آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران
آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران
آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان - تهران تا ساعت 15:00 - 4/مهرماه/98 | حدود ساعت ۱۶:۰۰ روز گذشته (چهارشنبه) چند واگن قطار مسافری در محور تهران- زاهدان که ساعت ۱۴:۵۰ از ایستگاه زاهدان حرکت کرده بود در ورودی ایستگاه شورو زاهدان دچار سانحه شد و چند واگن از خط خارج شد.

آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

40 کشته و زخمی در حادثه خروج از خط قطار زاهدان - تهران
۴۰ کشته و زخمی در حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران
🔴 اطلاعیه شماره ۱ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۳ – ۱۶:۱۰

🔻 خروج از خط چند واگن مسافری در محور زاهدان

حدود ساعت ۱۶:۰۰ چند واگن قطار مسافری در محور تهران- زاهدان که ساعت ۱۴:۵۰ از ایستگاه زاهدان حرکت کرده بود در ورودی ایستگاه شورو زاهدان دچار سانحه شد که چند واگن از خط خارج شد.
براساس این گزارش ،چند نفر از مسافرین زخمی شده اند که اطلاعات تکمیلی متعاقبا در اطلاعیه های بعدی اعلام می گردد.


🔴 اطلاعیه شماره ۲ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۳ – ۱۶:۳۰

🔻 معاون مسافری راه آهن: در حادثه خروج قطار از ریل در حوالی زاهدان ۳۵ مسافر مصدوم و ۳ نفر جان خود را از دست داده اند.

معاون مسافری شرکت راه آهن گفت: بر اساس گزارش اداره کل راه آهن جنوب شرق ( زاهدان) قطار مسافری زاهدان – تهران به شماره ۷۲۵ در منطقه شورو زاهدان از خط خارج شد که متاسفانه ۳۵ نفر از مسافران این قطار مصدوم و ۳ نفر از هموطنان ما در این حاثه جان خود را از دست دادند.
میر حسن موسوی دقایقی پیش اعلام کرد: در این حادثه ۵ واگن این قطار از ریل خارج شده و هم اکنون دلایل بروز این حادثه توسط کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی قرار گرفته است.
وی یادآورشد: هم اکنون کمیسیون سوانح عالی راه آهن در تهران تشکیل جلسه داده و تعدادی از معاونین و کارشناسان راه آهن نیز به محل اعزام شده اند تا دلایل بروز این حادثه را از نزدیک بررسی کنند.
معاون مسافری راه آهن یادآورشد: در حال حاضر همه مصدومان این حادثه به مراکز درمانی منتقل شده و در حال مداوا هستند و ماموران امدادی راه آهن جنوب شرق در محل حادثه در حال انجام وظیفه می باشند.


آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران


🔴 اطلاعیه شماره ۳ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۳ – ۱۸:۲۰

🔻 با اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل علت بروز حادثه خروج واگن های مسافری این قطار در منطقه شورو زاهدان در دست بررسی است.

روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی در این اطلاعیه تاکید کرده است که به محض تکمیل اطلاعات ارسالی در خصوص دلایل بروز این حادثه، مراتب به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.
بر اساس گزارش اداره کل راه آهن جنوب شرق ( زاهدان) قطار مسافری زاهدان – تهران به شماره ۷۲۵ در منطقه شورو زاهدان ساعت ۱۶ امروز ( چهارشنبه) از خط خارج شد که متاسفانه ۳۵ نفر از مسافران این قطار مصدوم و ۳ نفر از هموطنان ما در این حادثه جان خود را از دست دادند.
در این حادثه ۵ واگن این قطار از ریل خارج شده و همه مصدومان این حادثه توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند و سایر مسافران نیز با اتوبوس به زاهدان در حال انتقال هستند.


گزارش شبکه خبر از حادثه خروج از خط قطار مسافری زاهدان – تهران و مصاحبه با مدیرکل بحران سیستان و بلوچستان
🔴 اطلاعیه شماره ۴ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۳ – ۱۹:۰۵

🔻 عملیات امداد رسانی به مسافران قطار زاهدان – تهران که در منطقه شورو زاهدان دچار سانحه شده بود، هم اکنون به پایان رسید.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر ماموران اداره کل راه آهن جنوب شرق در محل حادثه در حال جمع آوری واگن های سانحه دیده هستند تا عملیات بازگشایی محور ریلی زاهدان – تهران آغاز شود.
قطار مسافری زاهدان – تهران به شماره ۷۲۵ در منطقه شورو زاهدان ساعت ۱۶ امروز ( چهارشنبه) از خط خارج شد که طبق اطلاعات دریافتی از اورژانس کشور، متاسفانه ۳۵ نفر از مسافران این قطار مصدوم و ۴ نفر از هموطنان ما نیز در این حادثه، جان خود را از دست دادند.
علت بروز این حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.


📞 گفت و گوی تلفنی جهانگیری با استاندار سیستان و بلوچستان برای پیگیری حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

معاون اول رئیس جمهور در تماسی تلفنی با احمد علی موهبتی در جریان آخرین وضعیت حادثه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل قرار گرفت و دستورهای لازم برای رسیدگی‌های اولیه و فوری به پیامدهای این حادثه را صادر کرد.


♦️ اعلام تعداد کل مصدومان حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

هلال احمر سیستان و بلوچستان:
براساس آمار سازمان اورژانس کشور تعداد کل مصدومان حادثه خروج قطار از ریل که به صورت سرپایی درمان و یا به بیمارستان منتقل شده‌اند، ۹۲ تن بوده است.


📌 مفقود شدن یک نفر در حادثه قطار زاهدان – تهران
  • 🔹از سرنوشت یک نفر از مسافران قطار زاهدان به تهران اطلاعاتی در دسترس نیست.
  • 🔹معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان با بیان این خبر گفت: در این حادثه ۵ سالن قطار از ریل خارج شدند که ۳ سالن به طور کامل واژگون شده است.
  • 🔹بیجار با اشاره به اینکه این قطار نزدیک به ۲۵۰ مسافر و خدمه داشته است، افزود : ۱۰ دستگاه اتوبوس و یک دستگاه اتوبوس-آمبولانس برای انتقال مسافران به محل حادثه اعزام شده است.
  • 🔹معاون عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان از عموم مردم درخواست کرد از تجمع در مقابل بیمارستان ها خودداری کرده و در محل حادثه نیز ازدحام نکنند.

◼️ مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: اکنون پیکر ۴ نفر از جان باختگان حادثه قطار زاهدان تهران برای شناسایی و تکمیل مراحل به پزشکی قانونی منتقل شد.


♦️دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به مصدومان حادثه قطار زاهدان – تهران

🔹خبر سانحه خروج قطار زاهدان-تهران از ریل و جان باختن و مجروح شدن تعدادی از هموطنان عزیز، موجب نگرانی و اندوه فراوان شد.

🔹ضروری است دستگاه‌های امدادی با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای درمان سریعتر مصدومان به عمل آورند.

🔹همچنین لازم است وزارت راه و شهرسازی نسبت به بررسی دقیق دلایل وقوع این حادثه ناگوار اقدام و تمهیدات لازم را برای جلوگیری از تکرار چنین حوادثی به عمل آورد.


🔸 وزیر بهداشت تیمی را مامور رسیدگی به مصدومان حادثه قطار کرد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توییتی ضمن عرض تسلیت به خانواده جانباختگان حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران ، تیمی را مامور رسیدگی به مصدومان حادثه قطار زاهدان – تهران کرد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این توییت نوشت: مراکز درمانی استان سیستان و بلوچستان با تمامی امکانات در آماده باش کامل هستند.
سعید نمکی تاکید کرده است که تیمی از معاونان وزارت بهداشت و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی را برای مدیریت و ارائه هرچه بهتر خدمات به مصدومان این حادثه مامور کردم.


🔸 صدور پیام تسلیت مدیرعامل راه آهن در پی حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

🔸 تسلیت وزیر راه وشهرسازی به خانواده های قربانیان حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران / دستور اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل

وزیر راه و شهرسازی در پیامی با بیان تسلیت به ملت شریف ایران و به خصوص بازماندگان خانواده های حادثه دیده ریلی زاهدان به شرکت راه آهن دستور داد سریعا برای بررسی علت حادثه اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل حادثه اعزام شوند.

محمد اسلامی در پیام خود ضمن  همدردی با خانواده های جان باختگان و آرزوی سلامتی برای مصدومان عزیز حادثه ریلی زاهدان در دستوری به شرکت راه آهن خواستار اعزام اعضای کمیسیون عالی سوانح راه آهن به محل  شد و بر پیگیری و ارائه خدمات بر مصدومان تأکید کرد.
وزیر راه و شهرسازی  در دستور خود به بررسی دقیق حادثه و اقدام لازم برای جلوگیری از تکرار این گونه حوادث در این منطقه تأکید کرد.
بر اساس دستور وزیر راه وشهرسازی، معاون وزیر و مدیر عامل شرکت راه آهن عازم محل حادثه شده است و علت حادثه خروج واگن از ریل در منطقه شورو زاهدان در کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی قرار گرفته است
در این حادثه ۵ واگن این قطار از ریل خارج شده و همه مصدومان این حادثه به توسط نیروهای امدادی به مراکز درمانی منتقل شده اند و سایر مسافران نیز با اتوبوس به زاهدان منتقل شدند

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی

🔴 اطلاعیه شماره ۵ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۴ – ۰۶:۴۰

🔻 هم اکنون ۴۲ نفر از مصدومان این حادثه در ۳ بیمارستان زاهدان بستری هستند و مابقی مصدومان پس از مداوای سرپایی از مراکز درمانی مرخص شده اند .

متاسفانه در این حادثه دردناک ۴ نفر از هموطنان عزیز جان خود را از دست دادند و ماموران اداره کل راه آهن جنوب شرق هم اکنون مشغول عملیات بازگشایی محور ریلی زاهدان تهران هستند.
شایان ذکر است قطار مسافربری زاهدان – تهران به شماره ۷۲۵ در منطقه شورو زاهدان ساعت ۱۶ روز گذشته از خط خارج شد و بلافاصله نیروهای امدادی با حضور در محل عملیات امدادرسانی خود را آغاز کردند و علت بروز این حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در محل در دست بررسی قرار گرفته است که به اطلاع هموطنان عزیز خواهد رسید.


🔴 اطلاعیه شماره ۶ روابط عمومی شرکت راه آهن – ۹۸/۷/۴ – ۰۹:۴۵

حرکت قطارهای تهران – زاهدان و زاهدان – تهران طبق برنامه انجام می شود اما مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می شوند تا از بم با قطار به تهران عزیمت کنند.
همچنین تا بازگشایی این محور قطارهای تهران – زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت می کنند تا پس از رسیدن به بم با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.
هموطنان عزیز برای کسب اطلاعات بیشتر با سامانه ۵۱۴۹ تماس بگیرند


♦️ شناسایی ۲ نفر از جان باختگان حادثه قطار زاهدان – تهران

پزشکی قانونی استان سیستان و بلوچستان:
🔹آقایان “عباس ریگی سلطانی‌ پور و سیروان خسروی” اجسادی هستند که تاکنون شناسایی شده‌اند و پیکر دو نفر دیگر هنوز مجهول الهویه است.

به نقل از تسنیم

♦️ شناسایی هویت نوزاد ۵ ماهه بستری در بیمارستان خاتم الانبیا زاهدان

🔹مادر و نوزاد هم اکنون در کنار یکدیگر، در این بیمارستان بستری هستند.
🔹پدر نوزاد یکی از افراد فوت شده در این حادثه است.


♦️ شناسایی هویت چهارمین نفر از جانباختگان حادثه قطار زاهدان – تهران

🔹مدیر کل پزشکی قانونی سیستان و بلوچستان: محمد جعفر تیرتاش ۵۸ ساله کارمند راه آهن چهارمین جان باخته حادثه قطار زاهدان تهران بود که شناسایی شد.
🔹مهری میرجلیلی متولد ۴۴ ، عباس ریگی سلطانی‌ پور متولد ۵۵، سیروان خسروی متولد ۵۹ و محمد جعفر تیرتاش متولد ۴۰ از جان باختگان حادثه قطار زاهدان تهران بودند.


🔻 باز کردن پیچ ریل در محدوده ۲۰ متر دلیل احتمالی حادثه قطار زاهدان

🔹 در حالی هنوز دلیل وقوع این حادثه رسماٌ اعلام نشده که راه آهن جمهوری اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: علت بروز این حادثه توسط کمیسیون رسیدگی به سوانح منطقه زاهدان و کمیسیون عالی سوانح راه آهن در دست بررسی است که متعاقبا در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.
🔸این در حالی است که دیروز استانداری سیستان و بلوچستان شن را عامل وقوع حادثه قطار زاهدان-تهران اعلام کرده بود. مدیرکل روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: قطار زاهدان – تهران در منطقه «شورو» زاهدان در اثر گرفتگی ریل با ماسه بادی از راه آهن خارج و یکی از واگن‌های آن واژگون شد.
🔹در عین حال پیگیری های تسنیم از یکی مقامات مسئول حاکی از آن است که دلیل وقوع این سانحه باز شدن پیچ ریل در یک محدوده حدود ۲۰ متری بوده است.
🔸طی سال های اخیر مقامات سابق و کنونی راه آهن جمهوری اسلامی ایران بارها از سرقت پیچ ریل خطوط راه آهن توسط سارقان خبر داده اند.

به نقل از تسنیم

🔴 بازدید مدیرعامل راه آهن از محل حادثه و بررسی آخرین وضعیت موجود
آخرین جزئیات حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن ، موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان ، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، معاونین راه آهن ، اعضای عالی کمیسیون سوانح و هیئت همراه از محل حادثه قطار زاهدان در شورو بازدید و آخرین وضعیت حادثه قطار زاهدان تهران را مورد بررسی قرار دادند.

به نقل از ریل نیوز

🔻 تکذیب خبر خرابکاری در مسیر قطار زاهدان – تهران

🔹روابط عمومی قرارگاه منطقه ای قدس جنوب شرق، خبر منتشر شده در برخی شبکه های مجازی در خصوص علت خروج قطار زاهدان- تهران از ریل را تکذیب کرد.
🔹دراین اطلاعیه آمده است: با توجه به حضور تیم های تامین در طول مسیر راه آهن، در حادثه خروج این قطارهیچ اقدام خرابکارانه ای همچون بمب گذاری از سوی گروهک های تروریستی انجام نشده است./جماران


🔻 حرکت قطارهای تهران – زاهدان و بالعکس طبق برنامه انجام می شود

🔹قطارهای تهران – زاهدان و زاهدان – تهران طبق برنامه انجام می شود اما مسافران از زاهدان با اتوبوس به بم منتقل می شوند تا از بم با قطار به تهران عزیمت کنند.
🔹همچنین تا بازگشایی این محور قطارهای تهران – زاهدان طبق برنامه از ایستگاه راه آهن تهران حرکت می کنند تا پس از رسیدن به بم با اتوبوس به زاهدان منتقل شوند.


🔸 پیام تسلیت رئیس مجلس در پی حادثه خروج از خط قطار زاهدان – تهران

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی جان باختن تعدادی از هموطنانمان در سانحه خارج شدن قطار مسافربری زاهدان‌ ـ تهران‌ را تسلیت گفت.

⬅️ متن این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم‌
وقوع سانحه خارج شدن قطار مسافربری زاهدان‌ – تهران‌ از ریل که باعث جان باختن و مصدومیت تعدادی از عزیزان هموطن شد موجب تاسف و تاثر گردید.
لازم است وزیر محترم راه و شهرسازی ضمن بررسی علل و ابعاد وقوع این حادثه، گزارش آن را به مجلس شورای اسلامی ارائه نماید.
اینجانب ضمن عرض تسلیت و همدردی با خانواده های جان باختگان و طلب رحمت و مغفرت برای درگذشتگان، شفا و بهبودی مصدومان را از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

علی لاریجانی
رییس مجلس شورای اسلامی

✔️ محمد اسلامی از حضور کمیته بررسی سوانح ریلی در محل حادثه قطار زاهدان-تهران و مدیر عامل شرکت راه آهن خبر داد.

🔸وزیر راه و شهرسازی که برای بازدید از پایانه‌های مرزی استان خراسان رضوی به سرخس سفر کرده است در خصوص حادثه روز چهارشنبه و خروج از ریل قطار زاهدان-تهران، ضمن تسلیت به خانواده‌های درگذشتگان این حادثه، گفت: به دنبال این سانحه تلخ، کمیسیون‌عالی بررسی سوانح راه‌آهن را چهارشنبه‌شب به منطقه اعزام کردیم.
🔸وی با اشاره به دستور رئیس جمهور برای پیگیری علل وقوع این سانحه، افزود: از مدیرعامل شرکت راه آهن خواستم تا در اولین فرصت خود را به زاهدان برساند و هم‌اکنون وی در محل حضور دارد.
🔸اسلامی عنوان کرد: امداد به سانحه‌دیدگان خیلی سریع صورت گرفت و امدادگران ۱۵۰ نفر را به‌صورت سرپایی مداوا کردند و ۳۰ نفر نیز بستری شده‌اند که وضعیت آنان در دست پیگیری است و امیدواریم که هرچه سریع تر کمیسیون بررسی سانحه دلایل این اتفاق تلخ را گزارش کند تا پس از بررسی های از نهایی شدن بررسی ها اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

♦️ افزایش جانباختگان سانحه قطار زاهدان – تهران

بر اساس اعلام سازمان اورژانس کشور، دقایقی پیش یک تن دیگر به تعداد جانباختگان حادثه خروج قطار مسافربری زاهدان ـ تهران از ریل افزوده شد و بر این اساس تعداد کشته شدگان این سانحه به پنج نفر رسید.
روابط عومی این سازمان در ادامه نیز تعداد مصدومانی را که در حال حاضر در مراکز درمانی بستری هستند را ۴۳ تن اعلام کرد. 
این سازمان تاکنون جزئیات بیشتری در خصوص افزایش تعداد جانباختگان اعلام نکرده است.

به نقل از ایسنا

🔸 مدیر عامل راه آهن از مصدومان حادثه قطار زاهدان – تهران عیادت کرد
مدیر عامل راه آهن از مصدومان حادثه قطار زاهدان - تهران عیادت کرد
مدیر عامل راه آهن از مصدومان حادثه قطار زاهدان – تهران عیادت کرد

به دنبال بروز حادثه قطار زاهدان – تهران مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران و هیئت همراه لحظاتی پیش با حضور در مراکز درمانی زاهدان از مصدومان این حادثه عیادت کرد.
در این بازدید سعید رسولی در جریان روند درمانی مصدومان این حادثه قرار گرفت و با خانواده‌های جانباختگان این حادثه ابراز همدردی کرد.


♦️آخرین وضعیت مصدومان حادثه قطار زاهدان-تهران/ چند نفر از بیمارستان مرخص شدند؟

آخرین وضعیت مصدومان حادثه قطار زاهدان-تهران

🔹رئیس اورژانس کشور درباره آخرین وضعیت مصدومان حادثه خروج قطار زاهدان-تهران گفت: از مجموع ۱۵۸ مصدوم منتقل شده به بیمارستان ۱۳۲ نفر پس از درمان ترخیص و ۲۶ نفر در مراکز درمانی بستری و تحت درمان هستند.