پیشرفت فیزیکی ۸۷ درصدی خط یک قطار شهری تبریز
مصطفی مولوی در نشست مشترک با فرماندار شهرستان تبریز اظهار کرد: در حال حاضر فازهای یک ، دو و سه خط یک قطار شهری به ترتیب دارای ۹۹٫۶۶ ، ۹۴٫۴۶ و ۷۵٫۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی است.
وی مجموع اعتبارات خط یک را تا کنون ۲۰,۸۸۶ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت:
مجموع هزینه های اجرایی باقیمانده جهت اتمام خط یک مبلغی در حدود ۱۲,۹۳۸ میلیارد ریال است.
آغاز و اتمام داکت گذاری مسیر تونل شمالی و جنوبی از ایستگاه میدان کهن (شماره ۱۲) تا ایستگاه نور (شماره ۱۸) بهمراه کلیه کارهای مربوطه شامل:
انتقال و نصب داکت ها، تولید و نصب زیرسری های داخل داکتها ،رگلاژ و تنظیم داکتهای مسیر، بتن ریزی پشت داکت ها و … ، اجرای بتن پرکننده و ریل گذاری داخل ایستگاه های قونقا (شماره ۱۳) ، خیام (شماره ۱۴) بهمراه تکمیل باقیمانده ریل گذاری داخل ایستگاه لاله (شماره ۱۵) ، خرید باقیمانده تجهیزات و مصالح جوش ریلهای مسیر، احداث سقف اول ایستگاه خیام (شماره ۱۴)، اتمام حفاری DWP دیواترینگ پست ایستگاه خیام (شماره ۱۴) ، قونقا (شماره ۱۳) ، لاله (شماره ۱۵) و آغاز حفاری ورودی جنوب غربی ایستگاه میدان امام حسین(ع) (شماره ۱۶) از جمله اقداماتی است که در این مدت عملیاتی شده است.
مولوی با اشاره به وضعیت پیشرفت کلان پروژه خط ۲ قطار شهری تبریز تا آخر خرداد ماه ۹۸ گفت:
تا به امروز خط دو قطار شهری نیز با پیشرفت ۱۴٫۹۴ روبرو بوده است و تاکنون ۵,۸۸۴ میلیارد ریال برای این خط اعتبار تزریق شده است.
وی با اشاره به بازنگری در کریدور خط ۳ (مهندسی ارزش) گفت: کاهش هزینه های ساخت و بهره برداری با کاهش طول خط و تعداد ناوگان ، لزوم عبور خط مترو از منطقه مرکز شهر بعنوان مرکز تولید و جذب سفر، وجود تغییرات در شبکه ترافیکی، نیاز به بازبینی و بهینه سازی مدل ها و … از جمله دلایل تغییر کریدور خط سه است.
دیدگاهتان را بنویسید