جاهای دیدنی مشهد را بهتر بشناسید
جاهای دیدنی مشهد را بهتر بشناسید
شهر مشهد در استان خراسان رضوی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور است که هر روزه پذیرای بسیاری از مسافران برای سفرهای زیارتی و تفریحی است. دیدنی‌های مشهد در بخش‌های مختلف مذهبی، تفریحی و انواع بازارهای قدیمی و جدید سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به یادگار خواهند گذاشت.

جاهای دیدنی مشهد را بهتر بشناسید

شهر مشهد در استان خراسان رضوی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای کشور است که هر روزه پذیرای بسیاری از مسافران برای سفرهای زیارتی و تفریحی است. دیدنی‌های مشهد در بخش‌های مختلف مذهبی، تفریحی و انواع بازارهای قدیمی و جدید سفر خاطره‌انگیزی را برای شما به یادگار خواهند گذاشت.

جاهای دیدنی مشهد در هر گوشه این شهر برای مسافران خارجی که برای زیارت امام رضا(ع) به این شهر سفر می‌کنند بسیار جذاب و محبوب است. هتل‌ها و اقامتگاه‌های زیادی با سطح رفاهی و امکانات متفاوت در این شهر ساخته شده‌است. برای آشنایی و رزرو هتل مشهد سایت رادار۳۶۱ به شما کمک زیادی می‌کند تا با دریافت اطلاعات جامع و مفید بتوانید بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را داشته باشید.

رزرو هتل مشهد
رزرو هتل مشهد

معرفی شهر مشهد

مشهد با مناطق طبیعی زیبا و آب و هوای معتدل، گرم و یا سرد و خشک در دیگر فصل‌ها یکی از زیباترین شهرهای کشور است. بسیاری از مناطق استان خراسان با طبیعت خاص خود مقصد سفرهای طبیعت‌گردی در کشور است. در این شهر با پیشرفت صنعت گردشگری مراکز اقامت و تفریحی زیادی را در مناطق مختلف احداث کرده‌است که برخی از هتل‌ها و مراکز تفریحی آن در خاورمیانه بهترین مورد هستند. در زمان سفر و انتخاب اقامتگاه و رزرو هتل مشهد می‌توانید گزینه مناسبی را متناسب با فاصله آن با جاهای دیدنی مشهد انتخاب نمایید تا سفری راحت‌تر داشته باشید.

جاهای دیدنی مشهد

  1. آرامگاه فردوسی

آرامگاه شاعر معروف و گران‌قدر ابوالقاسم فردوسی در شهر توس در فاصله ۲۰کیلومتری از مشهد قرار دارد. این شاعر با کتاب شاهنامه خود در جهان مشهور است. هر ساله بسیاری از گردشگران خارجی و محققین برای بازدید از آرامگاه فردوسی به شهر توس سفر می‌کنند. اشعار خاص و پرمحتوای این شاعر زبان فارسی را میان دیگر شاعران دنیا معروف کرده‌است و هدف فردوسی نیز زنده نگه داشتن زبان فارسی در دنیا بوده‌است. در میان جاهای دیدنی مشهد بازدید از این اثر تاریخی در سفر شما خاطره ماندگاری را خواهد ساخت.

  • مسجد گوهرشاد

مسجد گوهرشاد که از آثار به جا مانده از دوره تیموریان است با معماری و کاشی‌های زیبا و فضای خاص خود یکی از زیباترین مساجد در نزدیکی حرم رضوی محسوب می‌شود. در این مسجد دو مناره با ارتفاع ۴۳ متر و گنبد ۴۱ متری و ایوان مقصوره فضای زیبا و جلوه‌ای از سبک معماری دوره تیموریان را به مسافران نشان می‌دهند و یکی از دیدنی‌های مشهد است.

  • مسجد ۷۲تن

این مسجد همان‌گونه که از نامش مشخص است بر حسب اسناد تاریخی توسط ۷۲ تن از یاران خواجه نظام الملک بنا شده‌است. گنبد فیروزه‌ای و کاشی‌های آن نمای زیبایی به این مسجد داده‌اند.

  • آرامگاه نادرشاه افشار

آرامگاه نادرشاه پس از چند دوره تغییر به صورت بنای امروزه ساخته شده‌است. در ابتدا توسط قوام السطنه احداث گردید و آخرین بازسازی آن مربوط به سال ۱۳۴۲ می‌رسد.

  • طرقبه

شهر طرقبه که در نزدیکی مشهد قرار دارد از طبیعت زیبا و رستوران‌ها و مکان‌های تفریحی زیادی برخوردار است که ساعت‌های زیادی می‌توانید را در آن همراه با دوستان و خانواده سپری کنید.

سوغات وغذاهای محلی مشهد

  1. زعفران و زرشک

از معروف‌ترین سوغاتی‌های این شهر زعفران و زرشک است. کشاورزان در مزارع اطراف مشهد این دو محصول را هر ساله کشت می‌کنند. زعفران که از روش خاصی برای کشت آن استفاده می‌شود محصول گرانی محسوب می‌شود و هر ساله به دیگر کشورهای دنیا صادر می‌شود. زعفران و زرشک در اکثر غذاهای سنتی و ایرانی استفاده می‌شوند.

  • سنگ فیروزه

در مشهد از گذشته سنگ فیروزه در نگین انگشتر پادشاهان و حاکمان استفاده داشته‌است. امروزه نیز از این سنگ آرامش‌بخش در انگشتر، تسبیح، ظروف مسی با فیروزه کوبی استفاده می‌شود. در بسیاری از بازارهای مشهد مغازه‌های متعددی انواع انگشترها و دیگر محصولات فیروزه را به مسافران عرضه می‌کنند.

  • صنایع دستی و گلیم

از صنایع دستی در مشهد به گلیم، فرش و محصولات چرمی می‌توان اشاره کرد. زنان هنرمند این شهر انواع گلیم‌ها و فرش‌ها را با نقوش سنتی می‌بافند و این هنر را زنده نگه می‌دارند و به کسب درآمد می‌پردازند. انواع کیف و کفش‌های چرم و دیگر محصولات در مشهد از بهترین سوغاتی‌ها برای مسافران محسوب می‌شود.

  • شله مشهدی

این غذای سنتی از گذشته در این شهر در مراسم‌های مختلف و نذری‌ها پخته می‌شود. شله مشهدی که از انواع حبوباب و گوشت گوسفند تهیه می‌شود از غذای بسیار مقوی در میان غذاهای مشهد محسوب می‌شود.

  • اشکنه قروت

اشکنه قروت یکی از غذاهای سنتی مشهد است که از دستور پخت راحتی برخوردار است. این غذا به نام اشکنه نیز معروف است. اشکنه قروت که غذایی ساده و مقوی محسوب می‌شود تنها از کشک ساییده شده، پیاز داغ، گردو و آب تشکیل می‌شود.

هتل مشهد
هتل مشهد

در برنامه‌ریزی سفر به مشهد پس از بررسی جاهای دیدنی مشهد و انتخاب آنان باید برای اقامت خود هتل مناسبی را رزرو کنید. در سایت رادار۳۶۱ پس از انتخاب شرایط خود توسط فیلترهای طراحی شده در آن به راحتی می‌توانید هتل مناسبی را با ارزان‌ترین قیمت برای سفر خود رزرو نمایید. در رزرو هتل مشهد در این سایت اطاعات کاملی از شرایط و امکانات هتل همراه با تصاویر از فضای داخلی رستوران‌ها و اتاق‌ها به شما ارائه می‌شود تا بتوانید با مقایسه گزینه‌های مختلف بهترین مورد را رزرو کنید.

در سایت رادار۳۶۱ پس برای سفر شما پس از رزرو هتل، بخش دیگری برای رزرو بلیط هواپیما مشهد نیز وجود دارد. در این بخش شما با استفاده از فیلترهای مختلف در خصوص سطح هواپیما، کلاس پروازی با انواع شرکت‌های ارائه دهنده بلیط هواپیما مشهد آشنا خواهید شد تا بتوانید بهترین گزینه را برای سفر خود انتخاب نمایید.


پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • منبع خبر : /آگهی/