داخلی سازی تکنولوژی تولید سوزن های صنایع ریلی کشور در تبریز
داخلی سازی تکنولوژی تولید سوزن های صنایع ریلی کشور در تبریز
مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران (ایرید) از داخلی سازی تکنولوژی تولید انواع سوزن های ریلی در تبریز خبر داد و افزود: پس از تحریم ها شرکت فرانسوی کوجیفر همکاری خود را با ایرید قطع کرد و متخصصان شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال 97 موفق شدند سوزن های مختلف صنایع ریلی را داخلی سازی کنند.

داخلی سازی تکنولوژی تولید سوزن های صنایع ریلی کشور در تبریز

داخلی سازی تکنولوژی تولید سوزن های صنایع ریلی کشور در تبریز
داخلی سازی تکنولوژی تولید سوزن های صنایع ریلی کشور در تبریز

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع ریلی ایران پیش از ظهر امروز در نشست خبری با نمایندگان رسانه های آذربایجان شرقی ضمن تشریح دستاوردهای فنی این شرکت در حوزه صنایع ریلی کشور، افزود: این شرکت که از سال ۱۳۷۶ در تبریز آغاز به کار کرده است، صنعت حمل و نقل ریلی کشور را در زمینه طراحی و تولید انواع سوزن ریلی از واردات بی نیاز کرده و سالانه بیش از ۲۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای کشور به همراه دارد.

محمد متقی پور با بیان اینکه ظرفیت اسمی تولید سوزن های ریلی در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران سالانه ۹۰۰ دستگاه است، ادامه داد: بر حسب نیاز صنعت حمل و نقل ریلی کشور تا کنون بیش از سه هزار دستگاه انواع سوزن های مختلف را طراحی، تولید و تحویل شرکت راه آهن و دیگر مشتریان قرار داده ایم و خوشبختانه شرکت گسترش صنایع ریلی ایران از بدو تاسیس خود کشور را از واردات انواع سوزنهای ریلی به عنوان یک قطعه حساس و راهبردی در صنعت حمل و نقل ریلی بی‌نیاز کرده است.

برنامه ریزی برای افزایش تولید انواع سوزن ریلی در شرکت ایرید

متقی پور در ادامه گفت: شرکت ایرید در سال گذشته ۳۰۰ دستگاه و در سال جاری ۳۵۰ دستگاه انواع سوزن های ریلی را تولید کرده و برای سال آینده نیز تولید ۴۵۰ دستگاه انواع سوزن برنامه ریزی شده است.

وی تاکید کرد: ظرفیت تولید انواع سوزن در این کارخانه بر حسب نیاز مصرف کننده های عمده کشور مانند شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت های قطار شهری و صنایع معدنی و فولادی کشور قابل افزایش تا یک هزار دستگاه در سال است.

مدیرعامل ایرید بیان کرد: سیستم های سوزن قطارهای شهری تبریز، مشهد، اصفهان، شیراز، قم و… و حدود ۴۰ درصد سو زن‌های قطار شهری تهران توسط شرکت گسترش صنایع ریلی ایران تولید و تحویل شده است.

متقی پور از داخلی‌سازی تکنولوژی تولید انواع سو زن‌های ریلی در تبریز خبر داد و افزود: پس از تحریم ها شرکت فرانسوی کوجیفر همکاری خود را با ایرید قطع کرد و متخصصان شرکت گسترش صنایع ریلی ایران در سال ۹۷ موفق شدند تا ۷۰ درصد قطعات سوزن های مختلف صنایع ریلی را داخلی سازی کنند.

وی از برنامه ریزی شرکت گسترش صنایع ریلی ایران برای توسعه زیرساخت ها و افزایش تولید خبر داد و اظهار کرد: واحد فورج و عملیات سخت کاری شرکت گسترش صنایع ریلی ایران به عنوان پروژه جدید و توسعه ای این شرکت در اردیبهشت سال آینده به بهره برداری خواهد رسید و این مهم میزان داخلی سازی، تیراژ و راندمان تولید را افزایش خواهد داد.

طراحی سوزن های پرسرعت در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران

وی از طراحی سوزن‌های پرسرعت در شرکت گسترش صنایع ریلی ایران خبر داد و گفت: شبکه ریلی کشور برای سرعت حداکثر ۱۶۰ کیلومتر طراحی شده و ما سوزن های پرسرعت را هم در این کارخانه طراحی کرده ایم.

مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران در خصوص کیفیت محصولات این شرکت نیز افزود: ما در زمینه کیفیت محصول با شرکت های اروپایی رقابت می کنیم و علاوه بر کیفیت خدمات پس از فروش دستکم ۱۰ ساله هم ارائه می کنیم.

متقی پور در بخش دیگری از سخنان خود از بدهکاری شرکت های دولتی به کارخانه گسترش صنایع ریلی ایران در تبریز خبر داد و اظهار کرد: متاسفانه با وجود بی ثباتی بازار ارز ما هم اکنون از دولت ۳۰۰ میلیارد تومان طلب داریم که هنوز پرداخت نشده است.

وی از برنامه ریزی برای صادرات محصولات صنایع ریلی خبر داد و افزود: محصولات ما همه فاکتورها و استانداردهای اروپایی را دارد و اقدامات لازم برای کسب گواهی استاندارد CE اروپا را انجام داده ایم تا بتوانیم تا سال ۱۴۰۳ صادرات محصول به بازارهای جهانی را داشته باشیم.

مدیرعامل گسترش صنایع ریلی ایران از طراحی، داخلی سازی و تولید تکه مرکزی سوزن های مختلف ریلی خبر داد و گفت: تکه مرکزی یک قطعه راهبردی و حساس در سوزن های ریلی است که با طراحی و تولید آن گام بزرگی در خودکفایی در صنایع ریلی کشور برداشتیم و به همین سبب هم به عنوان شرکت دانش بنیان ثبت شدیم.