زلزله در ترکیه و سوریه خدمات ریلی را به حالت تعلیق درآورد
زلزله در ترکیه و سوریه خدمات ریلی را به حالت تعلیق درآورد
صبح روز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی 7.8 ریشتر جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند. بعد از ظهر دوشنبه دومین زمین لرزه به بزرگی 7.7 ریشتر بار دیگر این منطقه را لرزاند. تردد قطارها در ترکیه و سوریه به دلیل زمین لرزه های روز دوشنبه در مناطق مرزی در برخی مناطق تحت تاثیر قرار گرفته است. در سوریه تمامی ترددهای راه آهن به حالت تعلیق درآمده است.

زلزله در ترکیه و سوریه خدمات ریلی را به حالت تعلیق درآورد

زلزله در ترکیه و سوریه خدمات ریلی را به حالت تعلیق درآورد
زلزله در ترکیه و سوریه خدمات ریلی را به حالت تعلیق درآورد

تردد قطارها در ترکیه و سوریه به دلیل زمین لرزه های روز دوشنبه در مناطق مرزی در برخی مناطق تحت تاثیر قرار گرفته است. در سوریه تمامی ترددهای راه آهن به حالت تعلیق درآمده است. در ترکیه بیشتر خدمات مسافری به شرق این کشور لغو شده است.

صبح روز دوشنبه زمین لرزه ای به بزرگی ۷٫۸ ریشتر جنوب ترکیه و شمال غرب سوریه را لرزاند. بعد از ظهر دوشنبه دومین زمین لرزه به بزرگی ۷٫۷ ریشتر بار دیگر این منطقه را لرزاند.

۱۲۷۵ کیلومتر راه آهن تحت تاثیر زلزله ترکیه قرار گرفته است

گزارش رسانه های ترکیه حاکی از این است که در مجموع ۱۲۷۵ کیلومتر از خطوط راه آهن تحت تاثیر زمین لرزه ترکیه قرار گرفته است. این اطلاعات توسط وزارت حمل و نقل و زیرساخت ارائه شده است. این آمار شامل اثرات بر روی ۴۴۶ پل بزرگ، ۶۱۶۱ پل کوچک(آبرو) و ۱۷۵ تونل در این خطوط است.

پس از اولین دور بازرسی توسط تیم های تعمیر و نگهداری راه آهن، نتیجه این بود که بسیاری از خطوط راه آهن تغییر شکل داده اند. این امر به ویژه در بخش های Toprakkale-Narlı، Narlı-Malatya و Narlı-Gaziantep، همه در مرکز و جنوب ترکیه تایید شده است.

علاوه بر این، ده ایستگاه که انرژی الکتریکی خطوط راه آهن را تامین می کنند در حال حاضر در منطقه غیر فعال هستند. به گفته همین منبع، تیم هایی برای انجام عملیات در خطوط ریلی تغییر شکل یافته بسیج شده اند.

آتش سوزی مهیبی در بندر اسکندرون رخ داده است که به شدت تحت تاثیر زمین لرزه قرار گرفته است. آتش سوزی عصر دوشنبه در یک کانتینر منفرد آغاز شد. صبح روز سه شنبه آتش به کانتینرهای دیگر سرایت کرد.

خدمات راه آهن ترکیه و سوریه پس از زلزله

دوشنبه ۶ فوریه وزارت حمل و نقل سوریه اعلام کرد که حمل و نقل ریلی در سوریه از روز دوشنبه به حالت تعلیق درآمده است. دلیل این تصمیم بررسی وضعیت ریل ها و سازه های راه آهن عنوان شده است. سوریه نقش زیادی در نقشه حمل و نقل ریلی بین المللی ندارد. با این حال، مسافران روی خدمات روزانه قطار در شهرهای اصلی این کشور، از جمله شهرهای آسیب دیده حلب و لاذقیه حساب می کنند.

در ترکیه، شفافیت کمتری در مورد تداوم ترافیک حمل و نقل ریلی وجود دارد و اخبار کاملی در این مورد منتشر نشده است. خدمات تعلیق شده ای که تاکنون اعلام شده، خدمات مسافری است که غرب و شرق کشور را به هم متصل می کند.

به گزارش پرس تی وی، زیرساخت های راه آهن در غازی عینتاپ فرو ریخته است. به گفته کارشناسان حمل ونقل ریلی، راه آهن ترکیه تاکنون از تعلیق خدمات حمل و نقل ریلی خبر نداده است. برخی از آسیب به زیرساخت ها خبر می دهند.

ترکیه نقش مهمی در نقشه حمل و نقل ریلی بین المللی ایفا می کند. این کشور ترانزیتی برای ترافیکی است که از شرق در قارص به سمت اروپا وارد می شود. این شعبه جنوبی کریدور میانه است. قارص در شمال و خارج از منطقه زلزله قرار دارد.

اما خدمات ترکیبی زیادی نیز وجود دارد که از طریق بنادر ترکیه به اروپا می رود و بخش زمینی آن از طریق راه آهن انجام می شود. بندر اسکندرون به شدت تحت تاثیر زلزله قرار گرفت. در تصویری که توسط یک متخصص تدارکات به اشتراک گذاشته شده است، در این بندر کانتینرها روی زمین پراکنده دیده می شوند.

بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه پس از زلزله
بندر اسکندرون در جنوب شرقی ترکیه پس از زلزله

🎥 فیلم تاثیر زلزله بر یکی از خطوط راه آهن ترکیه

  • نویسنده : تیم نویسندگان پورتال حمل و نقل ریلی