مستند گردشگری ایران ریلی
مستند گردشگری ایران ریلی
مستند ایران ریلی با پرداختن به قسمت های پیچیده و فنی ، علی الخصوص مناطق گردشگری این محور ریلی که شامل طبیعت زیبای سلسله جبال زاگرس و البرز است سعی در معرفی بیشتر این اثر فاخر که اخیرا ثبت جهانی شده را دارد.

مستند گردشگری ایران ریلی

مستند گردشگری ایران ریلی
مستند گردشگری ایران ریلی

از شاخصه های توسعه یافتگی در هر کشوری احداث راه آهن می باشد که در کشور عزیز ما ایران نیز با احداث راه آهن سراسری در سال ۱۳۰۶ _۱۳۱۷ این مهم اتفاق افتاد.

مستند ایران ریلی با پرداختن به قسمت های پیچیده و فنی ، علی الخصوص مناطق گردشگری این محور ریلی که شامل طبیعت زیبای سلسله جبال زاگرس و البرز است سعی در معرفی بیشتر این اثر فاخر که اخیرا ثبت جهانی شده ، را دارد.

جزئیات مستند ایران ریلی

این مستند در سه قسمت تهیه شده که در هر قسمت به معرفی جاذبه های یکی از نواحی راه آهن زاگرس ، راه آهن لرستان و راه آهن شمال ۱ پرداخته شده است.

این مستند از ایستگاه راه آهن اندیمشک شروع شده و تا ایستگاه راه آهن شیرگاه در ناحیه شمال، قسمت های مهم این مسیر ریلی را به تصویر کشیده است که در قسمت های اول و دوم آن به ترتیب شامل نواحی زاگرس و لرستان است.

قسمت سوم آن که مربوط به ناحیه راه آهن شمال است در حال تدوین بوده و که به محض آماده شدن در همین صفحه اطلاع رسانی خواهد شد.

امید است تا با شناخت ابعاد مختلف این اثر جهانی و ایجاد و بهبود زیرساخت های گرشگری ریلی در این مناطق ، علاوه بر رشد اقتصادی کشور ، در حفظ و حراست بیشتر از این میراث ملی کوشا باشیم.

قسمت اول مستند ایران ریلی

در این ویدئو قسمت اول مستند ایران ریلی ، کاری از سید حسام الدین علی نبوی ، با هدف معرفی جاذبه های ریلی و گردشگری راه آهن ناحیه زاگرس را مشاهده می کنید.

قسمت دوم مستند ایران ریلی

در این ویدئو قسمت دوم مستند ایران ریلی ، کاری از سید حسام الدین علی نبوی ، با هدف معرفی جاذبه های ریلی راه آهن ناحیه لرستان را مشاهده می کنید.

قسمت سوم مستند ایران ریلی

بزودی…

  • نویسنده : تیم نویسندگان/سید حسام الدین علی نبوی