بلیت قطار برای عید گران نمیشود
بلیت قطار برای عید گران نمیشود
مدیرعامل راه آهن با اشاره به پیش فروش اینترنتی بلیت قطار از پنجم اسفند گفت: قیمت بلیت قطار برای نوروز ۱۴۰۰ افزایش نمی یابد.

بلیت قطار برای عید گران نمیشود

بلیت قطار برای عید گران نمیشود
بلیت قطار برای عید گران نمیشود

سعید رسولی در نشست خبری امروز با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح سفرهای نوروزی از ۲۵ اسفند ۹۹ آغاز میشود و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ ادامه دارد، اظهار داشت: از ماه گذشته با ابلاغی ستاد سفرهای نوروزی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه پیش فروش بلیت قطار به صورت اینترنتی از روز پنجم اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: برای ایام نوروز روزانه ۲۳۰ قطار پیش‌بینی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در کل ۲۱ روز نوروز امسال ۴۷۲۷ قطار خدمت‌رسانی می کنند. وی گفت: در این ایام روزانه بیش از ۱۰۳ هزار نفر مسافر توسط شبکه ریلی جابه‌جا می‌شود.
وی اظهار کرد: پیش بینی شده است در نوروز ۱۴۰۰ جمعا نفر ۲ میلیون و ۱۷۶ هزار نفر ظرفیت قطار ایجاد شود.

عودت ۱۳۳ میلیارد تومان وجوه استردادی به خریداران در ایام کرونا

مدیرعامل شرکت راه‌آهن اظهار داشت:‌در دوران شیوع کرونا یک میلیون و ۴۸۳ صندلی مسترد شد که مربوط به نوروز ۱۳۹۹ بود که بدین ترتیب ۱۳۳ میلیارد تومان وجوه استردادی به خریداران عودت یافت.
رسولی افزود: در این مدت ۱۹ میلیون سفر کاهش یافت که با احتساب متوسط قیمت هر بلیت ۱۰۰ هزار تومان، ۱۹۸۸ میلیارد تومان خسارت ناشی از فروش بلیت بود و ۲۹ هزار و ۸۴۱ قطار نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشتیم.

استعلام کدملی مسافران در سامانه وزارت بهداشت در سه مرحله

رسولی بیان کرد: در سه مرحله استعلام کدملی مسافران در سامانه وزارت بهداشت انجام می‌شود که ابتدا در زمان خرید بلیت است. همچنین در روز سفر استعلام صورت می‌گیرد و اگر مثبت باشد، به مسافر اطلاع‌رسانی می‌شود که از حضور مسافر با احترام جلوگیری می‌شود.
وی افزود: همچنین در زمان مسافرگیری، رؤسای قطار مجددا استعلام کدملی را دارند که اگر مسافر وارد قطار شده باشد شناسایی می‌شود.

فقط ۱۵ درصد وام‌های حمایتی شرکت‌های ریلی پرداخت شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۹۴۰ میلیارد تومان وام بابت حمایت از شرکت‌ها در ایام کرونا مقرر بود پرداخت شود که ۱۴۱ میلیارد تومان آن پرداخت شد. حتی ما پذیرفتیم که ضامن شرکت‌های ریلی شویم.
رسولی افزود: برای تسهیلات کرونا بانک ملی و بانک ملت بانک عامل هستند که بخش اصلی کار برعهده بانک ملت است. ما مکرراً از مسئولان بانک پیگیری کردیم و خواهش کردیم سهل‌گیرانه عمل کنند.
رسولی گفت: امیدواریم به زودی با توافقات صورت گرفته مسئله حل شود و تسهیلات کرونایی تا پایان سال به شرکت‌ها پرداخت شود.

رشد ۳ درصدی در تناژ

وی اظهار داشت: در سال جاری نسبت به سال قبل با رشد ۳ درصدی در تناژ بار حمل شده و رشد ۵ درصدی در تن‌کیلومتر مبدأ – مقصد مواجه بودیم.مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: همچنین در تناژ تخلیه با رشد ۸ درصدی و در بهره‌وری لکوموتیو باری با رشد ۱۵ درصدی مواجه بودیم.
رسولی اظهار داشت: از ابتدای سال تا ۳۰ بهمن ۹۹ در بندر امام خمینی(ره) با رشد ۳۴ درصدی در تن‌کیلومتر و ۴۸ درصدی در تناژ مواجه بودیم. در بندر شهید رجایی رشد ۱۱۰ درصدی در تن‌کیلومتر و ۱۱۲ درصدی در تناژ و در بندر امیرآباد رشد ۴۰۲ درصدی در تن‌کیلومتر و ۱۸۶ درصدی در تناژ در این ایام محقق شد.

در نوروز ۱۴۰۰ افزایش قیمت بلیت نداریم

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس در پاسخ به قیمت‌گذاری بلیت قطار در ایام نوروز تأکید کرد: هیچ افزایشی در قیمت‌های بلیت قطار در ایام نوروز نداریم.
وی افزود: ۹۵ درصد قاطارهای ما چهار ستاره و سه ستاره باکیفیت هستند و فقط ۵ درصد قطارهای ما پنج ستاره هستند که نرخ قطارهای پنج‌ستاره براساس مصوبه شورای عالی ترابری آزاد و طبق عرضه و تقاضا است.
وی تأکید کرد: نرخ مصوب برای بلیت قطارها شورای عالی ترابری ابلاغ کرده است در طول سال به شرکت‌های ریلی اجازه داده می‌شود هر میزان در نرخ مصوب تخفیف دهند و در ایام پیک سفر هم اجازه دارند تا ۳۰ درصد به نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری اضافه کنند.
وی ادامه داد: اگر مسافران نرخ با تخفیف ایام کم‌سفر را با نرخ ایام پیک مقایسه کنند، تصور نشود که افزایش قیمتی اعمال شده است، بلکه نرخ مصوب در ایام کم‌سفر کاهش یافته است، اما در ایام پرسفر تا ۳۰ درصد اجازه افزایش نرخ مصوب طبق مصوبه شورای عالی ترابری برای شرکت‌ها وجود دارد و در ایام نوروز هیچ افزایش قیمتی نداریم.
وی تأکید کرد: موضوع فروش ۵۰ درصد ظرفیت هر کوپه نیز در ایام نوروز رعایت می‌شود و فقط خانواده‌ها طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا می‌توانند در یک کوپه باشند.

شناسایی ۱۶۰۰ نفر مسافر کرونایی در مرحله غربالگری

وی گفت: در مرحله غربالگری مسافران برای فروش بلیت، ۱۵۰۰ نفر در زمان استعلام تست آنها مثبت بود که بلیت برای آنها صادر نشد.
وی گفت: ۱۲۰ نفر هم زمان سوار شدن قطار مورد استعلام قرار گرفتند که تست آنها مثبت بود و اجازه سفر به آنها داده نشد. جمعاً ۱۶۰۰نفر در مرحله غربالگری شناسایی و پیشگیری از سفر شدند.

  • منبع خبر : فارس