بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۰
بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۰
شهردار مشهد در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط 2 قطارشهری از بهره برداری فاز اول خط ۳ مترو مشهد تا سال ۱۴۰۰ خبر داد.

بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۰

🔹شهردار مشهد با اشاره به بهره برداری از ۴.۵ کیلومتر از مسیر خط دو مترو گفت: به دنبال آن هستیم تا فاز اول خط ۳ قطارشهری مشهد از میدان فردوسی تا پایانه مسافربری امام رضا (ع) را تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسانیم.

بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۰
بهره برداری از فاز اول خط ۳ مترو مشهد در سال ۱۴۰۰

🔹محمدرضا کلائی امروز و در مراسم افتتاح رسمی ادامه مسیر خط دو قطارشهری از میدان شریعتی تا ایستگاه شهید کاوه (پیروزی) و آغاز عملیات اجرایی خط چهار قطارشهری مشهد اظهار کرد: در مجموع ۸۳ کیلومتر خطوط قطارشهری برای مشهد تعریف شده که اکنون با بهره برداری از ۴.۵ کیلومتر دیگر از خط دو نیمی از این میزان اجرا شده است.

🔹یک سال و نیم پیش وعده دادیم ادامه خط دو قطارشهری را تا ایستگاه پایانی تیرماه به بهره برداری برسانیم که به این وعده عمل کردیم.

افتتاح ایستگاه پایانی خط 2 و آغاز عملیات اجرایی خط 4 مترو مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهور

افتتاح ایستگاه پایانی خط ۲ و آغاز عملیات اجرایی خط ۴ مترو مشهد با حضور معاون اول رئیس جمهور |مشاهده خبر|

🔹بهره برداری از ۳.۵ کیلومتراز ادامه خط دو از این جهت اهمیت دارد که این کار در شرایط تحریم و تلاطم بازار ارز و با تلاش همکارنم در مدیریت شهری، هماهنگی و کمک همه دستگاه ها از جمله پیمانکار، استانداری و نمایندگان مجلس انجام شد که این موضوع می تواند الگویی برای سایر شهرها باشد.

🔹 به دنبال این هستیم که فاز اول خط سه قطارشهری مشهد را نیز که تاثیر زیادی بر ترافیک هسته مرکزی شهر دارد نیز تا سال ۱۴۰۰ اجرا کنیم که در این مسیر به حمایت های دولت، استانداری و سایر دستگاه ها نیاز داریم.

🔹وی با اشاره به اینکه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور تاکنون به اجرای خطوط قطارشهری مشهد کمک کرده اند، اظهار کرد: انتظار داریم این کمک ها بیشتر شده و پیمانکار نیز در این مسیر بداند که باید تحت هر شرایطی فاز اول خط سه قطار شهری را تا ۱۴۰۰ آماده بهره برداری کند.

🔹 شورای پنجم و مدیریت شهری از ابتدا به دنبال توسعه عدالت شهری بوده و معتقدیم توسعه خطوط قطارشهری مظهر عدالت شهری است که با ایجاد نظم، همسانی و استفاده گروه های مختلف به نوعی عدالت شهری را برقرار کند.