هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد
هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد
مدیرعامل راه آهن تدوین استانداردها را از جمله تکالیف تعیین شده راه آهن در قانون حق دسترسی عنوان کرد و گفت: هیچ امری نباید مانع از کیفیت و استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد .

مدیرعامل راه آهن تدوین استانداردها را از جمله تکالیف تعیین شده راه آهن در قانون حق دسترسی عنوان کرد و گفت: هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد

هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد

سعید محمد زاده در جلسه کار گروه مدیریت بحران و ارتقای ایمنی که با حضور اعضای این کارگروه و مدیران ستادی راه آهن برگزار شد، با اشاره به اینکه همه عناصر درگیر مدیریت راه آهن در ستاد و مناطق، در ارتقای خدمات ریلی موثر هستند، افزود: باتوجه به اینکه در آستانه سال جدید و سفرهای نوروزی قرار داریم ، بایستی نکات مهم در ستاد و مناطق مورد توجه قرار گرفته تا در جلسه نوروزی مورد بحث قرار گیرند و به بخشهای عملیاتی و مسافری توجه ویژه ای داشته باشیم.

محمد زاده با بیان اینکه راه آهن از نظر زیر ساخت جزو مجموعه های کم نظیر است و استفاده درست از این زیر ساخت ها، اهمیت بسیار بالایی دارد، خواستار ارائه ایده های مستمر و روزانه برای خدمات دهی بهتر راه آهن شد و اظهار داشت: نباید از استانداردهایی که مورد نظرمان است کوتاه بیایم.
وی تدوین استاندارد را از جمله تکالیف تعیین شده راه آهن در قانون حق دسترسی عنوان کرد و گفت: هیچ امری نباید مانع از استاندارد بودن خدمات راه آهن باشد.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: لکوموتیورانان باید آموزش های لازم در زمینه نحوه تصمیم گیری درست را بیاموزند ضمن اینکه ارزیابی لکوموتیو باید در زمانبدی های حداقلی انجام گرفته و افرادی که در سوانح تصمیم گیری های سخت می کنند، از جمله کارکنان اتاق سی تی سی و کنترل، در ستاد و مناطق، مورد بررسی قرار گیرند.

وی با بیان اینکه حتی یک مورد حادثه هم زیاد است و نباید روی دهد ، از اداره کل فنی و زیر بنایی خواست تا عوامل حوادث روی سوزن راشناسایی و ظرف یک هفته برنامه ای برای جلوگیری از این حوادث شد، ارائه کند.
محمد زاده با اشاره به اینکه در هر شرایطی بایستی ایمنی مورد توجه قرار گیرد ،اضافه کرد: باید با شرایط موجود و مشکلات ناشی از تحریم ها، شرایط را مدیریت و برای رفع هر گونه حادثه با تدوین برنامه، مانع از ایجاد هر گونه اخلالی در این زمینه شد.
ضرورت برنامه زمان بندی برای تعمیرات واگن ها

حسین عاشوری قائم مقام راه آهن در این جلسه با تاکید بر تحلیل و برنامه ریزی برای کاهش حوادث و جلوگیری از عوامل ایجاد آن گفت : ارائه برنامه زمانبندی شده برای نگهداری کیفیت تعمیرات واگن ها ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه باید در کوتاه مدت تاثیر گذار باشد و مانع از بروز حوادث شود ، افزود: شرایط صاحب واگن و نقطه ضعف های آن در زمان وقوع حادثه پذیرفته نمی شود و برنامه ریزی ها باید به گونه ای باشد که اقدامات غیرکارشناسی، احتمال حادثه را افزایش ندهد

وی خواستار طراحی کارگروه هایی در این زمینه شد و اظهار داشت :باید عملیات تعمیرات بر اساس زمان بندی اصلاح شود.

دکتر ابراهیم علیزاده استادیار دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه شهید بهشتی نیز در این جلسه طرح سنجش ویژگی های روان شناختی لکوموتیورانان شاغل و متقاضیان استخدام در شغل لکوموتیورانی و تعیین استانداردهای لازم در این زمینه را تشریح کرد.