تست گرم ۵ کیلومتر از خط دوم مترو شیراز
تست گرم ۵ کیلومتر از خط دوم مترو شیراز
طی مراسمی اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز حد فاصل ایستگاه قهرمانان و امیرکبیر به طول پنج کیلومتر انجام شد.

تست گرم ۵ کیلومتر از خط دوم مترو شیراز

تست گرم 5 کیلومتر از خط دوم مترو شیراز
تست گرم ۵ کیلومتر از خط دوم مترو شیراز

سید احسان اصنافی شهردار شیراز در آیین تست گرم خط دو مترو از ایستگاه قهرمانان تا امیرکبیر گفت: روسازی شبکه بالاسری و اجرای تست گرم خط ٢ قطار شهری شیراز با اعتبار ٩٠ میلیارد تومان حد فاصل ایستگاه قهرمانان و امیرکبیر به طول پنج کیلومتر، احداث ایستگاه قهرمانان با اعتبار ٣٥٠ میلیارد تومان در شهرک میانرود و ایستگاه امیرکبیر با اعتبار ٣٠٢ میلیارد تومان شامل اجرا و تملک در میدان بسیج انجام شده است.

اصنافی با بیان اینکه خط ریلی ایستگاه قهرمانان تا ایستگاه امیرکبیر به طول ۵ کیلومتر تست گرمِ نهایی شد، گفت: تلاش داریم این ایستگاه‌ها تا هفته دولت سال ١٤٠١ آماده‌ مسافرگیری شود.

شهردار شیراز ادامه داد: فاز یک خط دو مترو، یک خط شمالی – جنوبی و به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر است که با بهره برداری از آن شهروندان می‌توانند از میانرود و عادل آباد به مرکز شهر و خط یک دسترسی داشته باشند
سید احسان اصنافی شهردار شیراز
سید احسان اصنافی شهردار شیراز

آغاز به کار فاز یک خط دو مترو شیراز در سال ۱۴۰۱

مهدی طاهری در این مراسم، گفت: حمل و نقل عمومی به منظور کوتاه کردن زمان سفر مردم و کاهش مصرف انرژی است که نتیجه آن آرامش مردم خواهد بود.

رئیس شورای شهر شیراز با ذکر این موضوع که عزم شورا و شهرداری برای امور مرتبط با مترو جزم است، عنوان کرد: باید تا سال آینده فاز یک خط دو مترو تا ایستگاه امام حسین(ع) به صورت کامل به مرحله مسافرگیری رسیده و به آن قانع نخواهیم بود و ضمن پیگیری و اجرای فاز دو خط دو، خط سه مترو را نیز باید به مرحله اجرا برسد.

مهدی طاهری رییس شورای شهر شیراز
مهدی طاهری رییس شورای شهر شیراز

استاندار فارس در مراسم تست گرم ۵ کیلومتر از خط ۲ گفت:

خط دو متروی شیراز نقطه جنوبی شهر شیراز را به لحاظ جغرافیایی به نقطه شمالی شهر متصل می‌کند، اظهار کرد: این اتفاق به توسعه متوازن شهر شیراز کمک می‌کند و از طرفی چون آغاز این خط در کنار ورزشگاه پارس قرار گرفته با توجه به ورزش دوست بودن مردم شیراز، اتفاق خوبی است.

محمدهادی ایمانیه استاندار فارس
محمدهادی ایمانیه استاندار فارس