کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی
کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی
مدیرعامل شرکت راه آهن از کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و کنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی
کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی در روزهای کرونایی

مدیرعامل شرکت راه آهن از کاهش ۹۰ درصدی سفرهای ریلی و کنسل شدن بلیت قطار در این ایام نسبت به قبل از شیوع ویروس کرونا در کشور خبر داد و گفت:

قطعا خسارت و زیان‌های وارد شده به شرکت های ریلی در ستاد ملی مقابله با کرونا در نظر گرفته شده و جبران خواهد شد.

شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون و بر اساس آخرین آمارهای رسمی بالغ بر ۳۵ هزار نفر مبتلا و بیش از ۲۵۰۰ نفر جانباخته در پی داشته است.این ویروس تاثیرات بسیاری روی صنایع مختلفبه ویژه حمل و نقل و صنعت گردشگری گذاشته است چرا که بسیاری از مردم سفرهای خود را به ویژه در این ایام که هر ساله در اوج خود قرار داشت کنسل کردند و همه چیز برای شرکت های مختلف ارائه دهنده خدمات تغییر کرد.

سعید رسولی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن – در این باره گفت: شیوع ویروس کرونا تبعات اقتصادی مختلفی در دنیا داشت و اثرات وسیعی روی بخش‌های مختلف گذاشته است و به خاطر خاص بودن و غیر قابل پیش بینی بودنش شرایط را برای بخش های مختلف اقتصادی سخت تر کرده است.

وی افزود: بیشترین خسارت شیوع ویروس کرونا در وهله نخست به بخش حمل و نقل، گردشگری و کسب و کارهای خرد وارد شد که البته آثار شیوع این ویروی در دنیا حتما گسترده تر نیز خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد: در حوزه ریلی آنچه امروز با آن مواجه هستیم، کنسل شدن بیش از ۹۰ درصد بلیت قطارهای شرکت های ریلی است و استرداد بلیت مردم با دستور وزیر راه و شهرسازی بوده که از روز نخست شیوع این بیماری و صدور دستور العمل ها اجرایی شد.

رسولی تصریح کرد: وقتی قطاری از حرکت می ایستد، هزینه های مضاعفی بر شرکت حمل و نقل ریلی مورد نظر وارد میشود چرا که نه تنها این شرکت با پرسنل بسیاری مواجه بود و آنها حقوق و دستمزد دارند بلکه از روز نخست هزینه های ضدعفونی قطارها، ایستگاه ها و اماکنی که مردم با آنها سر و کار داشتند نیز بر این هزینه ها اضافه می شد.

وی گفت: از سوی دیگر نیز در حوزه مسافری مسئله استرداد بلیت مردم که در همان روزهای نخست وزیر راه و شهرسازی دستور آن را صادر کرده بود، هزینه های بیشتری روی دست شرکت های ریلی گذاشت که البته مسلما این هزینه ها و زیان‌ها در ستاد ملی مبارزه با کرونا مورد توجه قرار گرفته و سعی می‌کنیم در حد بضاعت به همه شرکت ها کمک کنیم.

مدیرعامل راه آهن اعلام کرد: تاکنون برآورد دقیقی از میزان خسارت های وارد شده به قطارهای مسافری و باری و شرکت های ریلی نداشته ایم و این شرکت ها در حال ارزیابی و جمع بندی خسارات وارد شده هستند.