پنجشنبه / ۱۲ مهر / ۱۴۰۳ Thursday / 3 October / 2024
×
مدیر عامل سازمان قطارشهری تبریز و حومه از پیشرفت فیزیکی بیش از 87 درصدی خط یک قطار شهری تبریز خبر داد.
پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز

پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز

پایانه ائل گولی خط یک مترو تبریز
پایانه ائل گولی خط یک مترو تبریز

مصطفی مولوی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان تبریز اظهار کرد: در حال حاضر فازهای یک ، دو و سه خط یک قطار شهری به ترتیب دارای ۹۹٫۶۶ ، ۹۴٫۴۶ و ۷۵٫۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.

وی مجموع اعتبارات خط یک را تا کنون ۲۰,۸۸۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:

مجموع هزینه های اجرایی باقیمانده جهت اتمام خط یک مبلغی در حدود ۱۲,۹۳۸ میلیارد ریال است.
پیشرفت فیزیکی 87 درصدی خط یک قطار شهری تبریز
پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز
مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه، با اشاره به مهمترین اقدامات صورت گرفته در طول سه ماهه اول سال جاری گفت:

آغاز و اتمام داکت گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره ۱۲) تا ایستگاه نور (شماره ۱۸) بهمراه کلیه کارهای مربوطه شامل:

انتقال و نصب داکت ها، تولید و نصب زیرسری های داخل داکتها ،رگلاژ و تنظیم داکتهای مسیر، بتن ریزی پشت داکت ها و … ، اجرای بتن پرکننده و ریل گذاری داخل ایستگاه های قونقا (شماره ۱۳) ، خیام (شماره ۱۴) بهمراه تکمیل باقیمانده ریل گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره  ۱۵) ، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریلهای مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، اتمام حفاری DWP دیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره ۱۴) ، قونقا (شماره ۱۳) ، لاله (شماره ۱۵) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره ۱۶) از جمله اقداماتی است که در این مدت عملیاتی شده است.

وی اشاره ای نیز به موانع و مشکلات احتمالی پروژه داشت و در این خصوص گفت:

عدم پیش بینی اعتبارات کافی در بودجه های سنواتی، عدم تخصیص به موقع و کامل اعتبارات پیش بینی شده در بودجه های سنواتی ، تبدیل اسناد خزانه اسلامی (تخصیص دولت) و تهاتر ملکی (تخصیص شهرداری) به ابزارهای مالی غالب در تامین اعتبارات، مشکلات ناشی از اعمال تحریمهای بین المللی، رکود حاکم بر صنعت ساختمان و عدم استقبال سرمایه گذاران از پروژه های مشارکتی ، مشکل تامین ارز خریدهای خارجی و… از جمله موانعی است که با آن روبرو هستیم.
بازدید فرماندار تبریز از مجموعه قطارشهری تبریز
بازدید فرماندار تبریز از مجموعه قطارشهری تبریز

مولوی با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز تا آخر خرداد ماه ۹۸ گفت:

تا به امروز خط دو قطار شهری نیز با پیشرفت ۱۴٫۹۴ روبرو بوده است و تاکنون ۵,۸۸۴ میلیارد ریال برای این خط اعتبار تزریق شده است.

وی با اشاره به بازنگری در کریدور خط ۳ (مهندسی ارزش) گفت: کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان ، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر بعنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی، نیاز به بازبینی و بهینه سازی مدل‌ ها و … از جمله دلایل تغییر کریدور خط سه است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *