برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين۹۸
برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين۹۸
به مناسبت فرارسيدن اربعين شهادت حضرت سيدالشهدا عليه السلام، برنامه هاي متنوع فرهنگي در‌ايستگاه هاي منتخب مترو به همت معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو برگزار مي شود.

برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين۹۸

برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين98
برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين۹۸

به گزارش مديريت ارتباطات و امور بين الملل شركت بهره برداري متروي تهران و حومه به مناسبت فرارسيدن اربعين شهادت حضرت سيدالشهدا عليه السلام، برنامه هاي متنوع فرهنگي در‌ايستگاه هاي منتخب مترو به همت معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو تهران برگزار مي شود.

به همين مناسبت نمايش آييني تعزيه با عنوان “چشم انتظار” در ايستگاه متروي امام خميني (ره) و ايوان انتظار میدان حضرت ولي عصر(عج) برگزار ميشود.

اين برنامه كه روايتي است از حماسه عاشورا تا بازگشت خاندان اهل بيت(ع) از اسارت به كارگرداني شقايق عوض زاده و بازي گروه هنرمندان به روي صحنه مي رود. مسافران متروي ميدان حضرت ولي عصر (عج) در روزهاي ۲۳ و ۲۴ مهرماه و ايستگاه امام خميني (ره) روزهاي ۲۵ و ۲۶ مهرماه سال جاری شاهد اجراي تعزيه “چشم انتظار” خواهند بود.

هم‌چنين گذرگاه هاي فرهنگي ايستگاه هاي مترو شاهد اكران نمايشگاه هاي عكس با موضوع پياده روي اربعين  مي‌باشد.

همچنين متروي تهران مسافران شهرزيرزميني را به تماشاي نمايشگاه هاي عكس با عنوان “روايت جنون”، “مسير جاويد” و “ايران و عراق، لايمكن الفراق” در ايستگاه‌هاي متروي امام خميني (ره)، تجريش، شادمان، فردوسي، ميدان انقلاب اسلامي، تئاترشهر، ارم سبز، ميرداماد و قيطريه دعوت ميكند.

🚇 برگزاری ویژه برنامه های اربعین ۹۸ در ایستگاه‌های منتخب مترو تهران 🚇
برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين98
برنامه های فرهنگی مترو تهران به مناسبت اربعين۹۸

امسال نيز به مناسبت پياده‌روي زائران حرم حضرت عبدالعظيم حسني عليه السلام با عنوان “جاماندگان اربعين حسيني” از ميدان امام حسين عليه السلام تا شهر ري، ‌برنامه هاي مختلفي در روز اربعين حسيني و در مسير راهپيمايان و عزاداران برگزار ميشود.

تهيه و چاپ سربند ياحسين در ايستگاه امام حسين عليه السلام و توزيع بين مسافران مترو و هم چنين عكس يادگاري از مسافران با پس زمينه تصويري از راهپيمايي بزرگ اربعين حسيني در ايستگاه ميدان شهدا در روز اربعين از برنامه هاي روز جاماندگان است.

مسافران در همان روز پس از رسيدن به ايستگاه متروي شهرري از ديگر برنامه هاي فرهنگي مترو نيز برخوردار ميشوند.

معاونت امور فرهنگي و اجتماعي شركت بهره برداري مترو با برپايي ايستگاه صلواتي به منظور پذيرايي از راهپيمايان، برپايي غرفه نقاشي كودكان با موضوع اربعين، غرفه مشاوره طرح اقتصاد مقاومتي، ميز مشاوره مذهبي و پاسخ به شبهات ديني و سوالات شرعي و پايگاه مشاوره امر به معروف و نهي از منكر با حضور كارشناسان مربوطه ميزبان مسافران و راهپيمايان روز اربعين در ايستگاه متروي شهرري خواهند بود.