تاکید دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی
تاکید دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی
معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: با وجود تنگناها، فشارها و محدودیت های مالی، دولت مصمم است که هزینه های مرتبط با سفره مردم را محدود نکند.

تاکید دولت بر توسعه ی حمل و نقل ریلی

معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه در آیین افتتاح ۸.۵ کیلومتر از نیمه شرقی خط ۷ مترو تهران با بیان اینکه دولت بر توسعه حمل و نقل ریلی تاکید دارد افزود:

امسال تلاش داریم یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از طریق فروش اوراق مشارکت تامین کنیم که نیمی از آن امسال در اختیار شهرداری تهران قرار میگیرد.

وی با تشریح اقدامات دولت برای توسعه خطوط ریلی در استان های مختلف کشور گفت:‌

دولت مصمم است به مردم خدمات حمل و نقلی مناسب ارائه دهد به همین منظور با وزارت راه و شهرسازی برای تامین واگن تفاهم نامه امضا کرده ایم که برای تامین واگن های مورد نیاز از شرکت های داخلی استفاده کنیم.

نوبخت همچنین گفت که تلاش میشود اعتباری نیز برای ساخت و تامین واگن قطار مترو و توسعه اشتغالزایی در اختیار شهرداری قرار گیرد.

امروز ۲ ایستگاه بخش شرقی خط ۷ مترو تهران شامل میدان های محمدیه و بسیج به صورت رسمی افتتاح شد؛ درهای این ایستگاه ها روز دوشنبه هفته گذشته به روی مردم باز شده بود.

خط ۷ مترو تهران به‌ طول ۲۷ کیلومتر و ۲۲ ایستگاه از ورزشگاه جهان پهلوان تختی در جنوب شرق تهران آغاز و پس از عبور از مناطق پر جمعیتی مانند بزرگراه شهید آیت‌الله محلاتی، خیابان مولوی، خیابان هلال احمر، خیابان قزوین، بزرگراه شهید نواب صفوی، خیابان آزادی، میدان توحید، برج و بیمارستان میلاد و میدان صنعت به میدان بوستان در سعادت آباد ختم می‌شود.