یکشنبه / ۱۸ آذر / ۱۴۰۳ Sunday / 8 December / 2024
×
سه شرکت Alstom، Lineas و ProRail پروژه مانور اتوماتیک را در سال 2021 آغاز نمودند. این پروژه تست با استفاده از لکوموتیو دیزل- هیدرولیک و در منطقه مانوری یکی از ایستگاه های هلند انجام شد.
اولین لکوموتیو تمام اتوماتیک مانوری در سال ۲۰۲۱ تست شد

اولین لکوموتیو تمام اتوماتیک مانوری در سال ۲۰۲۱ تست شد

اولین لکوموتیو تمام اتوماتیک مانوری در سال 2021 تست شد
اولین لکوموتیو تمام اتوماتیک مانوری در سال ۲۰۲۱ تست شد

سه شرکت Alstom، Lineas و ProRail پروژه مانور اتوماتیک را در سال ۲۰۲۱ آغاز نمودند. این پروژه تست با استفاده از لکوموتیو دیزل- هیدرولیک و در منطقه مانوری یکی از ایستگاه های هلند انجام شد. این پروژه به منظور بهینه سازی در عملیات مانور و تشکیل قطار انجام گردید.

آلستوم یک لوکوموتیو مانوری هیدرولیک دیزل متعلق به Lineas را به فناوری کنترل اتوماتیک و تشخیص هوشمند موانع و محیط مجهز می کند.

اقداماتی از جمله شروع و توقف، کوپلینگ واگن های قطار، بررسی کشش و ترمز و مداخله در مواقع اضطراری کاملاً اتوماتیک است.

بغیر از کارکنانی که پروتکل ایمنی را آزمایش می کنند، هیچ پرسنلی فعال در لکوموتیو وجود نخواهد داشت.

پیش بسوی شبکه ریلی تمام دیجیتال

مدیرعامل شرکت آلستوم در این خصوص گفت: این پروژه راه را برای یک شبکه ریلی تمام دیجیتالی هموار می کند. این آزمایش ها به سیستم راه آهن اروپا کمک می کند تا با استفاده از افزایش ظرفیت‌، مصرف انرژی کمتر و هزینه های کمتر، در عین حال افزایش انعطاف پذیری عملیات و بهبود زمانی بهره مند شود.

به گفته آلستوم ، اتوماتیک نمودن عملیات قطار منجر به “افزایش ظرفیت ، صرفه جویی در هزینه ، صرفه جویی در انرژی و انعطاف پذیری عملیاتی” میشود. از آنجا که دیگر نیازی به در نظر گرفتن سرعت عوامل انسانی نیست‌، قطارهای اتوماتیک میتوانند پشت سر هم حرکت کرده و از ظرفیت شبکه بهتر استفاده کنند.

این آزمایش کاملاً مطابق با استراتژی Alstom برای ارائه ارزش افزوده به مشتریان در قالب حمل و نقل هوشمند و سبز است.

علاوه بر این ، قطارها به شیوه ای یکنواخت عمل می کنند و این منجر به مصرف انرژی مؤثرتر میگردد. درجات اتوماتیک بودن لکوموتیوها از سطح ۱ ، جایی که اپراتور رانندگی می کند و توسط سیستم های ایمنی و آلارم های مشاوره پشتیبانی می شود، تا سطح ۴ ، که در آن قطار به طور کامل و بدون خدمه حرکت میکند ، متغیر است. این روش وسیله ای برای بخش ریلی است تا بهره وری خدمات ریلی خود را بدون هزینه های زیرساختی گران قیمت افزایش دهد.

در سالهای اخیر‌، آزمایش های مختلفی در هلند با عملکرد قطار خودکار (ATO) سطح ۲ انجام شده است. Arriva و NS این کار را با قطارهای مسافری انجام دادند. آزمایشات در Betuweroute با یک قطار باری از راه آهن روتردام تحت این روش با سطح ۲ انجام شد.

این اولین بار در سال ۲۰۲۱ است که از یک قطار کاملا خودران در هلند استفاده می شود.

🎥 فیلم/سفر نخستین قطار خودران جهان در آلمان انجام شد

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *