متروی تهران-پرند افتتاح شد
متروی تهران-پرند افتتاح شد
متروی تهران-پرند به طول ۱۸ کیلومتر که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه می یابد، صبح امروز 9 آذرماه با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

متروی تهران-پرند افتتاح شد

متروی تهران- پرند به طول ۱۸ کیلومتر که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه می یابد، صبح امروز ۹ آذرماه ۱۴۰۲ با حضور رییس جمهور و وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.

صبح امروز پنجشنبه ۹ آذرماه با حضور سید ابراهیم رییسی رییس جمهور و مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی و دیگر مسئولان، متروی تهران- پرند به طول ۱۸ کیلومتر افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. 

بنا به گفته علیرضا جعفری مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، مصوبه احداث پروژه متروی تهران- پرند مربوط به ۱۳۸۹ است و کارهای اجرایی و مقدماتی آن در بخش زیرساختی از سال ۱۳۹۰ آغاز شد و تا ۱۳۹۲ ادامه یافت.

از سال ۱۴۰۰ با توجه به سیاست و برنامه هایی که در دستور کار دولت سیزدهم در دستور کار قرار داشت، تکمیل این پروژه سرعت گرفت.

این پروژه با اعتباری بیش از ۷۵۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت راه و شهرسازی و ۲۰۰ میلیاردتومان از محل بودجه‌های عمومی دولت تامین اعتبار و تکمیل شد. با توجه به آنکه این خط، ادامه متروی تهران است، تجهیزات الکترونیکی و واگن های آن نیز توسط شهرداری تهران تامین و افزوده شد.

گفتنی است، این قطار حومه ای به طول ۱۸ کیلومتر ادامه خط متروی تهران است که از شهر آفتاب به سمت فرودگاه امام خمینی(ره) و از آن فرودگاه به شهر جدید پرند ادامه پیدا می‌کند.

📌 بخوانید: از تجریش تا پرند با مترو

آشنایی با خط فرودگاه امام خمینی و شهر پرند مترو تهران
آشنایی با خط فرودگاه امام خمینی و شهر پرند مترو تهران

ساعات کار مترو پرند

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه اعلام کرد: مسافرگیری در ایستگاه پرند فردا جمعه ۱۰ آذر با توجه به تقاضای مسافری انجام می‌شود.

وی افزود: این ایستگاه از روز شنبه ۱۱ آذر ماه از ساعت ۷ تا ۱۹ آماده ارائه خدمات به مسافران است.

درستی با بیان اینکه سرویس دهی از ایستگاه شهر پرند در هفته اول به صورت رایگان انجام می‌شود خاطرنشان کرد: سرویس‌دهی در این مسیر تاکنون در ۲ ایستگاه انجام می‌شد که با افتتاح ایستگاه شهر پرند، انشعاب خط یک از ایستگاه شاهد باقرشهر تا ایستگاه شهر پرند با سه ایستگاه، به صورت یکپارچه مسافران حومه ای را جا به جا می کند.