معرفی قطار گردشگری
معرفی قطار گردشگری
تا به حال پیش آمده که قطاری سوار شوید و در مسیر به قدری با زیبایی های طبیعی مسیر رو به رو شوید که با خود بگویید ای کاش قطار همین جا نگه می داشت؟

معرفی قطار گردشگری

تا به حال پیش آمده که قطاری سوار شوید و در مسیر به قدری با زیبایی های طبیعی مسیر رو به رو شوید که با خود بگویید ای کاش قطار همین جا نگه می داشت؟ تردد قطار از شهر های مختلف کشور و با توجه به اقلیم و آب و هوای چهار فصل ایران باعث شده برخی از مسیرهای ریلی کشور به قدری زیبا و چشم نواز باشند که هر کسی را مبهوت خود کنند.

سفر با این قطارها مثل قطارهای مسافربری به مبدا و مقصد خلاصه نمی شود ؛ چرا که مسیر حرکت آنها به گونه ای برنامه ریزی شده که با توقف در مکان های مختلف همراه بوده تا لذت سفر را برای گردشگران دو چندان کند.

معرفی قطار گردشگری
معرفی قطار گردشگری/عکس مربوط به بلاک قارون-بیشه/ناحیه راه آهن لرستان

هدف از ایجاد قطارهای گردشگری پاسخ به نیاز گردشگرانی بود که تمایل داشتند طی سفری چند ساعته در مسیرهای زیبا حرکت کرده ، از مسیر و جاذبه های آن دیدن کرده اما قصد سفر به شهر خاصی یا اقامت در آنرا نداشتند. در این قطار هدف رسیدن به مقصد خاصی نیست ، بلکه لذت بردن از مسیر است. نقش این قطارها در صنعت گردشگری (به خصوص در کشورهای خارجی) در سال های اخیر قابل توجه بوده است.

🎥 معرفی قطار گردشگری

سفر با قطار گردشگری چه به صورت ترکیبی (با اتوبوس) و چه تنها با قطار انجام شود، مسافرتی متفاوت به شمار می رود به ویژه در خطوطی که امکان سفر به آنها از طریق خودرو ممکن نیست با جاذبه های منحصر به فردی همراه است که قطعا خاطره این سفر را ماندگار خواهد کرد. به طور مثال قطار گردشگری شمال به مسافران این امکان را می دهد که از نزدیک با یکی از شاهکارهای مهندسی در ایران یعنی “پل ورسک” آشنا شوند و به زیبایی های مسیر از نگاهی متفاوت بنگرند.

مسیر قطاری تهران شمال و مسیر قطار تهران اهواز برخی از این مسیرهای قطاری هستند. به عنوان مثال مسیر ریلی تهران به اهواز با عبور از استان زیبای لرستان و گذر از مجاورت آبشارها، دشت ها و رودخانه ها زیبایی های طبیعی به خصوصی را پیش چشمانتان قرار میدهد.

راه آهن ایران با در نظر گرفتن چهار مشخصه تاریخی ، اجتماعی ، فنی و زیبایی مسیر، یکی از جذابیت های فوق العاده گردشگری به شمار می آید. به همین دلیل از سال ۹۴ قطارهایی تحت عنوان قطار گردشگری در ایران راه اندازی شده که میتواند نقش مهم و جدیدی در توسعه گردشگری کشور ایفا کند.