برقراری قطارهای آنکارا و وان در نوروز ۹۹
برقراری قطارهای آنکارا و وان در نوروز ۹۹
معاون مسافری شرکت راه آهن، روز شنبه 12/بهمن/98 در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از 14 بهمن ماه اظهار داشت: از 15 بهمن ماه نیز پیش فروش به صورت حضوری آغاز میشود.

برقراری قطارهای آنکارا و وان در نوروز ۹۹

معاون مسافری راه آهن گفت: در همه ایستگاه های قطار بلیت مسافر با کارت شناسایی وی بررسی میشود و مسافران دقت کنند به هیچ عنوان بلیت غیرهمنام یا بی نام نداشته باشند.

برقراری قطارهای آنکارا و وان در نوروز 99
برقراری قطارهای آنکارا و وان در نوروز ۹۹

میرحسن موسوی – روز شنبه ۱۲/بهمن/۹۸ – در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از ۱۴ بهمن ماه اظهار داشت: از ۱۵ بهمن ماه نیز پیش فروش به صورت حضوری آغاز میشود.

🔸 وی ادامه داد: نوروز امسال در مسیر تهران ـ وان و تهران ـ آنکارا قطار داریم.

معاون مسافری راه آهن با اشاره به افزایش تعداد قطارهای نوروز ۹۹ نسبت به ۹۸ اظهار داشت: با وجود اینکه در سالهای ۹۵ و ۹۶ واگن های بالای ۴۵ سال و ۵۵ سال به صورت کامل از ناوگان خارج شد باز افزایش ظرفیت قطار داشتیم و طوری برنامه ریزی کردیم که نسبت به نوروز ۹۸، ۵ درصد در ظرفیت صندلی ایجادی رشد داریم.

🖍 موسوی افزود: قیمت بلیت قطار تهران ـ آنکارا همان نرخ مصوب و به صورت یورو است.

🗓 جدول برنامه حرکت قطار تهران – آنکارا و تهران – وان برای نوروز ۹۹

مسیر حرکتنوع قطار و رتبه واگنروز(های) حرکتزمان (های) حرکتقیمت بلیت (نوروز ۹۹)*
تهران – آنکارا کوپه ای ۴ نفره – سه ستاره البرزچهارشنبه۲۲:۱۵۷,۷۹۵,۰۰۰ ریال
تهران – وان کوپه ای ۴ نفره – سه ستاره البرزیکشنبه/چهارشنبه ۱۲:۱۰ / ۲۲:۱۵۳,۸۰۵,۰۰۰ ريال

*مسافران محترم میتوانند آخرین اطلاعات این مسیرها را از سامانه صدای مسافر شرکت راه آهن جویا شوند.

مسیر حرکت قطار تهران - آنکارا و تهران - وان
مسیر حرکت قطار تهران – آنکارا و تهران – وان

وی با اشاره به اینکه خدمات در بخش ناوگان و ایستگاه ها افزایش یافته است گفت: در ایام پیک نوروز ۹۸ در حوزه رضایتمندی مسافراز ایستگاه های قطار از ۱۰۰ نمره، نمره بالای ۷۰ و در حوزه رضایتمندی از خدمات مسافری نمره ۷۲٫۵ کسب کردیم.

معاون مسافری راه آهن اظهار داشت: امروز در مسیر بستان آباد ـ مشهد نیز برای ایام پیک نوروزی قطار داریم.

🔻 پیش فروش بلیت قطارهای مشهد در ۳ الی ۴ دقیقه

وی با بیان اینکه تقاضای سفر ریلی در ایام نوروز بسیار بالا است، گفت: در مسیر پرترددی نظیر تهران – مشهد برای ۲۸ اسفند ماه یا ۱۳ و ۱۴ فروردین ۹۹ بلیت ها در مدت زمان ۳ تا ۴ دقیقه تکمیل میشود.

نحوه کار این گونه است که مسافر زمانی که تاریخ رفت و برگشت را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ انتخاب میکند، آن مسیر و تاریخ برای متقاضی تا زمان دریافت بلیت قفل می ماند.

موسوی با اشاره به اینکه تلاش کردیم در فروش اینترنتی سایت و سیستم فروش ارتقا داشته باشد، اضافه کرد: در سیستم راه آهن دلالی به شدت کم است. البته ممکن است ۲ الی ۳ مورد داشته باشیم. در همه ایستگاه ها کنترل بلیت با شناسنامه انجام میشود و مسافران دقت کنند هرگز بلیت بی نام خریداری نکنند،

در صورتیکه بلیت ها با کارت شناسایی مسافران همخوانی نداشته باشد، آن مسافر باید در همان ایستگاه بلیت جدید تهیه کند،‌ بنابراین از مردم تقاضا داریم به هیچ عنوان سراغ دلالان نروند و بلیت بی نام خریداری نکنند.