جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا
جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا
مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطارهای ترکیبی ایران-کربلا از یکشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: فروش بلیت این مسیر ریلی هم‌زمان با دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین از یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی شروع می‌شود.

جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا

جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا
جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا

مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطارهای ترکیبی ایران – کربلا از یکشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: فروش بلیت این مسیر ریلی هم‌زمان با دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین از یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی شروع می‌شود.

سید میعاد صالحی امروز ( پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تردد قطارهای اربعین اظهار داشت: امسال هم قطار ایران-کربلا به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره شروع به حرکت می‌کند، زائران سپس با طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌ روند و از آنجا با قطار عراقی از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند.

معاون وزیر راه گفت: زمان مسیر این قطار از تهران تا شلمچه ۱۸ ساعت خواهد بود. زائران مدت ۲ ساعت نیز برای تشریفات گذرنامه در مرز وقت می گذرانند و سپس ۳۰ کیلومتر با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند.

به گفته صالحی مسیر ریلی بصره تا کربلا نیز هشت ساعت طول خواهد کشید.

صالحی توضیح داد: در تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال سیر دارد، اما برای شروع هفته ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته ای دو قطار در مسیر تردد خواهد داشت.

مدیر عامل راه آهن گفت: حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه شنبه و شنبه است.

قیمت بلیت قطار تهران-کربلا

مدیرعامل راه آهن در خصوص بهای بلیت این قطار نیز، با اشاره به تنوع واگن های مسافری در قطار عراقی قیمت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:

حالت اول: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا صندلی اتوبوسی، در مجموع به قیمت ۹۶۰ هزار تومان

حالت دوم: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا اتوبوسی vip، در مجموع به قیمت یک میلیون و صد هزارتومان

حالت سوم: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره و سپس اعزام با قطار چهار تخته در خاک عراق، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری شده‌است.

صالحی درباره شیوه عرضه بلیت قطار ایران-کربلا توضیح داد: از یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار ایران-کربلا به صورت اینترنتی برای همه مردم انجام می شود و ظرفیت قطارهای تهران-کربلا نیز ۳۵۰ نفر است.

فروش مجدد بلیت قطار تهران-کربلا

پیش فروش بلیت قطار تهران-کربلا

مرحله جدید فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا برای بازه زمانی آذر ماه ۱۴۰۲؛ از صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه آغاز می شود.

  • منبع خبر : ایرنا