ارائه خدمات نوین پستی در ایستگاه های مترو رم
شهرداری رم برای افزایش کاربرپسندی مترو و تحقق مفهوم شهر ۱۵ دقیقه ای، خدمات جدیدی را در ایستگاه های متروی این شهر فراهم کرده است که بر اساس آن شهروندان میتوانند بسته های پستی خود را در ایستگاه های مترو تحویل بگیرند.
متروی رم یک سرویس خدمات جدید به ۹ ایستگاه خود اضافه کرده است که شامل قفسه های رمزدار برای دریافت مرسوله های پستی است.
امکانات جدید با این ایده نصب شده است که راحتی بیشتری برای مسافران در پایتخت ایتالیا فراهم کند تا بتوانند از ترکیب نیازهای جا به جایی، ارسال و تحویل بسته های خود در یک اقدام لذت ببرند.
افتتاح این کمدها بخشی از طرح گسترده تری است که برای تحقق بخشیدن به یکی از رویاهای شهردار رم، روبرتو گوالتیری، یعنی “شهر ۱۵ دقیقه ای” توسعه یافته است؛ مفهومی که در آن هر شهروند قادر است به خدمات اصلی مورد نیاز در زندگی روزمره خود با فاصله یک ربع ساعت پیاده روی یا دوچرخه سواری از خانه به آن دست یابد.
قفسه های قفل دار تعبیه شده در واقع نقاط خدماتی برای مشتریانی هستند که بیشترین تردد روزانه را در مترو دارند و به این ترتیب میتوانند در طول فرآیند خریدهای روزانه خود، پس از انتخاب محصول و تایید خرید، برای ارسال سفارش ها، نقطه تحویل قفسه مترو را انتخاب کنند.
پس از تحویل سفارش به کمد انتخابی، خریدار یک ایمیل اعلان با یک کد منحصر به فرد برای دریافت، آدرس و ساعات کار مکانی که بسته در آن قرار دارد، دریافت می کند.
شرکت آمازون که مسئول مدیریت این کمدها است، بسته را به مدت سه روز کاری در محل تحویل نگه میدارد و در صورت تحویل نگرفتن در این بازه زمانی، بسته برگردانده می شود.
قفسه های قفل دار هوشمند موسوم به InPost با دسترسی ۲۴ ساعته، توسط کدهای QR کار می کنند؛ برای این منظور، آنها به اسکنرهایی مجهز شده اند که کاربران می توانند با گوشی خود اسکن کنند تا اقلام خود را دریافت کنند.
این شهر، اقدام جدید خود را را در ماه های اول سال ۲۰۲۳ گسترش خواهد داد، زمانی که در مجموع ۲۱ نقطه تحویل فعال می شود و امکان ارسال روزانه ۲۷۰۰ تحویل فراهم شود.
دیدگاهتان را بنویسید