شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تا پایان سال در راستای تکمیل خدمات ترانزیتی و کریدورهای شمال و جنوب، راه آهن زاهدان - چابهار به طول ۷۰۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.
​بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳

​بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳

​بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال 1403
​بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: تا پایان سال در راستای تکمیل خدمات ترانزیتی و کریدورهای شمال و جنوب، راه آهن زاهدان – چابهار به طول ۷۰۰ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

سردار عابد، رئیس قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در نشست خبری خود با بیان اینکه قرار سازندگی خاتم الانبیا بر اساس اصل ۱۴۷ قانون اساسی تاسیس شد، گفت: روند ساخت راه آهن چابهار به زاهدان به طول ۷۰۰ کیلومتر در مراحل پایانی ساخت قرار دارد و پیشرفت بسیار خوبی داشته است و امیدواریم تا پایان سال به اتمام برسد.

وی گفت: اثر گذاری این پروژه در بحث ترانزیت و حمل بار و مسافر بسیار بالا است و با تکمیل این پروژه ریلی امکان حمل بار تا هفت و نیم میلیون تن و جابه جایی تا ۱۰۰هزار مسافر فراهم می شود.

عابد تاکید کرد: این پروژه در حال حاضر در سه شیفت در حال انجام است و با احداث آن زمینه برای حمل و ترانزیت با کشورهایی از جمله چین و هند فراهم خواهد شد.

📌بخوانید: راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان سال آینده به بهره برداری می رسد
📌بخوانید: تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان تا پایان کار دولت

همچنین وزیر راه و شهرسازی در ۵ دی ماه ۱۴۰۲ در گفتگو با ایرنا از افتتاح این خط ریلی در سال ۱۴۰۳ خبر داده بود.

وزیر راه به عملیات اجرایی راه آهن چابهار-زاهدان اشاره کرد و گفت: تمام تلاش وزارت راه و شهرسازی، قرارگاه خاتم‌الانبیا و استانداری سیستان بلوچستان این است که پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد و کل مسیر زیر بار عبور قطار قرار گیرد. خوشبختانه منابع مورد نیاز تأمین شده‌ و یکی از اهداف سفر امروز بازدید از این پروژه و رفع کسری‌های این پروژه است.

وی با بیان اینکه حدود ۸۳۰ کیلومتر از کریدور شمال-جنوب در سیستان و بلوچستان قرار دارد، بیان کرد: قطعه چابهار به زاهدان حدود ۶۳۰ کیلومتر است. قطعه زاهدان به خاش به بهره برداری رسیده و کل ظرفیت‌های قرارگاه خاتم‌الانبیا برای تکمیل قطعه خاش به چابهار به کار گرفته شده‌است.

بذرپاش با اشاره به اتمام عملیات حفاری تونل‌های راه آهن چابهار-خاش نیز افزود: بعد از پایان عملیات لاینینگ برخی از تونل‌ها، با توجه به زیرسازی خط، در روزهای آینده عملیات ریل‌گذاری به طول ۲۰۰ کیلومتر آغاز می‌شود.

وی به اهمیت بنادر واقع در سیستان و بلوچستان بویژه بندر شهید بهشتی چابهار اشاره و تصریح‌ کرد: با تکمیل راه آهن چابهار-زاهدان، ارزش بندر شهید بهشتی دو چندان می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *