راه حل های skf برای بهبود عملکرد حمل و نقل ریلی
راه حل های skf برای بهبود عملکرد حمل و نقل ریلی
راه‌آهن‌های حمل ‌ونقل انبوه در حال تبدیل شدن به یک جایگزین مهم برای خودروها در خیابان‌های شلوغ شهرها و مناطق اطراف شهر هستند. با افزایش تعداد مسافرانی که از تراموا، مترو و قطارهای شهری استفاده می‌کنند، نیاز به راه‌حل‌هایی که متناسب با نیازهای آن ها باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

راه حل های skf برای بهبود عملکرد حمل و نقل ریلی

راه حل های skf برای بهبود عملکرد حمل و نقل ریلی
راه حل های skf برای بهبود عملکرد حمل و نقل ریلی

راه‌آهن‌های حمل ‌ونقل انبوه در حال تبدیل شدن به یک جایگزین مهم برای خودروها در خیابان‌های شلوغ شهرها و مناطق اطراف شهر هستند. با افزایش تعداد مسافرانی که از تراموا، مترو و قطارهای شهری استفاده می‌کنند، نیاز به راه‌حل‌هایی که متناسب با نیازهای آن ها باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

راه حل های مسافربری و لوکوموتیو شرکت skf برای افزایش قابلیت اطمینان و کاهش اندازه برای برآورده کردن محدودیت های وزن طراحی شده است. با این راه حل ها می توان از فاصله زمانی نگهداری طولانی مدت از بلبرینگ ها، کاهش هزینه های چرخه عمر و هزینه کل مالکیت لذت برد. در ادامه ی این مقاله دیجی برینگ به عنوان یک نمایندگی معتبر در ایران، به شما خواهد گفت که فناوری های skf، چگونه به حصول این دست آورد ها کمک کرده است.

تمدید فاصله نگهداری

با راه حل های شرکت skf می توانید فواصل تعمیر و نگهداری از وسایل و نظارت بر وضعیت را افزایش دهید. راه آهن های ریلی، متشکل از سیستم های مکایکی و الکتریکی پیچیده، با صدها یا حتی هزاران قطعه متحرک هستند که خرید، تعمیر و نگهداری از این قطعات راه آهن گران و هزینه بر است. پس کاهش و بهینه سازی هزینه های تعمیر و نگهداری از این قطعات، یک موضوع بزرگ در صنعت است.

با استفاده از یاتاقان های با کیفیت بالا یا راه حل های نظارت بر کیفیتی که skf ارائه داده است، می توان دون به خطر انداختن ایمنی عملیات، فواصل بین توقف های نگهداری یاتاقان ها را در حمل و نقل ریلی افزایش داد. استفاده از محصولات شرکت skf منجر به صرفه جویی در هزینه و زمان اپراتورها، و در عین حال افزایش قابلیت اطمینان وسایل حمل و نقل می شود.

بلبرینگ در راه آهن
بلبرینگ در راه آهن

راه حل های راه آهن

در یاجاد قابلیت اطمینان از عملیات راه آهن، وضعیت خطوط ریلی نقش بسزایی دارند. بهبود وضعیت خطوط نیز با راه حل های تعمیر و نگهداری از راه دور، امکان پذیر است. شرایط نامناسب ریل می تواند بر اجزای حیاتی مانند چرخ های راه آهن و یا یاتاقان های مجموعه چرخ ها، تاثیر منفی بگذارد، لذا بهبود وضعیت خطوط ریلی نیازمند راه حل های نگهداری خوب است.

عملی شدن این مهم اصلا کار آسانی نیست؛ چراکه صدها و هزاران کیلومتر راه آهن وجود دارند که به بررسی، تعمیر و نگهداری دارند. با IMx-Rail، سیستم نظارت بر وضعیت، شناسایی، مکان یابی و رفع مشکلات در مسیر آسان تر شده است. با پرداختن به مسائل قبل از تبدیل شدن به خرابی، می‌توانید از خطرات غیرضروری جلوگیری کنید، در هزینه‌ها و زمان صرفه‌جویی کنید، و همچنین ایمنی مسافران را افزایش دهید. سیستم های روغن کاری کنار راه نیز یک جایگزین مفید برای نگهداری هستند که نیازی به دخالت انسان ندارند.

راه حل های مترو و راه آهن سبک

وسایل نقلیه ریلی سبک به دنبال راه حل های صرفه جویی در فضا و انرژی کارآمد هستند. کاهش جرم، مصرف انرژی و هزینه های نگهداری و عملیاتی، مهم ترین هدف از این راه حل skf است.

دیجیتالی شدن در راه آهن

با راه حل های دیجیتال SKF می توانید از افزایش قابلیت اطمینان، کاهش هزینه ها و افزایش ظرفیت ریلی لذت ببرید. دیجیتالی شدن، فن آوری های جدید را در صنعت راه آهن هدایت می کند. اگرچه نحوه ساخت یا استفاده از قطارها تغییری نکرده است، اما قطعاً طرز فکر ما در مورد عملیات ریلی و تعمیر و نگهداری را تغییر داده است. SKF تمرکز زیادی روی توسعه راه حل هایی دارد که به افزایش قابلیت اطمینان، افزایش ظرفیت ریلی و کاهش هزینه های عملیاتی کمک می کنند. راه حل SKF در این خصوص، سوق صنعت به سمت تعمیر و نگهداری پیشگیرانه و مبتنی بر شرایط و افزایش زمان کارکرد وسایل نقلیه  است. SKF عمدتاً بر روی توسعه راه‌حل‌هایی تمرکز کرده که شامل یادگیری ماشین، سیستم‌های داخلی، پلتفرم‌های اینترنت اشیا و خدمات مرتبط می‌شود.

راه آهن ریلی
راه آهن ریلی

هزینه چرخه زندگی

هزینه های نگهداری، یک سوم هزینه های چرخه عمر را تشکیل می دهد و کاهش این هزینه ها باید در راس برنامه باشد. هزینه یابی چرخه عمر روش رایجی است که برای ارزیابی هزینه های بلند مدت وسایل نقلیه راه آهن استفاده می شود. با توجه به اینکه تعمیر و نگهداری می تواند تا یک سوم این هزینه ها را شامل شود، اپراتورها همیشه به دنبال راه حل هایی برای کاهش آن هستند.

skf خدمات و فناوری های پیشرفته ای را برای کمک به نگهداری، نظارت، تعمیر و بهینه سازی دارایی ها در طول عمر عملیاتی آن ها ارائه می دهیم. از طریق نوآوری هایی مانند بلبرینگ و یاتاقان های چرخ ۱٫۷ کیلومتری و راه حل های نظارت بر وضعیت، هزینه کل مالکیت می تواند به طور قابل توجهی کاهش یابد.

بوژ و چرخ، ثبات و راحتی سواری در مسیر

بوژی‌ها زیرسیستم‌های پیچیده وسایل ریلی هستند که شامل سیستم‌های ترمز، سیستم‌های محرک، زیرسیستم‌های چرخ‌دار و قاب بوژی با سیستم فنر ثانویه هستند. اگرچه طرح های مختلف بوژی برای اهداف متفاوتی اعمال می شود، اما موارد گفته شده عملکرد یکسانی دارند که شامل پشتیبانی از بدنه وسیله نقلیه ریلی، کمک به اطمینان از ثبات در مسیر و ایجاد راحتی سواری است. اکسل باکس که مستقیماً به مجموعه چرخ و قاب بوژی متصل می شود، حاوی سیستم یاتاقان اکسل باکس است که به زیرسیستم ها و اجزای بیشتر متصل می شود.

بسته به گیج راه آهن، قطر چرخ و بار محوری، مجموعه چرخ ها می توانند آرایش ها و طرح های مختلفی داشته باشند. از آنجایی که همه این سیستم‌ها برای عملکرد و قابلیت اطمینان وسایل ریلی حیاتی هستند؛ پس بررسی دقیق در هنگام انتخاب راه‌ حل بسیار مهم است. در SKF، چندین راه حل طراحی شده برای کمک به اطمینان از عملیات قابل اعتماد و مقرون به صرفه توسط محصولات ارائه می شود. به کارگیری این راه حل ها در شرکت skf برای تولید محصولاتی از طیف بلبرینگ و یاتاقان، و به کارگیری این محصولات در بخش راه آهن ریلی، نمایندگی فروش بلبرینگ skf کمک بزرگی به بهبود عملکرد خطوط ریلی کرده است.


پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • منبع خبر : /آگهی/