برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر تهران/تعطیلی متروی کرج – تهران
برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر تهران/تعطیلی متروی کرج – تهران
صبح امروز در مسیر قطار شهری کرج - تهران دو قطار در ایستگاه چیتگر با هم برخورد کردند. در پی این حادثه چند تن از مسافران زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است.

برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر تهران/تعطیلی متروی کرج – تهران

برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر تهران/تعطیلی متروی کرج - تهران
برخورد دو قطار مترو در ایستگاه چیتگر تهران/تعطیلی متروی کرج – تهران

ساعت ۷:۱۰ امروز قطار شهری کرج-تهران دچار حادثه شد. دو قطار در ایستگاه چیتگر با هم برخورد کردند.

بدلیل برخورد این ۲ قطار مترو تعدادی از درها تخریب و مسافران قادر به خروج نبودند که آتش نشانان وارد عملیات شده و موفق شدند ۱۸ نفر از مسافران را به بیرون منتقل کنند.

برخورد این ۲ قطار مترو منجر به شعله وری و اتش سوزی نشد و آتش نشانان پس از خارج کردن مسافران و انتقال آنان به محل امن به این عملیات پایان دادند.

بر اثر این حادثه ، ۱۱ نفر از سرنشینان قطارها با آمبولانس به مراکز درمانی منتقل شدند که متاسفانه حال یک نفر از آنها وخیم است. ۹ نفر از مصدومان هم در محل و به صورت سرپایی مداوا شدند.

در پی حادثه تصادف ۲ قطار مترو تهران – کرج در خط پنج تکنسین های فنی مترو در تلاش برای بازگشایی خط تهران-کرج هستند.

حادثه برخورد دو قطار ایستگاه چیتگر
حادثه برخورد دو قطار ایستگاه چیتگر

باتوجه به وقوع این حادثه امکان مسافرگیری از کرج به سمت تهران و برعکس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.

مسافرانی که قصد عزیمت به تهران را دارند میتوانند در ایستگاه وردآورد پیاده شوند و از طریق اتوبوس‌های مستقر تا صادقیه ادامه مسیر دهند.

آخرین خبر از وضعیت خط ۵ متروی تهران

کامران آزادی سرپرست قائم مقام عملیات شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه، با بیان اینکه اکنون در حال جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر هستند، افزود: ریل و سوزنی که خروجی ایستگاه چیتگر است نیز درست شده و اکنون در حال هماهنگی برای آزاد سازی شش واگن و یک لکوموتیو از آن سمت خط هستیم.

الان مسئله باقی مانده جداسازی سه واگن و یک لکوموتیو دیگر است تلاش می شود تا در کوتاه‌ترین زمان وضعیت خط به حالت عادی بازگردانیم.
در پی این حادثه 11 نفر از مسافران مصدوم شدند
در پی این حادثه ۱۱ نفر از مسافران مصدوم شدند

افزایش تعداد مصدومان حادثه

۱۱:۴۰ » سخنگوی اورژانس کشور از افزایش مصدومین حادثه تصادف قطار تهران -کرج به ۲۲ نفر خبر داد

📌 بخوانید: عذرخواهی مترو بابت حادثه برخورد دو قطار

توضیحات سخنگوی اورژانس درباره مصدومان حادثه قطار مترو: خانواده‌ها نگران نباشند

۱۲:۰۰ » در حادثه امروز ضربه به سر، باعث مصدومیت آقای ۵۲ ساله شد و تا ۲۴ ساعت آینده وضعیت مصدوم مشخص می شود.

خانواده ها نگران نباشند افرادی که به بیمارستان ها منتقل شدند جراحت سطحی در قفسه سینه و کتف داشتند و انشاالله تا ظهر از بیمارستان مرخص میشوند.

خدمات رسانی اتوبوسرانی در مسیر تهران کرج و بالعکس

۱۲:۱۰ » به اطلاع شهروندان و مسافران محترم می رساند که در حال حاضر به علت حادثه پیش آمده در خط ۵، خدمات رسانی مترو بین ایستگاه گلشهر و ایستگاه وردآورد در هر دو مسیر در حال انجام است و در محدوده وردآورد تا تهران (صادقیه) در هر دو مسیر رفت و برگشت حرکت قطار انجام نمی شود.

گفتنی است، تا پایان عملیات جمع آوری سانحه و بازگشت سرویس دهی خط ۵ متروی تهران به حالت عادی، هماهنگی های لازم با شرکت واحد اتوبوسرانی انجام شده تا نسبت به جابجایی شهروندان و مسافران محترم در این مسیر اقدام کنند و در حال حاضر اتوبوس های این شرکت در طول مسیر در حالت خدمت رسانی می‌باشند.

شهردار تهران: همه ادعاها درباره حادثه قطارها تا الان گمانه زنی است

۱۲:۲۰ » زاکانی: همه ادعاها برای علت حادثه صبح امروز مترو خط ۵ تا الان گمانه زنی است. دلیل واضح و نتیجه قطعی فعلا وجود ندارد. علل این گونه سوانح پیچیده است.

نتیجه در کمیسیون سوانح در حضور متخصصین و با بررسی داده های قبل و بعد حادثه مشخص خواهد شد.

فقر و عقب افتادگی در تجهیزات و نیاز به اورهال داریم که باید بتوانیم آن را جبران کنیم. همه مصدومین بدون محدودیت بیمه هستند.

در اولین فرصت گزارش علل اين حادثه آماده و اعلام خواهد شد

۱۳:۳۰ » مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه: در اولین فرصت گزارش علل این حادثه آماده و اعلام خواهد شد. اما همان‌طور که پیش از این نیز بارها توسط شهردار تهران و همچنین همکاران ما در شرکت بهره برداری مترو اعلام شده بود، زیرساخت، قطعات ‌و تجهیزات متروی تهران فرسوده شده و نیاز جدی به اورهال دارد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با تاکید بر اینکه در حال حاضر علل بروز این حادثه توسط کارشناسان کمیسیون عالی سوانح شرکت در حال بررسی است گفت: در اولین فرصت گزارش علل این حادثه آماده و اعلام خواهد شد.

دستور وزیر کشور به استانداران تهران و البرز برای رسیدگی به مصدومان حادثه مترو

۱۴:۳۰ » وزیر کشور از استانداران دو استان تهران و البرز خواست به فوریت به وضعیت مصدومان حادثه برخورد دو رام قطار شهری در محدوده چیتگر رسیدگی نمایند.

وزیر کشور با بیان اینکه متاسفانه در این حادثه تعدادی از هم وطنان عزیزمان مصدوم شده‌اند، گفت: با بسیج تمام امکانات بهداشتی و درمانی به دنبال درمان هر چه سریعتر مصدومان این حادثه تلخ هستیم.

عضو شورای شهر تهران: خطای انسانی عامل حادثه برخورد ۲ قطار مترو

۱۵:۰۰ » علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر:
متاسفانه به‌دلیل خطای انسانی، قطار عادی زودتر از موعد وارد ریل اصلی شد و عامل حادثه برخورد ۲ قطار مترو شده است

۳ نفر از مصدومان مترو در بیمارستان هستند/لزوم برگزاری فوریتی جلسه کمیته عالی سوانح

۱۵:۳۰ » مدیرعامل متروی تهران:براساس آخرین گزارشی که دریافت کردیم در حال حاضر ۳ نفر در بیمارستان هستند که امیدواریم شفای کامل پیدا کند.

شهردار تهران دستور دادند هرچه سریعتر جلسه کمیته عالی سوانح برگزار و نتایج اولیه به اطلاع شهردار و شهروندان برسد