فعالیت مجدد متروی کلانشهر ها پس از محدودیت های پاییزی کرونا
فعالیت مجدد متروی کلانشهر ها پس از محدودیت های پاییزی کرونا
در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های دو هفته ای در آذرماه 99 سیستم حمل و نقل ریلی شهری(مترو) در بعضی از کلانشهرها هم فعالیت خود را متوقف کردند.حال با برداشته شدن محدودیت ها در بسیاری از شهرهای کشور بار دیگر فعالیت مترو ها نیز از سر گرفته شده است که میتوانید اطلاعیه های صادر شده را به تفکیک شهر در ذیل مشاهده نمایید.

فعالیت مجدد متروی کلانشهر ها پس از محدودیت های پاییزی کرونا

فعالیت مجدد متروی کلانشهر ها پس از محدودیت های پاییزی کرونا
فعالیت مجدد متروی کلانشهر ها پس از محدودیت های پاییزی کرونا

در پی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های دو هفته ای در آذرماه ۹۹ سیستم حمل و نقل ریلی شهری(مترو) در بعضی از کلانشهرها هم فعالیت خود را متوقف کردند.

حال با برداشته شدن محدودیت ها در بسیاری از شهرهای کشور بار دیگر فعالیت مترو ها نیز از سر گرفته شده است که میتوانید اطلاعیه های صادر شده را به تفکیک شهر در ذیل مشاهده نمایید:

مترو تهران؛

متروی تهران بعنوان پرتردد ترین متروی کشور در دو هفته تعطیلی کرونایی همانند قبل به فعالیت خود ادامه داد که مشروح ساعات فعالیت مترو تهران را در مطلبی مجزا به استحضار رسانده ایم.


مترو شیراز؛

روابط عمومی سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرده : از تاریخ ۱۸ آذر ۹۹ از ساعت ۶:۳۰ صبح الی ۱۹ شب با سر فاصله ۱۵ دقیقه ای فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است.


مترو اصفهان؛

مترو اصفهان اما اعلام کرده پس از برداشته شدن محدودیت ها ساعات فعالیت خود را تغییر نخواهد داد.

فعالیت مترو اصفهان تغییر نمی‌کند
فعالیت مترو اصفهان تغییر نمی‌کند

مدیرعامل شرکت مترو منطقه اصفهان گفت:
🔹 علی‌رغم قرار گرفتن اصفهان در وضعیت نارنجی، دستورالعمل جدیدی از سوی ستاد کرونا مبنی بر تغییر در نحوه فعالیت مترو اعلام و ابلاغ نشده است.
🔹 مترو از ساعت ۶:۱۵ با سرفاصله زمانی ۱۵ دقیقه (در ساعات شلوغ صبح و عصر) در حال سرویس‌دهی به شهروندان بوده و زمان پایان فعالیت آن ساعت ۱۹ است.

🔹 بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده از ماسک در مترو اجباری است و از سوار شدن افراد بدون ماسک جلوگیری می‌شود.

مترو تبریز؛

مترو تبریز هم پس از دو هفته کاهش ساعات فعالیت و سپس تعطیلی بخشی از خط یک بعلت فعالیت های عمرانی، طی اطلاعیه ای اعلام کرده که از روز شنبه ۲۲ آذر ۹۹ مجددا فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطارشهری تبریز گفت: پس از طی دو هفته تعمیرات و اورهال اساسی و فصلی ناوگان متروی تبریز ، از روز شنبه مورخه ۹۹/۰۹/۲۲ خدمات رسانی مترو جهت رفاه حال شهروندان تبریز مجدداً آغاز خواهدشد.

وی خاطرنشان کرد : طبق مصوبه ستاد محترم مقابله با کرونا و ضرورت سلامتی شهروندان تبریز ساعات خدمات رسانی مترو به شرح ذیل می باشد: 
🔸فاز اول و دوم خط یک قطارشهری تبریز ( حد فاصل ایستگاه ائل گؤلی تا ایستگاه میدان کهن ) از ساعت ۰۶:۳۰ تا ۱۹:۰۰ خواهد بود

🔸فاز سوم خط یک ( حد فاصل ایستگاه میدان کهن تا ایستگاه نور ) با توجه به انجام عملیات عمرانی و تکمیل نواقصات تا اطلاع ثانوی پذیرش مسافر نخواهد داشت.

فرهخت در پایان گفت : از ورود مسافرین بدون ماسک به ایستگاه و داخل قطار جلوگیری خواهد شد و تمامی شهروندان موظفند فاصله گذاری اجتماعی را در داخل قطار رعایت نمایند.

  • منبع خبر : حمل و نقل ریلی