شنبه / ۶ مرداد / ۱۴۰۳ Saturday / 27 July / 2024
×
  • 25 شهریور 1397
  • بدون دیدگاه
  • در کشورهای مختلف جهان سیستم های حمل و نقل عمومی به فضاهایی جذاب و چشم گیر تبدیل شده اند. این ایستگاه های قطار و مترو با لوستر های مجلل، طراحی داخلی های معمارانه و پراکندن نور، رفت و آمد را بسیار دلپذیر کرده و از خسته کننده بودن آن جلوگیری می کنند.

    ما مجموعه ای از تماشایی ترین و جالب ترین ایستگاه های قطار در جهان که شامل معرفی زیباترین و تماشاترین و خاص ترین استگاه های قطار و مترو میشوند را در چند مطلب به صورت اختصاصی برای هر یک از ایستگاه ها برای آشنایی هر چه بیشتر آنها گرد آوردی کرده ایم تا از دیدن آن ها لذت ببرید.

    با حمل و نقل ریلی|جامع ترین پورتال حمل و نقل ریلی همراه باشید…

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    معرفی ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید:

    ایستگاه راه‌آهن آتوچا مادرید (اسپانیایی: Estación de Madrid Atocha) بزرگترین ایستگاه راه آهن در شهر مادرید، اسپانیا است. در ۹ فوریه سال ۱۸۵۱ رونمایی شد. در آن زمان به این مکان ایستگاه «مِدیودیا» (Mediodía) می‌گفتند که درست در جنوب پارک «رِتیرو» قرار دارد.این ایستگاه به خط راه آهن تندرو اسپانیا (Alta Velocidad Española) متصل است.

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    سر در ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    نمای ساختمان این ایستگاه بی شک زیباست اما تماشایی ترین ویژگی آن در اصل در درونش قرار دارد. این جاذبه داخلی یک میدان وسیع می باشد که با انواع گیاهان، گل های گرمسیری و حتی لاک پشت های نادر پر شده است. هدف از ساخت این میدان عظیم بر فراز چنین ایستگاهی، بزرگداشت یاد قربانیانی است که به شکلی غم انگیز در حادثه بمب گذاری ایستگاه قطار مادرید در سال ۲۰۰۴ جان خود را از دست دادند.

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    لاک پشت هایی که در ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید زندگی میکنند

    ساختمان اولیه ایستگاه قطار تقریباً به تمامی در آتش سوزی اوایل دهه ۱۸۹۰ ویران شد. پس از آن سانحه، معماری به نام «آلبرتو د پالاسیو الیسانی» (Alberto de Palacio Elissagne) را برای طراحی جدید ساختمان استخدام کردند. در طرح جدید، او بیشتر از آهن فرم داده شده استفاده کرد و «گوستاو ایفل» نیز در این پروژه با وی همکاری نمود. نام آتوچا از یک کلیسای سلطنتی به نام «بانوی مقدس آتوچا» گرفته شده است.

    ساختمان جدید در سال ۱۸۹۲ آماده بهره‌برداری شد. به مدت ۱۰۰ سال از این ایستگاه بی وقفه استفاده کردند، اما در سال ۱۹۹۲ این بنا تبدیل به مرکز خریدی چند طبقه با کلوب‌های شبانه و کافه‌های متعدد شد.

    حدود ۴۰۰۰ متر مربع از مرکز ساختمان قدیمی نیز به یک باغ زیبای استوایی اختصاص داده شده است. در این باغ ۷۰۰۰ گیاه و ۲۶۰ گونه مختلف به همراه حوضچه‌های کوچکی با ماهی‌های قرمز و لاکپشت وجود دارند. برخی از این گیاهان ارتفاعی به اندازه سقف طاقی بنا دارند.

     ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    فردی به نام «رافائل مونئو» (Rafael Moneo) مسئول طراحی ایستگاه قطار جدید آتوچا شد. طراحی او بیشتر با تمرکز بر قطارهای سریع‌السیر AVE که مسافران را از مکان‌هایی مانند سویل، والنسیا و بارسلون جا به جا می‌کردند شکل گرفت.

    ایستگاه قطار آتوچا در میدان امپراطور کارلوس پنجم قرار دارد.

    جاذبه‌های بزرگ مادرید مانند موزه «رینا سوفیا»، «باغ گیاه‌ شناسی سلطنتی» و پارک رتیرو در فاصله اندکی از این ایستگاه قرار دارند. اگر قصد اقامت در این نزدیکی را دارید، هتل‌های خیلی خوبی هم در حوالی ایستگاه پیدا می‌شوند.

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    نمای داخلی ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    ایستگاه قطار آتوچای مادرید بیشتر یادآور یک فرودگاه مدرن است تا یک تصور سنتی از ایستگاه قطار. در حال حاضر سالانه ۱۶ میلیون مسافر از این ایستگاه عبور می‌کنند و پروژه گسترش فعلی در انتها دو پایانه جدا برای ورود و عزیمت از ایستگاه فراهم خواهد کرد که خود باعث شباهت هر چه بیشتر آن به فرودگاه می‌شود.

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    قطار هایی که در ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید آماده ارائه خدمات هستند

    در این ایستگاه بزرگ با حسی از راحتی و آسودگی سفر خواهید کرد و بخش اطلاعات آن به زبان انگلیسی و اسپانیایی مسافران را راهنمایی می‌کند. قطارهای تندروی AVE در آینده‌ای نزدیک تمام نقاط اسپانیا را به هم متصل کرده و با سرعتی باورنکردنی شما را به مقصدتان می‌رسانند.

    قطارهای تندرو AVE اسپانیا

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

    ایستگاه راه ‌آهن آتوچا مادرید

     

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *