قطار ایران – آلمان راه اندازی میشود
قطار ایران – آلمان راه اندازی میشود
قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از طرح راه اندازی قطار باری ایران به آلمان خبر داد.

قطار ایران – آلمان راه اندازی میشود

حسین عاشوری قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن امروز به خبرگزاری صدا و سیما در تبریز گفت : این قطار برای حمل بارهای صادراتی از ایران و بارهای وارداتی از اروپا راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: دو سال است که در حال رایزنی و حل مسائل مقرراتی با راه آهن آلمان هستیم و امیدواریم تا پایان سال نخستین قطار ایران – آلمان را راه اندازی کنیم.

وی همچنین به برنامه تبدیل راه آهن آذربایجان به مرکز لجستیکی منطقه برای حمل و نقل ریلی بین المللی اشاره کرد و گفت: به این منظور باید میزان تبادل ریلی کالا بین ایران و ترکیه و ایران و اروپا و ایران و آسیای میانه از طریق جمهوری آذربایجان افزایش داده شود.

راه آهن آذربایجان

ایستگاه راه آهن آذربایجان

قائم مقام مدیرعامل شرکت راه آهن ادامه داد : از چند سال پیش مذاکراتی با کشورهای آسیای میانه شروع شده است تا کالاهای این کشورها از مسیر سرخس به ایستگاه رازی و از آنجا به ترکیه عبور دهیم که در حال حاضر کالاها تا شهر وان حمل میشود و بنا داریم جابجایی کالا را به سایر شهرهای ترکیه و سپس به اروپا ادامه دهیم.

عاشوری همچنین از استفاده از ظرفیت مسیر ریلی جلفا برای تبادل کالا و مسافر با جمهوری خودمختار نخجوان تاکید و از سرمایه گذاران بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در طرح های باری و مسافری راه آهن آذربایجان دعوت کرد.