افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۴۰۲
افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۴۰۲
رئیس شورای شهر تهران از موافقت شورا با افزایش میانگین 25 درصد با در نظر گرفتن سقف افزایش 50 درصدی برای بلیت خطوط متروی تهران خبر داد.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۴۰۲

افزایش 25 درصدی قیمت بلیت مترو تهران در سال 1402
افزایش ۲۵ درصدی قیمت بلیت مترو تهران در سال ۱۴۰۲

رئیس شورای شهر تهران از موافقت شورا با افزایش میانگین ۲۵ درصد با در نظر گرفتن سقف افزایش ۵۰ درصدی برای بلیت خطوط متروی تهران خبر داد.

مهدی چمران در پایان یکصد و سی و پنجمین جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران و در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در جلسه امروز نخستین بحث مربوط به یک فوریت لایحه شهرداری تهران در ارتباط با فروش ملک معروف روزنامه اطلاعات بود که بابت بدهی ها به بانک شهر فروش آن انجام شود تا از بدهی های شهرداری تهران کاسته شود که یک فوریت آن به تصویب رسید.

کرایه های حمل و نقل عمومی پایتخت

وی ادامه داد: امروز در ادامه مباحث به نرخ کرایه های حمل و نقل عمومی پایتخت رسیدیم که نرخ بلیت مترو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاونت حمل و نقل شهرداری تهران و همچنین کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران پیشنهاداتی را آورده بودند و در حالیکه سیستم محاسبه نرخ بلیت تغییر کرده، ورودی مترو حدود ۳۰۰۰ تومان در نظر گرفته شد که البته در اوج ساعات ترافیک و پیک مترو و همچنین در صورت استفاده از بلیت الکترونیک این نرخ متفاوت خواهد بود و برای مابقی سفر نرخ بلیت بر اساس پیمایش کیلومتری برای شهروندان محاسبه خواهد شد.

نرخ بلیت متروی کرج و هشتگرد پیمایشی محاسبه نخواهد شد

وی تاکید کرد: در ارتباط با نرخ بلیت متروی خط کرج – تهران و هشتگرد – تهران این موضوع صدق نمی کند و به صورت پیمایشی محاسبه نخواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه نرخ بلیت مترو نسبت به سال گذشته و با توجه به نرخ تورم حدود ۴۶ درصدی، افزایش میانگین ۳۱ درصدی ارائه شد، افزود: نهایتا شورا میانگین افزایش ۲۵ درصد را مورد موافقت قرار داد و سقفی قرار داده شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۵۰ درصد افزایش نداشته باشیم.

آقای چمران در خصوص وعده تامین واگن های مترو و همچنین تامین اتوبوس برای ناوگان توسط مدیریت شهری نیز گفت: واگن های مترو تعمیراتش انجام شده و تعدادی اتوبوس که خریداری کردیم به ناوگان اضافه شده اما اتوبوس هایی که وعده وزارت کشور بود از حدود ۶۰۰ دستگاه تنها ۱۷۳ دستگاه تحویل داده شده و حتی تعدادی اتوبوس که خودروسازان آماده داشتند شهرداری تهران خریداری کرده است؛ اما تهرانی که به ۶۰۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز دارد با این تعداد دردی از آن دوا نخواهد شد.