تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در برخی از مسیرهای پرتقاضا
تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در برخی از مسیرهای پرتقاضا
از ساعت ۷ صبح امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد آغاز شد.رصد ظرفیت های باقی مانده نشان میدهد که در اغلب مسیرهای پرتقاضا خصوصاً در تاریخ های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند‌ماه، ظرفیت ها تکمیل شده است.

تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در برخی از مسیرهای پرتقاضا

تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در برخی از مسیرهای پرتقاضا
تکمیل ظرفیت اینترنتی قطارهای نوروز‌ در برخی از مسیرهای پرتقاضا

از ساعت ۷ صبح امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد آغاز شد.

رصد ظرفیت های باقی مانده نشان میدهد که در اغلب مسیرهای پرتقاضا خصوصاً در تاریخ های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند‌ماه، ظرفیت ها تکمیل شده است.

از ساعت ۷ صبح امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی ۹۹ از طریق‌ سایت های مجاز فروش بلیت قطار و اپلیکیشن های مربوطه آغاز شد.

پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی در دو مرحله حضوری و اینترنتی انجام میشود که امروز پیش فروش اینترنتی آغاز شد و از ساعت ۸ صبح روز آینده پیش فروش حضوری نیز از طریق مراکز فروش و آژانس ها آغاز میشود.

امروز از ساعت ۷ تا ۱۲ پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد انجام میشود.

از ساعت ۱۲ تا ۱۷ امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای مسافری در مسیر مشهد غیر از تهران به مشهد و بالعکس انجام خواهد شد.

از ساعت ۱۷ امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در مسیر تهران – مشهد و بلعکس، سمنان، طبس و خواف و بالعکس آغاز خواهد شد.

با بررسی ظرفیت های باقی‌مانده یک ساعت پس از آغاز پیش فروش اینترنتی، مشخص میشود که در اغلب مسیرهای پرتقاضا خصوصا برای تاریخ های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ اسفند‌ ماه، ظرفیت ها تقریبا تکمیل شده یا تعداد انگشت شمار ظرفیت باقی مانده است.

🔶 موسوی: ۵۰ درصد ظرفیت ها به پیش فروش اینترنتی اختصاص یافت/ مردم نگران نباشند

میرحسن موسوی، معاون مسافری راه آهن، در این‌باره گفت: از صبح ساعت ۷ صبح امروز پیش فروش اینترنتی بلیت قطارهای نوروزی در همه مسیرها غیر از مشهد آغاز شد، ما لحظه به لحظه جریان پیش فروش از طریق سیستم را پیگیری میکنیم و تقاضا بسیار زیاد است.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد ظرفیت ناوگان نوروزی به پیش فروش اینترنتی اختصاص یافته است؟ بیان کرد:

‌۵۰ درصد ظرفیت قطارها به پیش فروش اینترنتی اختصاص یافته است و ۵۰ درصد ظرفیت هم به دفاتر فروش و آژانس ها واگذار شده است، مردم اصلا نگران نباشند و در صورت تکمیل ظرفیت اینترنتی، میتوانند روز آینده نسبت به تهیه‌ بلیت قطارهای اینترنتی از طریق مراکز فروش و آژانس‌ ها اقدام کنند.
معاون مسافری راه آهن اضافه کرد: همچنین اگر ظرفیتی باقی مانده باشد، برای روزهای بعد ‌ارائه میشود.
🔷 معاون مسافری راه آهن: فروش بخش اعظمی از ظرفیت‌ قطارهای نوروزی در ۱۴ دقیقه اول

وی ‌در پاسخ به این سوال که به چه دلیل در حال حاضر در بسیاری از مسیرهای پرتردد و ظرفیت خالی وجود ندارد؟ توضیح داد: این طبیعی است چون تقاضا بسیار زیاد است؛ ما ‌لحظه به لحظه در حال ارسال آمار پیش فروش هستیم‌، فقط در ۱۴ دقیقه اول حجم زیادی بلیت قطار به فروش رفت.

🔶 فروش ۱۱ هزار صندلی قطار در یک ساعت اول پیش فروش

معاون مسافری راه آهن تاکید کرد: در یک ساعت اول یعنی از ساعت ۷ تا ۸ صبح امروز، ۱۱ هزار نفر‌صندلی به فروش رفته است.

موسوی در پاسخ به این سؤال که آیا امکان اختصاص ظرفیت فوق العاده هم برای ایام نوروز وجود دارد، گفت: برای ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار صندلی قطار در نظر گرفته ایم و تقریباً همه ناوگان را برای پیک نوروزی ۹۹ به خط کرده ایم.


از ساعت ۸ صبح روز آینده (سه شنبه مورخ ۱۵/بهمن/۹۸) پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی از طریق دفاتر فروش و آژانس‌ ها آغاز می شود و مسافران در صورتی که امروز امکان تهیه بلیت قطار از طریق اینترنت نداشتند، نگران نباشند و میتوانند روز آینده از طریق دفاتر فروش و آژانس ها بلیت تهیه کنند.