یکشنبه / ۱۵ مهر / ۱۴۰۳ Sunday / 6 October / 2024
×
در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور نوراله بیرانوند، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن برگزار شد که در این میزگرد، بر استفاده شرکت های ریلی از منابع مالی بازار سرمایه، برای اجرای پروژه های ریلی در کشور تاکید شد.
میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن

میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن

میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن
میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه، میزگرد تخصصی تامین مالی صنعت ریلی با حضور نوراله بیرانوند، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن و محمودرضا خواجه نصیری مدیرعامل شرکت تامین سرمایه تمدن برگزار شد که در این میزگرد، بر استفاده شرکت های ریلی از منابع مالی بازار سرمایه، برای اجرای پروژه های ریلی در کشور تاکید شد.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه (فاینکس ۲۰۱۹) اول تا چهارم اردیبهشت ماه ۹۸ در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی برگزار میشود.

در این میزگرد، نوراله بیرانوند گفت: در ابتدای سال ۹۸، برای رونق تولید داخلی، برنامه ریزی برای انعقاد چند قرارداد سرمایه گذاری، با کمک منابع مالی بازار سرمایه، در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است.

اینفوگرافی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی
اینفوگرافی فرصت های سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی

جهت مشاهده در اندازه اصلی روی تصویر کلیک کنید

بیرانوند تصریح کرد: شرکت تامین سرمایه تمدن نقش پررنگی در این میان داشت و برای خرید، ساخت و تولید لوکوموتیو، واگن باری و مسافربری، ۳۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه تامین مالی شد که این مبلغ به عنوان اهرم مالی تاثیر گذار در توسعه حمل و نقل ریلی، نقش مهمی را ایفا خواهد کرد.

بیرانوند با اشاره به چرایی استقبال بازار سرمایه از صنعت ریلی گفت:

در راه آهن ۳ ساز و کار را تدارک دیده ایم تا نظر بازار سرمایه را جلب کنیم که تضمین خرید بلند مدت خدمات، ضمانت پروژه ها برای کاهش ریسک پذیری آنها و اتخاذ تدابیری برای افزایش بازدهی سرمایه از جمله آنها بود.

معاون تامین سرمایه شرکت راه آهن گفت: تلاشمان افزایش سود دهی شرکت های خصوصی بوده است و در این میان از ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نیز استفاده شد.

بیرانوند با تاکید بر آنکه طرح های ریلی از نظر سود دهی قابل توجیه است گفت: راه آهن تلاش کرده تا در زمینه تامین مالی پروژه ها نقش تسهیل گری داشته باشد، بصورتی که در پروژه هایی که ۷۰ درصد توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری صورت گرفته، ۳۰ درصد نیز راه آهن سرمایه گذاری داشته است.

معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن، با بیان اینکه سقفی برای منابع نداریم گفت: هر جا که متقاضی باشد، منابع مالی مورد نیاز را تضمین می کنیم و بازار سرمایه می تواند بهترین خدمات را ارائه داده و سایر بخش ها را رهبری کند.

این مقام مسئول، با بیان اینکه توسعه تجارت داخلی، باید با پول داخلی باشد گفت: با بهره گیری از توان بورس در شرایط تحریم، باید ارزش افزوده بهتری ایجاد کنیم و مردم نیز می توانند از این بازار استفاده کنند.

ظرفیتهای قانونی برای مشاركت و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ريلی
ظرفیتهای قانونی برای مشاركت و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ريلی
 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *