خاتمه قرارداد برقی سازی تهران – مشهد

مازیار یزدانی معاون فنی و زیربنایی راه آهن طی نامه رسمی به تاریخ ۳۰/مردادماه/۹۸ با اشاره به اینکه این قرارداد ۱۵ ماه به طول انجامیده و نظارت و ارزیابی عملکرد پیمانکار در پاره ای از موارد عملا ممکن نبوده است، اعلام کرد که این قرارداد خاتمه یافته است.
متن نامه اعلام ختم قرارداد برقی سازی تهران – مشهد بشرح زیر است:
یزدانی در این نامه خطاب به «صافی» مدیر مشارکت مشانیر، هگزا، اینکو و ژئودیتا نوشت: «با توجه به گذشت بیش از ۱۵ ماه و عدم پاسخ مناسب طرف چینی در ارائه ضمانتنامه حسن انجام کار بهمنظور فعالسازی تامین و عقد قرارداد مالی پروژه و متعاقب آن عدم امکان عقد و تنفیذ قراردادهای مورد نیاز به پیمانکاران و سازندگان داخلی و خارجی، انجام بخشهای دوم و سوم شرح خدمات مشاور کارفرما (کنترل و تایید گزارشات پیمانکاران و سازندگان و نظارت کارگاهی و عالیه) از سه بخش اصلی شرح خدمات قرارداد عملا ممکن نبوده و بهواسطه مشخص نبودن زمان فعال شدن مجدد پروژه برقیسازی راهآهن تهران-مشهد، و از سوی دیگر تعییرات شرایط زمین مسیر پروژه، با گذشت زمان و نیز تغییرات احتمالی در الزامات پروژه برقیسازی در زمان شروع مجدد پروژه، احتمال عدم استفاده از نتایج بدست آمده از مطالعات بخش اول شرح خدمات (انجام عملیات اصلاح و ارتقاء) را در آینده افزایش میدهد. لذا از تاریخ ارسال این نامه، قرارداد خدمات مهندسی، طراحی و نظارت بر طرح برقیسازی راهآهن تهران-مشهد بین راهآهن ج.ا.ا و مشارکت مشانیر-هگزا-اینکو-و ژئودیتا به شماره قرارداد ۴۰۰/۳۹۶۰۲ مورخ ۹۶/۳/۲۴ براساس بند ۱ ماده۲۲ خاتمه یافته اعلام می گردد.»
