جاهای دیدنی تهران
جاهای دیدنی تهران
تهران سرشار از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی گوناگون است که هرکدام بخشی از تاریخ را در دل خود دارند. در این مقاله به بررسی جاهای دیدنی تهران می‌پردازیم.

جاهای دیدنی تهران

تهران پایتخت ایران است و یکی از کلان شهرهایی به‌حساب می‌آید که روزانه محل رفت‌وآمد مسافران و گردشگران زیادی است. به لحاظ جغرافیایی در قسمت شمال ایران قرار گرفته و دقیقاً به دلیل پایتخت یک کشور بودن، همیشه مملو از مسافر و افراد غیر بومی است.

شاید تصور کنید که تهران فقط پایتخت است و پایتخت، جاذبه‌ای ندارد. اما نکته جالبی که در این بین باید به آن اشاره کنیم این است که تهران مملو از جاذبه‌های تاریخی، طبیعی، منحصربه‌فرد و باورنکردنی است. اگر تابه‌حال آن‌ها را با چشمان خود ندیده‌اید، بد نیست که در این سفرنامه کوتاه به تهران ما را همراهی کنید. قرار است در این مطلب شما را با جاذبه‌های کمتر دیده شده پایتخت آشنا کنیم.

مرجع رزرو آنلاین هتل : https://www.snapptrip.com/

جاذبه‌های تهران در یک نگاه

شهر تهران ۱۰۰۱ جاذبه دیدنی و خاص دارد. جاذبه‌هایی از طبیعت و زیبایی‌هایش تا تاریخ و رازهای نگفته‌ آن! این شهر در بیشتر دوران حکومت‌ها و سلسله‌های مختلف، پایتخت بوده و بر همین اساس به‌راحتی می‌توان ردپای هر دوره تاریخی و هر سلسله را در این شهر مشاهده کرد. این گردش کوتاه در میان جاذبه‌های تهران قطعاً شما را به وجد خواهد آورد.

تهران و کاخ گلستان

جاهای دیدنی تهران
جاهای دیدنی تهران

کاخ گلستان اولین جاذبه دیدنی تهران است که بعد از رزرو هتل استقلال و اقامت در آن باید به دیدارش بروید. این بنا در دسته آثار جهانی قرار گرفته و در فهرست میراث یونسکو هم ثبت شده است. این کاخ تزیینات منحصربه‌فرد و معماری بی‌نظیری دارد. ضمن اینکه سندی گویا از تاریخ تصویری جهان هنر در کشور ایران است.

این کاخ در سال ۱۳۳۴ در فهرست آثار ملی و همین‌طور در سال ۱۳۹۲ در فهرست آثار جهانی یونسکو ثبت شد. شاید ندانید که کاخ گلستان مجموعه‌ای بزرگ از بناهای تاریخی تهران است که در دوره‌های مختلف بنا شده‌اند.

در این کاخ، بخش‌های متعددی مانند تالار سلام، تالار آینه، ایوان تخت مرمر، تالار سفره خانه، تالار برلیان، خلوت کریم خانی، تالار ابیض، کاخ شمس العماره، عمارت بادگیر و تالار الماس وجود دارند. در این بین خلوت کریمخانی که به‌جای‌مانده از دوران کریم خان زند است و همینطور ایوان تخت مرمر، از قدیمی‌ترین بناهایی هستند که در مجموعه گلستان قرار دارند.

موزه ایران باستان یا موزه ملی ایران

موزه ایران باستان یا موزه ملی ایران یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌هایی است که در کشور ما قرار گرفته است. این موزه به دو دوره ایران باستان و اسلامی تقسیم می‌شود که اشیای گرانبها و تاریخی از دوره پارینه سنگی تا دوره ساسانیان را برای شما به نمایش درآورده است. در بخش ایران باستان موزه، شما می‌توانید اشیایی تاریخی که متعلق به دوران پارینه سنگی تا دوران ساسانیان هستند را مشاهده کنید. در بخش اسلامی موزه هم می‌توانید به تماشای آثار دوران بعد از اسلام بروید.

شاید ندانید که موزه ملی ایران اولین و جذاب‌ترین موزه رسمی کشور و همین‌طور موزه مادر است که زیربنای بیشتر از ۲۰ هزار متر مربع و مساحتی معادل ۱۸ هزار متر مربع دارد. این موزه حامل بیش از ۳۰۰ هزار شی از دوره‌های مختلف فرهنگی در ایران است که متعلق به دوران پیش از تاریخ تا دوره اسلام هستند.

ایده برپا کردن این موزه متعلق به آغاز مشروطیت بود اما اجرایی نشد. تا اینکه در زمان احمد شاه قاجار و به همت مرتضی خان ممتازالممالک که وزیر معارف این دولت بود، مجموعه‌ای از آثار باستانی را گرد هم آورده و در یکی از اتاق دارالفنون تحت عنوان موزه ملی قرار دادند.

دربند همیشه سرسبز

جاهای دیدنی تهران
جاهای دیدنی تهران

حالا که در میان هتل های تهران هتل مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید، بیایید با هم به دربند برویم. منطقه‌ای بسیار دیدنی با آب‌وهوای بی‌نظیر و منحصربه‌فرد که هیچ ردّپایی از ترافیک و شلوغی و آلودگی تهران در آن وجود ندارد. مکانی فوق‌العاده و روح‌افزا که پایتخت‌نشینان در هر فرصتی که به دست می‌آورند برای کسب آرامش و تمدد اعصاب خود را به این مکان می‌رسانند. دربند مملو از رستوران‌های مختلف است که با نوشیدنی‌ها و غذاهای لذیذ به‌خوبی از شما پذیرایی می‌کنند.

بازار بزرگ تهران برای عاشقان خرید

آخرین نقطه از دیدنی‌های تهران که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، بازار بزرگ آن است که قلب اقتصاد پایتخت به‌حساب می‌آید و فعالیت‌های اقتصادی زیادی در آن روی می‌دهد. این بازار تاریخی برجای‌مانده از دوران قاجار است که نه‌تنها گردشگران داخلی بلکه گردشگران خارجی زیادی عاشق تماشای آن و قدم زدن در طول بازار هستند؛ این بازار به لطف کالاهای متنوع و البته ارزان‌قیمت، عاشقان زیادی دارد.

در این بازار همه چیز سر جای خود قرار گرفته است. تیمچه‌ها و سراها تا پاساژهای مدرن و لوکس چند طبقه، پیاده راه‌‌ها، فست فودها و رستوران‌های سنتی، کالسکه، کاروانسرا و… همه و همه در کنار یکدیگر بازار بزرگ تاریخی و پرطرفدار تهران را تشکیل داده‌اند. این بازار مکانی برای حضور افراد ثروتمند، متوسط و حتی قشر ضعیف جامعه است. تمام افراد با در نظر گرفتن احتیاجات خود می‌توانند از این بازار بهره ببرند. به عبارتی بازار بزرگ تهران با تنوع و گستردگی که دارد، تمام سلیقه‌ها را راضی کرده و برای تمام افراد کاربردی است.

دیدنی‌های تهران به تنوع ایران

البته که تمام دیدنی‌های تهران به همین چند مورد خلاصه نمی‌شود. تهران سرزمین عجایب است. مکانی که شاید نادیدنی‌ها در آن دیدنی باشند و ناشنیدنی‌ها در آن شنیده شوند. این شهر بیشتر شبیه به شهرهای درون قصه‌ها و افسانه‌هاست. جایی که در هر نگاه و در هر منظر خود، شما را به‌طرز عجیب و غریبی شگفت زده می‌کند. درهرحال اگر قصد سفر به شهر هزاررنگ و فرنگ تهران را داشتید، مجموعه اسنپ تریپ برای رزرو هتل و بلیط در کنار شماست.


پورتال حمل و نقل ریلی صرفا نمایش‌دهنده این متن تبلیغاتی است و تحریریه مسئولیتی درباره محتوای آن ندارد.

  • منبع خبر : /آگهی/