مزایای ویژه صنعت ریلی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی
مزایای ویژه صنعت ریلی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی
ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور یک ظرفیت خوب و بی نظیر برای بخش خصوصی است تا به واسطه آن وارد سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی شوند.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن مطرح کرد؛

مزایای ویژه صنعت ریلی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی

مشوق هایی به منظور حضور بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که رسیدن به اهداف پیش بینی شده برای صنعت ریلی در برنامه ششم توسعه را محقق می سازد.

لیلا موسوی با اشاره به اهداف اسناد بالادستی تدوین شده مبنی بر دستیابی به سهم ۲۰ درصدی در حوزه مسافر و ۳۰ درصدی در حوزه بار گفت: منابع مالی در نظر گرفته شده در بودجه طرح های عمرانی، بودجه های جاری و سایر منابع دولتی به تنهایی رسیدن به اهداف اسناد بالادستی در صنعت ریلی را ممکن نمی کند و آنچه به صنعت حمل و نقل ریلی کمک می کند تا به اهداف بالادستی دست پیدا کند، استفاده از منابع و سرمایه های بخش خصوصی است.

لیلا موسوی - مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن

مزایای ویژه صنعت ریلی برای سرمایه گذاران بخش خصوصی – مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و اقتصاد حمل و نقل راه آهن

وی افزود: مشوق هایی به منظور حضور بخش خصوصی در صنعت حمل و نقل ریلی در نظر گرفته شده که رسیدن به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه را محقق می سازد.

موسوی با بیان اینکه ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقا نظام مالی کشور یک ظرفیت خوب و بی نظیر برای بخش خصوصی است تا به واسطه آن وارد سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل ریلی شوند گفت: از آنجایی که قیمت حامل های انرژی و سوخت در کشور ما بسیار ارزان است و از آنجاکه که مصرف سوخت در کشور سه برابر سرانه جهانی است، لذا این موضوع بار اقتصادی بسیاری به کشور وارد می کند.

وی افزود: به منظور جبران قیمت پایین سوخت در کشور، ماده ۱۲ طراحی شده و به واسطه این قانون، سرمایه گذارانی که در صنعت حمل و نقل ریلی کشور سرمایه گذاری می کنند که منجر به انتقال بار از جاده به ریل شود می توانند اصل سرمایه خود را به کمک یارانه سوخت دریافت کنند.

موسوی توضیح داد: به ازای هر تن کیلومترباری که از حمل و نقل جاده ای به حمل و نقل ریلی منتقل شود معادل ریالی ۳۵ سی سی و به ازای هر نفرکیلومتر معادل ریالی ۲۰ سی سی صرفه جویی سوخت به سرمایه گذاران تعلق می گیرد.

به گفته موسوی، سقف اعتباری که برای این بخش در نظر گرفته شده است ۷.۵ میلیارد دلار بوده و ظرفیت چشمگیر و فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران در حوزه ریلی است.

گفتنی است نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی ۱۱ آذرماه در مرکز همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

» جهت مشاهده اخبار مرتبط با این همایش رو تصویر زیر کلیک کنید:

همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی

صفحه ویژه ی همایش فرصت های سرمایه گذاری و تامین مالی در حوزه حمل و نقل ریلی