۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد
۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: افتخار می‌کنیم که در نخستین ماه سال جهش تولید امروز ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری وارد شبکه ریلی کشور شدند.

۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد

۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد
۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد

✅ اولین مرحله بهره برداری از ناوگان جدید ریلی درسال “جهش تولید” ✅

📌 در این مراسم که با حضور وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد، ۵۶ دستگاه انواع ناوگان ریلی” تولید داخل” به شبکه ریلی افزوده شد.

سعید رسولی روز چهارشنبه در مراسم بهره برداری از ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده افزایش سهم حمل و نقل ریلی در جابه‌جایی بار در کشور مورد توجه جدی قرار گرفته به طوری که امسال تاکنون ۵.۱ میلیون تن بار با شبکه ریلی در کشور جابجا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد در تناژ و ۱۶ درصد در تن کیلومتر شاهد افزایش این جابجایی هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: پیش از این به طور متوسط ماهیانه چهار میلیون تن بار توسط ناوگان ریلی در کشور جابجا می شد، اما هم اکنون به بیش از ۵.۱ میلیون تن در روز افزایش یافته است.

مدیرعامل راه آهن اظهار داشت: خوشبختانه با تلاش همه شرکت‌های حمل و نقل امسال رکورد حمل بار با ۱۳۵ میلیون تن کیلومتر با ناوگان ریلی در یک روز شکسته شد و این نوید بخش خوبی در سال جهش تولید است.

رسولی در ادامه از رشد ۱۵۱ درصدی سهم ناوگان حمل و نقل ریلی در صادرات و واردات کالا در کشور خبر داد و گفت: در فروردین ماه سال جاری نیز ۱۶۰ هزار تن بار جدید برای حمل در خطوط ریلی کشور اضافه شده است.
با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد
با ۱۲۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ۵۶ دستگاه ناوگان ریلی وارد شبکه ریلی کشور شد

معاون وزیر راه و شهرسازی در خبر دیگری از خودکفایی صنعت حمل و نقل ریلی کشور در تولید چرخ مونوبلوگ قطار خبر داد و افزود: با حمایت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی ۱۵ روز آینده هشت چرخ تولیدی زیر واگن قطار تست می‌شوند تا پس از انجام فرایند های مورد نیاز تولید آن در کشور آغاز شود و این باعث قطع وابستگی ما به خارج خواهد شد.

رسولی بیان کرد: خوشبختانه امسال حمل و نقل حمل و نقل گندم با ناوگان ریلی هشت درصد افزایش یافته و پس از ۱۵ سال برای نخستین بار در کشور کالاهای اساسی مستقیماً از کشتی به قطار بارگیری می‌شوند و این می‌تواند در افزایش سهم حمل و نقل ریلی کشور در جابجایی بار نقش مهمی را ایفا کند.

شایان ذکر است ؛ برای تولید این تعداد ناوگان ریلی در شرکت های داخلی، بیش از ۱۲۵ میلیارد تومان ۶ شرکت حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری کرده اند.

همچنین علاوه بر شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ٣ شرکت دیگر خریدار تولیدات داخلی از شرکت های سازنده بودند.

در سالی که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده ۱۰۰ درصد این ناوگان ریلی در فروردین ماه سال جاری در شرکتهای داخلی تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۴۳ درصد رشد نشان می دهد.

در فروردین ماه سال جاری در مجموع ۵۰ دستگاه واگن باری، ۲ دستگاه واگن مسافری، ۲ دستگاه لکوموتیو در ۴ شرکت داخلی تولید شد و ۲ دستگاه لکوموتیو نیز پس از بازسازی کامل وارد شبکه ریلی کشور شدند.