وعده دولت برای تخصیص بودجه به مترو از محل تبصره ۱۸
وعده دولت برای تخصیص بودجه به مترو از محل تبصره ۱۸
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد استفاده شهرداری تهران از محل تبصره ۱۸ در راستای تکمیل خطوط مترو و حل مشکل واگن خبر داد.

وعده دولت برای تخصیص بودجه به مترو از محل تبصره ۱۸

وعده دولت برای تخصیص بودجه به مترو از محل تبصره ۱۸
وعده دولت برای تخصیص بودجه به مترو از محل تبصره ۱۸

محسن پورسید آقایی صبح امروز در آیین افتتاح ۸.۵ کیلومتر از نیمه شرقی خط ۷ مترو تهران با بیان این که با تعطیلی خط ۷ مترو در سال ۹۶ بحث های زیادی مطرح شد، گفت: آن موقع هم گفتیم که هیچ دلیلی جزو تامین ایمنی و امنیت خط مترو برای تعطیلی نداریم و هیچ قصد سیاسی در کار مردم دخالت ایجاد نمی کند.

وی افزود: امروز ۸.۵ کیلومتر نیمه شرقی خط ۷ مترو از بسیج تا میدان صنعت به بهره برداری رسید البته این بار خط ۷ با ایمنی کامل و سرفاصله ۱۲ دقیقه به بهره برداری می رسد.

پورسیدآقایی با بیان این که قبلا برای ساخت خط ۷ ، دو هزار میلیارد تومان هزینه کرده بودند اما ما بعد از بستن خط و در راستای ایمن سازی و تجهیز این خط ۱۰۰۰ میلیارد تومان هزینه کردیم، گفت: صرف ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای ایمنی خط ۷ در حالیست که کشورمان در یک جنگ اقتصادی قرار دارد و تلاش و پشتکار تکنیسین های مترو نشان داد که قدرت مردم در برابر ابرقدرت های ستمگر چقدر است

چرا که معمولا در شرایط سخت اقتصادی پروژه های عمرانی تعطیل میشود اما مترو نه تنها تعطیل نشد بلکه با جدیت و پشتکار ایمن سازی آن را انجام دادیم و حالا قطارهای خط ۷ که قبلا با سرفاصله ۳۵ دقیقه و آن هم در خط ناایمن حرکت میکرد حالا با سرفاصله ۱۲ دقیقه و در یک خط ایمن تردد میکند.

وی ضمن تشکر از مدیران سابق مترو اظهار کرد: نباید تلاش های گذشتگان را تخریب کنیم. آنان تونل را حفر کردند و ما این خط را نیز تجهیز کردیم.

پورسیدآقایی با بیان اینکه امروز در حاشیه افتتاح نیمه شرقی خط ۷ دکتر نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه– خبر خوبی داد، گفت:

دکتر نوبخت دستور داد که از محل تبصره ۱۸ منابع مورد نیاز واگن های جدید تامین شود.

وی با اشاره به این که امسال مجوز انتشار ۱۶۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت با موافقت وزارت کشور عملیاتی شد،اظهارکرد:

البته به دلیل برخی مشکلات با یک فاصله یکساله این اعتبارات به مترو تخصیص داده میشود که از سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی میخواهیم تا به ما کمک کند تا از اوراق مشارکت سال ۹۸ که مبلغ ۱۲۰۰ میلیارد تومان است در همین سال ۹۸ استفاده کنیم که اگر این اتفاق بیفتد مجموعا در مترو ۲۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری میشود که شاهد اتفاق مثبتی در این زمینه هستیم.

پورسیدآقایی با بیان این که جا دارد علاوه بر توجه به مترو به اتوبوس نیز به عنوان مکمل مترو توجه شود، گفت: وضعیت اتوبوس در تهران خوب نیست و عمده اتوبوس ها بیش از ۱۰ سال سن دارند.

وی با اشاره به این که طرح بزرگی به دستور ریاست جمهوری اجرا شده که براساس آن ۱۹ هزار دستگاه اتوبوس خریداری می‌شود، اظهارکرد:

این دستور رئیس جمهوری یک راهبرد ملی است اما این اتفاق بزرگ تنها در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت است این در حالیست که میبایست همه دستگاه های تاثیرگذار در امر حمل و نقل عمومی به خصوص اتوبوس در مورد این مهم تصمیم گیری کنند و پیشنهاد میشود به جای آن که وزارت صنعت و معدن پیگیر این موضوع باشد، سازمان برنامه و بودجه مدیریت کار را برعهده بگیرد تا حداقل تا آخر امسال از بحران اتوبوس خارج شویم چرا که از دستور رئیس جمهوری یک و نیم سال میگذرد اما هنوز حتی یک اتوبوس هم تحویل داده نشده است.