شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطارهای ترکیبی ایران-کربلا از یکشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: فروش بلیت این مسیر ریلی هم‌زمان با دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین از یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی شروع می‌شود.
جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا

جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا

جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا
جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا

مدیرعامل راه آهن از راه اندازی قطارهای ترکیبی ایران – کربلا از یکشنبه هفته آینده خبر داد وگفت: فروش بلیت این مسیر ریلی هم‌زمان با دیگر قطارهای فوق‌العاده اربعین از یک‌شنبه هفته آینده به صورت اینترنتی شروع می‌شود.

سید میعاد صالحی امروز ( پنج شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۲) در جمع خبرنگاران درباره وضعیت تردد قطارهای اربعین اظهار داشت: امسال هم قطار ایران-کربلا به صورت ترکیبی از تهران تا شلمچه با قطار چهار ستاره شروع به حرکت می‌کند، زائران سپس با طی مسیر ۳۰ کیلومتری با اتوبوس به بصره می‌ روند و از آنجا با قطار عراقی از بصره تا کربلا ادامه مسیر می‌دهند.

معاون وزیر راه گفت: زمان مسیر این قطار از تهران تا شلمچه ۱۸ ساعت خواهد بود. زائران مدت ۲ ساعت نیز برای تشریفات گذرنامه در مرز وقت می گذرانند و سپس ۳۰ کیلومتر با اتوبوس تا بصره سیر می‌کنند.

به گفته صالحی مسیر ریلی بصره تا کربلا نیز هشت ساعت طول خواهد کشید.

صالحی توضیح داد: در تفاهم با طرف عراقی این قطار در طول سال سیر دارد، اما برای شروع هفته ای یک قطار خواهیم داشت و بعد از اربعین هفته ای دو قطار در مسیر تردد خواهد داشت.

مدیر عامل راه آهن گفت: حرکت این قطار از تهران پس از ایام اربعین روزهای سه شنبه و شنبه خواهد بود و برگشت از عراق نیز روزهای سه شنبه و شنبه است.

قیمت بلیت قطار تهران-کربلا

مدیرعامل راه آهن در خصوص بهای بلیت این قطار نیز، با اشاره به تنوع واگن های مسافری در قطار عراقی قیمت ها را به شرح ذیل اعلام کرد:

حالت اول: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا صندلی اتوبوسی، در مجموع به قیمت ۹۶۰ هزار تومان

حالت دوم: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره، قطار بصره به کربلا اتوبوسی vip، در مجموع به قیمت یک میلیون و صد هزارتومان

حالت سوم: تهران به شلمچه ، قطار ۴ تخته ۴ ستاره و سپس اعزام با قطار چهار تخته در خاک عراق، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، قیمت گذاری شده‌است.

صالحی درباره شیوه عرضه بلیت قطار ایران-کربلا توضیح داد: از یکشنبه هفته آینده ساعت ۱۰ صبح عرضه بلیت قطار ایران-کربلا به صورت اینترنتی برای همه مردم انجام می شود و ظرفیت قطارهای تهران-کربلا نیز ۳۵۰ نفر است.

فروش مجدد بلیت قطار تهران-کربلا

پیش فروش بلیت قطار تهران-کربلا

مرحله جدید فروش بلیت قطار ترکیبی تهران-کربلا برای بازه زمانی آذر ماه ۱۴۰۲؛ از صبح روز دوشنبه ۲۹ آبان ماه آغاز می شود.

 

2 پاسخ به “جزئیات فروش اینترنتی بلیت قطار ترکیبی ایران-کربلا”

  1. حسن تورانلو گفت:

    سلام علیکم قطارکربلا چی شد گویی دستهایی درحهت عکس راه پیمایی اربعین کارمیکنه اول اعلام تخصیص قطار درمسیر مذکور میشه بعد دوروز سیت متوقف میشه مدد اعلام وجود بلیط میشه ولی مرتب سایت مربوطه عدم موجود بلیط میکنه

    • admin گفت:

      باسلام از سایت safirrail میتونید بلیتتون رو بر اساس تاریخ هایی که اعلام شده خریداری کنید. هنوز ظرفیت هاش تکمیل نشده. جزئیات بیشتر رو میتونید در لینک بخونید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *