تشدید نظارت بر مسافران نوروزی/از سفر مبتلایان جلوگیری میشود
تشدید نظارت بر مسافران نوروزی/از سفر مبتلایان جلوگیری میشود
مدیرعامل شرکت راه آهن گفت: در سفر‌های ریلی در ایام نوروز، وضعیت سلامت همه مسافران سه بار با سامانه سلامت وزارت بهداشت کنترل شده و از سفر افراد مبتلا به بیماری کرونا جلوگیری خواهد شد.

تشدید نظارت بر مسافران نوروزی/از سفر مبتلایان جلوگیری میشود

تشدید نظارت بر مسافران نوروزی/از سفر مبتلایان جلوگیری میشود

سعید رسولی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور افزود: پیشتر هم از همه مردم درخواست کرده ایم که در ایام نوروز در منزل بمانند و از سفر‌های غیر ضروری خودداری کنند.در عین حال برای سفر‌های ضروری مردم پیش از نوروز و در ایام نوروزی تمهیدات سخت گیرانه‌ای اندیشیده شده که همگی منطبق بر دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کروناست.

معاون وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در عین حال برای سفر‌های ضروری مردم پیش از نوروز و در ایام نوروزی تمهیدات سخت گیرانه ای اندیشیده شده که همگی منطبق بر دستور العمل های ستاد ملی مقابله با کروناست.

وی گفت: برای سفر به برخی از مناطق کشور و از جمله خوزستان دستور العمل تشدید اقدامات بهداشتی از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا صادر شده که با اعتقاد و باور، مفاد آن را اجرایی می کنیم.

به گفته مدیرعامل شرکت راه آهن، برای همه سفر‌های ریلی ۳ مرتبه وضعیت سلامت مسافران از طریق کدملی آن‌ها از سامانه وزارت بهداشت استعلام گرفته میشود که شامل هنگام خرید بلیت، روز سفر و لحظه سوار شدن به قطار است.

وی افزود: در عین حال برای سفر‌های از مبدا شهر‌های خوزستان و یا به مقصد شهر‌های این استان، تست سریع کرونا برای مسافران در نظر گرفته شده است که با همکاری حوزه بهداشت و درمان کشور اجرایی میشود.

رسولی افزود: قبل از سفر، به مسافران این استان پیامک ارسال می‌شود که در صورت داشتن تست منفی کرونا با مهلت ۷۲ ساعت، جواب تست را به همراه داشته باشند

و اگر تست نداده باشند الزامی است که حداقل دو ساعت قبل از سفر، در ایستگاه راه آهن مبدا حضور داشته باشند تا از آن‌ها تست سریع کرونا و نمونه گیری به عمل بیاید.

مدیرعامل راه آهن گفت: در سفر‌های منتهی به خوزستان مراقبت های بهداشتی تشدید شده است و فاصله گذاری اجتماعی با دقت کنترل میشود و در برخی مسیر‌ها نیز ظرفیت‌های سفری را کاهش داده ایم و امیدواریم با تلاش همکاران حوزه بهداشت و درمان کشور و اجرای واکسیناسیون، از این مرحله عبور کنیم/

🎥 تشدید نظارت بر مسافران نوروزی/از سفر مبتلایان جلوگیری میشود

  • منبع خبر : خبرگزاری صدا و سیما