یکشنبه / ۱۸ آذر / ۱۴۰۳ Sunday / 8 December / 2024
×
مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن گفت: فاصله‌۹۰ درصدی میان درآمد و هزینه‌ها، فشار زیادی بر توان مالی شرکت رجا به عنوان بهره بردار خصوصی این مسیر و همچنین شرکت راه آهن به عنوان متولی ایجاد ظرفیت و نگهداری زیرساخت ها وارد کرده است.
توضیحات راه آهن درباره قطارهای حومه ای و بازار سیاه فروش بلیت‌

توضیحات راه آهن درباره قطارهای حومه ای و بازار سیاه فروش بلیت‌

توضیحات راه آهن درباره قطارهای حومه ای و بازار سیاه فروش بلیت‌
توضیحات راه آهن درباره قطارهای حومه ای و بازار سیاه فروش بلیت‌

مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن گفت: فاصله‌۹۰ درصدی میان درآمد و هزینه‌ها، فشار زیادی بر توان مالی شرکت رجا به عنوان بهره بردار خصوصی این مسیر و همچنین شرکت راه آهن به عنوان متولی ایجاد ظرفیت و نگهداری زیرساخت ها وارد کرده است.

امروز گزارشی به نقل از ایسنا در این پورتال منتشر شد که در آن به چالش هایی که برخی مسافران برای تهیه بلیت یکی از قطارهای حومه ای تهران با آن مواجه بودند، اشاره شد.

در پاسخ به موضوعات مطروحه از سوی مسافران و انتقادات آنها نسبت به بی نظمی در فروش بلیت قطار، مهدی قمری نژاد مدیر پروژه قطارهای حومه ای شرکت راه آهن به ایسنا گفت: از پیگیری و انعکاس نظرات مسافران عزیز در خصوص خدمات قطارهای حومه ای تهران-قم سپاسگزاریم. هدف ما همواره ارائه خدمات باکیفیت و تلاش برای بهبود مستمر تجربه‌ی سفر مسافران است.

وی افزود: در خصوص رفتار و عملکرد مهمانداران، تمامی مهمانداران شاغل در قطارهای شرکت راه آهن آموزش های لازم را برای ارائه‌ی خدمات حرفه ای و رفتار محترمانه با مسافران طی می‌کنند. این افراد علاوه بر گذراندن دوره های اولیه، در بازه های زمانی منظم در دوره های بازآموزی شرکت می کنند تا ضمن ارتقاء دانش و مهارت های ارتباطی، بتوانند نیازهای مسافران را به بهترین شکل برآورده سازند. 

مدیر پروژه قطارهای حومه ای تصریح کرد: هرگونه بازخورد درباره‌ی رفتار و عملکرد مهمانداران به دقت بررسی و در صورت نیاز، اقدامات اصلاحی و تذکرات لازم به عمل می آید. هدف ما اطمینان از رضایت و راحتی مسافران عزیز است.

وی در ادامه گفت: در خصوص قیمت بلیت و تفاوت هزینه ها لازم به یادآوری است که بهای بلیت قطارهای حومه ای این مسیر کمتر از ۲۰ هزار تومان تعیین شده است، در حالی که هزینه‌ی واقعی ارائه این خدمات برای هر مسافر بیش از ۲۰۰ هزار تومان است.

این فاصله‌ ۹۰ درصدی میان درآمد و هزینه ها، فشار زیادی بر توان مالی شرکت رجا به عنوان بهره بردار خصوصی این مسیر و همچنین شرکت راه آهن به عنوان متولی ایجاد ظرفیت و نگهداری زیرساخت ها وارد کرده است.

قمری نژاد اضافه کرد: این چالش علاوه بر محدود سازی امکان توسعه و افزایش ظرفیت، سبب شکل گیری بازار سیاه بلیت ها نیز شده که به نوبه‌ خود مشکلاتی را برای مسافران ایجاد کرده است.

به گفته وی امیدواریم با انجام اقدامات لازم و متناسب سازی تدریجی قیمت بلیت ها، بتوانیم منابع لازم برای افزایش ظرفیت و بهبود زیرساخت ها را تامین کرده و در نتیجه، خدمات رسانی به مسافران عزیز را ارتقا دهیم.

مدیر پروژه قطارهای حومه ای در پایان گفت: از مسافران محترم درخواست می کنیم که برای خرید بلیت، صرفا از طریق سامانه های رسمی اقدام کنند و در صورت بروز مشکل، موضوع را از طریق کانال های ارتباطی رسمی شرکت از جمله سامانه ۵۱۴۹ به اطلاع ما برسانند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *