نخستین تست مسافر انسانی هایپرلوپ انجام شد
نخستین تست مسافر انسانی هایپرلوپ انجام شد
شرکت ویرجین هایپرلوپ (Virgin Hyperloop) نخستین آزمایش جا به جایی سیستم حمل و نقل سریع السیر لوله ی خلا «هایپرلوپ» (Hyperloop) را با مسافر انسانی انجام داد. آزمایشی که میتواند حمل و نقل انسان و بار را متحول کند.

نخستین تست مسافر انسانی هایپرلوپ انجام شد

ویرجین هایپرلوپ اعلام کرده که برای اولین بار سیستم حمل و نقل فوق سریع خود را با استفاده از مسافران انسانی مورد آزمایش قرار داده است.

این آزمایش دیروز در مسیر آزمایشی «DevLoop» در صحرای خارج از لاس وگاس انجام شده و دو مسافر این سفر آزمایشی، مدیر بخش فناوری و همچنین هم بنیانگذار آن بوده اند.

پس از نشستن روی صندلی های پاد این شرکت به نام «پگاسوس»، آنها به مسیری منتقل شدند که درون آن هوا وجود نداشت و در طی این آزمایش، این پاد به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کرد.

این آزمایش یک موفقیت بزرگ و مهم برای ویرجین هایپرلوپ که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد، محسوب می‌شود. ایده این سیستم حمل و نقل فوق سریع توسط مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک مطرح شد که در آن مسافران در یک مسیر بدون هوا به سرعت ۱۲۲۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کنند.

تست مسافر انسانی هایپرلوپ

مسیر آزمایشی DevLoop مسافتی برابر ۵۰۰ متر دارد و قطر آن نیز به ۳.۳ متر می رسد.

این مسیر در فاصله ۳۰ دقیقه‌ای لاس وگاس قرار گرفته و به گفته ویرجین هایپرلوپ تا به امروز بیش از ۴۰۰ آزمایش روی آن انجام شده، اما برای اولین بار در این تست ها انسان حضور داشته است.

هایپرلوپ

پاد پگاسوس که با نام «XP-2» نیز شناخته میشود، توسط یک شرکت طراحی دانمارکی مطرح به نام «Bjarke Ingels» طراحی شده و نسخه کوچکتر طرح نهایی محسوب می‌شود.

نسخه نهایی این پاد قادر به حمل ۲۳ مسافر خواهد بود و ۲.۵ تن وزن خواهد داشت. داخل آن با رنگ سفید طراحی شده تا مسافران در آن احساس ناخوشایندی نداشته باشند.

اولین تست انسانی هایپرلوپ

به گفته یکی از مسافران، شتاب این پاد مشابه با بلند شدن هواپیما از زمین بوده و با شناوری مغناطیسی کار می کند، فناوری که شاهد استفاده از آن در قطارهای تندرو هستیم.

اگر چه ویرجین هایپرلوپ به سرعت ۱۲۲۳ کیلومتر بر ساعت دست پیدا نکرده، اما هدف نهایی آن دستیابی به سرعت ۱۰۷۸ کیلومتر بر ساعت است، با این حال رکورد کنونی آن برابر ۳۸۶ کیلومتر بر ساعت است.

اولین تست هایپرلوپ با مسافر انسان

در حال حاضر هیچ شرکتی برای ساخت هایپرلوپ با دولت قرارداد منعقد نکرده و یا اینکه ساخت چنین سیستمی مورد تایید دولت قرار نگرفته. علاوه بر این، هزینه ساخت این سیستم مشخص نشده، اما بدون هیچ شکی هزینه آن به چندین میلیارد دلار می رسد. بر اساس اسناد مالی که در سال ۲۰۱۶ افشا شدند، هزینه ساخت آن در محدوده ۹ تا ۱۳ میلیارد دلار است.

  • منبع خبر : دیجیاتو / Virgin Hyperloop