حرکت اولین قطار مسافری از ایستگاه خاوران تبریز به تهران
حرکت اولین قطار مسافری از ایستگاه خاوران تبریز به تهران
مدیرعامل راه آهن از حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه ۲۰ خردادماه خبر داد.

حرکت اولین قطار مسافری از ایستگاه خاوران تبریز به تهران

حرکت اولین قطار مسافری از ایستگاه خاوران تبریز به تهران
حرکت اولین قطار مسافری از ایستگاه خاوران تبریز به تهران

مدیرعامل راه آهن از حرکت اولین قطار مسافری خاورانِ تبریز به تهران از شنبه ۲۰ خرداد خبر داد.

سید میعاد صالحی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل راه آهن، در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت:
ان‌شاءالله با افتتاح مسیر ریلی بستان آباد – خاوران در جریان سفر استانی رییس جمهور محترم و وزیر محترم راه و شهرسازی، حلقه مفقوده محور ریلی مستقیم تهران – تبریز تکمیل شده و اولین قطار مسافری خاوران تبریز – تهران حرکت خواهد کرد.

فروش بلیت این قطارها از ۱۰ صبح چهارشنبه ۱۷ خرداد آغاز می شود.

جهت رفاه هموطنان عزیز آذربایجان شرقی، بهترین زمان را برای حرکت اختصاص دادیم. این قطارها از روز ۲۰ خرداد هم از مبدا خاوران تبریز و هم از مبدا تهران، ساعت ۲۲:۱۵ حرکت کرده و حدود ساعت ۸ صبح به مقصد می رسند که حدود ۳ ساعت کوتاه تر از مسیر فعلی تهران – تبریز است.

برنامه حرکت قطار خاوران-تبریز
برنامه حرکت قطار خاوران-تبریز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، از افتتاح راه آهن بستان آباد – خاوران همزمان با سفر رییس جمهور به استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این مسیر ریلی به طول ۴۴ کیلومتر با هدف کاهش ۱۱۴ کیلومتر از طول مسیر اتصال مرکز شمال غرب به شبکه ریلی با اعتبار ۳ هزار میلیارد تومان طراحی و اجرا شده و ارزش روز آن بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین مزایای بهره برداری از راه آهن بستان آباد – خاوران کاهش ۴ ساعت از زمان سفر با قطار از پایتخت به تبریز نسبت به مسیر ریلی موجود است که در حال حاضر ۱۲ ساعت زمان می برد.

خادمی افزود:‌ با توجه به اینکه زمان سفر از طریق جاده ۸ ساعت است مسافران جاده را به ریل ترجیح می دهند که با افتتاح این مسیر ریلی علاوه بر افزایش ترانزیت کالا و مسافر از طریق ریل، کاهش آلودگی های زیست محیطی و ارتقاء شاخص های حمل و نقل ریلی در منطقه را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسیر ریلی میانه – بستان آباد – تبریز توضیح داد و اظهار کرد: راه آهن دوخطه میانه – خاوران به طول ۲۰۳ کیلومتر در ۱۰ قطعه با هدف کاهش مسیر ریلی از شمال غرب به مرکز کشور طراحی و اجرا شده است که حدفاصل میانه تا بستان آباد به طول ۱۳۲ کیلومتر در سال های گذشته ساخته شده است اما به دلیل عدم ارتباط با شهر تبریز مورد بهره برداری لازم قرار نگرفته است.

📌 بخوانید: افتتاح راه آهن میانه – بستان آباد با حضور رئیس جمهور/بهره برداری کامل تا پایان سال آینده

با افتتاح مسیر بستان آباد- خاوران و ایستگاه راه آهن خاوران این محور به ویژه در بخش مسافری از منطقه خاوران شهر تبریز تا تهران آماده بهره برداری است.

🎥 ویدیو مشخصات ایستگاه راه آهن خاوران: