افتتاح ۴ ایستگاه جدید خط یک مترو تبریز
افتتاح ۴ ایستگاه جدید خط یک مترو تبریز
4 ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز همزمان با افتتاح 99 پروژه ملی وزارت کشور در حوزه عمران و مدیریت شهری، با دستور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح ۴ ایستگاه جدید خط یک مترو تبریز

در ادامه تکمیل خط یک قطار شهری تبریز ، چهار ایستگاه جدید متروی تبریز ( سالار ملی، میدان امام حسین ، شهید باکری و نور ) با دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

افتتاح 4 ایستگاه جدید خط یک مترو تبریز
افتتاح ۴ ایستگاه جدید خط یک مترو تبریز

رییس جمهور صبح امروز (پنج‌شنبه) در سی و هفتمین پویش ملی تدبیر و امید برای جهش تولید، دستور بهره‌برداری از ۹۹ پروژه عمران و مدیریت شهری در سراسر کشور از جمله ۴ ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز را از طریق ویدئوکنفرانس صادر کرد.

رئیس جمهور افزود: امروز خوشحالم چهار ایستگاه مترو تبریز افتتاح میشود. اینکه در سه سال گذشته به اندازه ۱۰ سال پروژه مترو تبریز توسعه یافته است، به این معناست که همه مردم و مسئولان آذربایجان شرقی و تبریز تلاش می‌کنند.

ایستگاه‌های شماره ۹، ۱۶، ۱۷و ۱۸ خط یک قطار شهری تبریز در مجموع با اعتباری بالغ بر ۴۷۴۰ میلیارد ريال و ۸٫۴ میلیون یورو احداث شده‌اند.

ایستگاه شماره ۹ (سالار ملی) با ۱۰,۰۰۰ مترمربع مساحت در سه طبقه، ایستگاه شماره ۱۶ (امام حسین(ع)) با ۷,۵۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه، ایستگاه شماره ۱۷ (شهید باکری) با ۷,۰۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه و ایستگاه شماره ۱۸ (نور) با ۵,۵۰۰ مترمربع مساحت در دو طبقه ساخته شده‌اند.

رئیس جمهور در آئین افتتاح ایستگاه‌های قطار شهری تبریز، با بیان اینکه توسعه و آبادانی شهر تاریخی و بسیار مهم تبریز، برای دولت اهمیت زیادی دارد، افزود: دولت با تمام توان در کنار مدیریت شهری تبریز است.

دکتر روحانی با ابراز خرسندی از افتتاح ایستگاه‌های مترو در تبریز، اظهار داشت: کار بزرگی که در سه سال اخیر برای متروی تبریز انجام شده نشان از تلاش همه مردم و مسئولان آذربایجان شرقی است.
افتتاح 4 ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز
افتتاح ۴ ایستگاه خط یک قطار شهری تبریز

شهردار تبریز در این مراسم با بیان اینکه مترو، اولویت نخست مدیریت شهری تبریز است، افزود: در سه سال اخیر ۲۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی شهرداری به پروژه مترو تزریق شده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اتمام ساخت ایستگاه‌های باقیمانده خط یک متروی تبریز تا پایان دولت دوازدهم، خواستار عملیاتی شدن فاینانس خط دوم مترو از سوی بانک مرکزی شد.

با افتتاح ۴ ایستگاه شماره ۹، ۱۶، ۱۷ و ۱۸ خط یک متروی تبریز سه ایستگاه مهم ۱۳،۱۴و ۱۵ از فازسوم خط یک باقیمانده تا خط یک متروی تبریز با همه ایستگاه های خود به خدمات رسانی بپردازد.

همزمان با افتتاح ایستگاه‌های خط یک متروی تبریز، بهره‌برداری از ۵۰ واگن مترو برای شهرهای تبریز، اصفهان و شیراز در کارخانه ایریکو شهرستان ابهر آغاز شد.

تصاویری از ایستگاه های جدید خط یک مترو تبریز؛

  • منبع خبر : روابط عمومی سازمان قطارشهری تبریز