لوکس ترین قطار گردشگری خاورمیانه در عربستان
لوکس ترین قطار گردشگری خاورمیانه در عربستان
شرکت راه آهن عربستان از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین قطار لوکس و مجهز مسافری خود تا سال 2025 میلادی به نام "رویای صحرا" خبر داد.

لوکس ترین قطار گردشگری خاورمیانه در عربستان

لوکس ترین قطار گردشگری خاورمیانه در عربستان
لوکس ترین قطار گردشگری خاورمیانه در عربستان

شرکت راه آهن عربستان از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین قطار لوکس و مجهز مسافری خود تا سال ۲۰۲۵ میلادی به نام “رویای صحرا” خبر داد.

شرکت راه آهن عربستان سعودی (SAR) از تصمیم خود برای راه اندازی نخستین قطار لوکس و مجهز مسافری خود به نام “رویای صحرا” (حِلمٌ مِن الصحراء) خبر داد.

راه آهن عربستان (SAR) و گروه ایتالیایی “Arsenale” که در مدیریت سفرهای قطار لوکس تخصص دارد، روز پنجشنبه توافق نامه ای را برای راه اندازی سرویس قطار “رویای صحرا” امضا کردند که متشکل از ۴۰ کابین لوکس است. این گروه بیش از ۲۰۰ میلیون ریال (۵۳٫۳ میلیون دلار) در این طرح سرمایه گذاری کرد.

عربستان سعودی در سال های اخیر سرمایه گذاری گسترده ای در حوزه گردشگری کرده است، که در میان آن ها می توان به پروژه ۵۰۰ میلیارد دلاری نئوم اشاره کرد، و اکنون سراغ بازار قطارهای مسافربری مجلل رفته است تا عبور از صحرا را به تجربه ای سحر انگیز تبدیل کند.

سفر تفریحی رویای صحرا با قطار لوکس

به گزارش رسانه های دولتی عربستان سعودی، این قطار جدید از اواخر سال ۲۰۲۵ آغاز به کار می کند.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت راه آهن سعودی آمده است مسیر سفر تفریحی لوکس «رویای صحرا» بین ریاض تا قریات در نزدیکی مرز اردن خواهد بود. این مسیر ۱۳۰۰ کیلومتری از میان مناظر بیابانی و کنار شهر حائل می گذرد.

مسیر قطار گردشگری رویای صحرا در عربستان

راه آهن عربستان همچنین اعلام کرده که قطار رویای صحرا کاربری گزدشگری داشته و به همین دلیل، این قطار از زیباترین صحراهای عربستان که می تواند برای گردشگران خارجی جذاب باشد، عبور خواهد کرد.

مدیرعامل راه آهن عربستان تاکید کرد که راه اندازی این خدمات لوکس در قطارهای داخل پادشاهی برای اولین بار در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا خدمات با کیفیت و گزینه های اضافی را به شیوه های حمل و نقل در این کشور اضافه می کند.

این قطار که با الهام از “سبک سنتی سعودی” طراحی شده، ۴۰ کابین مجلل دارد و در دست ساخت است. از پایان سال جاری میلادی، امکان رزرو بلیت نیز فراهم خواهد بود. به گفته مدیرعامل آرسناله، سفرها یک یا دو شب و حداکثر ظرفیت ۸۲ مسافر است.

🎥 ویدیو قطار گردشگری رویای صحرا