ترافیک و یا خطر گم شدن در جاده را ندارد.
  • قطار برنامه‌ریزی دقیقی دارد و شرایط جوی و آب و هوایی تاثیری روی برنامه‌ریزی‌های آن ندارد.
  • قطار محدودیتی در زمینه حمل بار ندارد. می‌توانید هر چمدانی با هروزنی با خود همراه داشته باشید.
  • اگر محیط زیست برای شما اهمیت دارد باید بدانید، قطار سفری سبز برای شما فراهم می‌کند و آلودگی برای محیط زیست ندارد.
  • در اغلب سفرها با قطار یک پزشک وجود دارد که در صورت وجود مشکل می‌توانید به او مراجعه کنید.

شرکت‌های ریلی در ایران

خوشبختانه کشور ایران شبکه ریلی گسترده‌ای دارد. شرکت رجا و شرکت‌های دیگری مثل سفیر و فدک، اصلی‌ترین تامین‌کنندگان در خطوط ریلی به شمار می‌روند. شرکت‌های بسیار زیادی همچون شرکت جوپار، راه آهن شرقی بنیاد (بن ریل)، ریل سیر کوثر، مهتاب سیر جم (مهتاب)، ریل ترابر سبا، قطارهای مسافری نور (نورالرضا)، پارس لایم و رعد زیرمجموعه سفیر هستند.

بررسی و تحقیق درباره تمامی این قطارها کار دشواری است به همین دلیل مراجعه به یک سایت مرجع جهت خرید بلیط و جمع آوری اطلاعات به شما پیشنهاد می‌شود. سفرمارکت سرویسی را در حوزه گردشگری راه اندازی کرده است که به واسطه آن می‌توانید به خرید بلیط قطار در هر زمان و هرمکانی که هستید، اقدام کنید.

امکانات قطارهای ایران و مسیرهای ریلی

قطارها در ایران به دو دسته قطار کوپه‎ای و سالنی تقسیم‌بندی می‌شود. قطارهای کوپه‌ای ظرفیت‌های مختلفی دارند و این کوپه‌ها می‌توانند چهار یا شش نفره باشند. صندلی این کوپه‌ها به تخت تبدیل می‌شوند. البته برخی از این کوپه‌ها نیز صندلی دارند که قابلیت تبدیل شدن به تخت را ندارند. به همین دلیل در مسیرهای کوتاه از آن‌ها استفاده می‌شود. قطارهای کوپه‌ای واگن‌ها مختلفی دارند. به عنوان مثال نوع واگن می‌تواند سروش بنیاد، پرستو، غزال بنیاد، پلور سبز، زندگی، سیمرغ، نگین، خلیج فارس و غدیر باشد.

قطارهای سالنی یا اتوبوسی، نوع دیگری از قطارها هستند که با قطارهای کوپه‌ای تفاوت دارند. این قطارها بسته به ظرفیتی که دارند، در انواع صندلی‌ها و ردیف‌های سه یا چهار صندلی وجود دارند. واگن‌های این قطارها در انواع صبا اتوبوسی و پردیس سالنی وجود دارند.

قیمت بلیط قطار

سفر با قطار یک تصمیم اقتصادی است زیرا این وسیله نقلیه هزینه‌های مربوط به حمل و نقل را کاهش می‌دهد. البته قیمت تمام شده بلیط به عوامل زیادی همچون شرکت ریلی، خدمات قطار، نوع قطار، ساعت حرکت، روز سفر و دیگر موارد بستگی دارد. در بعضی از شرکت‌های ریلی این امکان وجود دارد تا بتوانید خودروی شخصی خود را به مقصد ببرید. در این صورت هزینه‌های بلیط اضافه می‌شود.

سفر با هواپیما به دلیل هزینه‌های بالایی که دارد، لوکس محسوب می‌شود. در مقابل سفر با اتوبوس نیز ارزان و بصرفه است. قطار در میانه این دو وسیله نقلیه قرار گرفته است. شبکه ریلی ایران در سال‌های گذشته بسیار گسترده شده است و قطارهای باکیفیتی همچون قطار پنج ستاره زندگی و فدک به قطارها اضافه شده‌اند.

برای اطلاع از آخرین قیمت بلیط قطار می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید.

خرید اینترنتی بلیط قطار

کارگزاران سفرهای ریلی بسیار بیشتر از گذشته شده‌اند. دلیل آن هم افزایش تقاضای سفر با قطار است. قطار سفری ارزان و راحت است و در تمامی روزهای سال می‌توانید بلیط خریداری کنید. خرید بلیط قطار ارزان در برخی از روزهای سال همچون عید نوروز، تعطیلات تابستان، اواخر هفته و دیگر موارد ممکن است کمی دشوار باشد. به همین دلیل تهیه و خرید بلیط قطار به صورت اینترنتی و غیرحضوری بسیار منطقی‌تر است. برای خرید آنلاین بلیط قطار می‌توانید به سایت سفرمارکت مراجعه کنید.

خرید آنلاین بلیط قطار علاوه‌بر مزایایی که سفر با قطار دارد، مزایای خرید اینترنتی را نیز به همراه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به قیمت ارزان، راحتی خرید، راحتی پروسه استرداد و دیگر موارد اشاره کرد. در ادامه به بررسی مزایای خرید اینترنتی بلیط قطار از سایت سفرمارکت می‌پردازیم.

مزایای خرید بلیط قطار از سفرمارکت

خرید اینترنتی بلیط قطار به خصوص از سایت معتبر سفرمارکت، مزایای زیادی دارد:

  •  با خرید آنلاین بلیط قطار در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید. سفرمارکت بستری را برای خرید اینترنتی بلیط قطار فراهم کرده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز فروش بلیط قطار نیست.
  • در هرزمان از شبانه‌روز و در هرمکانی که باشید، می‌توانید به خرید بلیط اقدام کنید. در سایت سفرمارکت محدودیت مکانی جهت رزرو بلیط وجود ندارد.
  • پشتیبانی سفرمارکت بسیار قوی است. این سایت همواره تلاش می‌کند تا گردشگران و کاربران سایت، سفری دلچسب  تجربه کنند. به همین دلیل یک سیستم پشتیبانی بسیار خوب برای مشترکین خود فراهم کرده است. در صورت بروز هرگونه مشکل می‌توانید به راحتی با پشتیبانی سایت سفرمارکت ارتباط برقرار کنید.
  • سفرمارکت ارزانترین بلیط قطار را در بین آژانس‌های مختلف پیدا می‌کند. پس دیگر نیازی نیست نگران قیمت بلیط یا چند نرخی آن باشید.
  • سفرمارکت تمامی خطوط ریلی ایران را پوشش می‌دهد. هر شهری که قصد سفر به آن را دارید، اگر خطوط ریلی داشته باشد، بلیط قطار آن را می‌توانید از سایت سفرمارکت خریداری کنید. 
  • اطمینان از کیفیت خدمات موضوع مهمی است که در خریدهای اینترنتی دغدغه همیشگی کاربران بوده است. در سفرمارکت می‎‌توانید با خیال راحت به خرید بلیط قطار اقدام کنید. این سایت با معتبرترین و بهترین وب‌سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی همکاری می‌کند که مجوزهای قانونی لازم را کسب کرده‌اند. همچنین خدمات این سرویس‌ها توسط تیم کنترل کیفیت سفرمارکت بررسی می‌شود.
  • تمامی خدمات و محصولات گردشگری از رزرو بلیط قطار گرفته تا رزرو تور، اقامتگاه و دیگر موارد در سایت سفرمارکت انجام می‌شود. در نتیجه نیازی به گشت و گذار در سایت‌های مختلف نیست.
  • سفرمارکت یک موتور جستجوی سفر است که در میان سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.
  • اپلیکیشن سفرمارکت در دسترس عموم قرار گرفته است. تمامی خدمات سایت سفرمارکت در اپلیکیشن نیز وجود دارد. با نصب اپلیکیش هیچ تخفیف و جشنواره‌ای را از دست نخواهید داد.

پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • منبع خبر : /آگهی/