انتقال زائران از مرز شلمچه به صورت رایگان
انتقال زائران از مرز شلمچه به صورت رایگان
مدیرعامل شرکت راه آهن از آمادگی این شرکت برای انتقال زائران اربعین از مرز شلمچه به خرمشهر و از خرمشهر تا اهواز بصورت رایگان خبر داد.

انتقال زائران از مرز شلمچه به صورت رایگان

انتقال زائران از مرز شلمچه به صورت رایگان
انتقال زائران از مرز شلمچه به صورت رایگان

سعید رسولی، با اشاره به تدابیر وزارت راه و شهرسازی برای بازگشت هرچه راحت‌تر زائران اربعین به شهرهای خود افزود: قطارهایی به صورت یکسره و شبانه روزی به همین منظور تدارک دیده شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: علاوه بر قطارهای برنامه ای، چهار رام قطار فوق العاده نیز برای انتقال زائران از ایستگاه اهواز به شهرهای مقصد زائران تدارک دیده شده است و این قطارها هم اکنون در اهواز مستقر هستند.

وی با اشاره به آغاز عملیات بازگشت از شب گذشته افزود: علاوه بر تدارکات دیده شده در صورت اعلام ستاد اربعین، راه آهن جمهوری اسلامی ایران این ظرفیت و آمادگی را دارد که متناسب با نیاز زائران، ظرفیت‌های خود را افزایش دهد.

رسولی افزود: با توجه به ایام شهادت حضرت امام رضا علیه السلام، قطارهای فوق العاده‌ای در مسیر مشهد مقدس تدارک دیده ایم، اما در صورت نیاز میتوان بخشی از این قطارها و همچنین قطارهایی که ضریب اشغال کمتری دارند را نیز به مسیر محور جنوب و اهواز اعزام کنیم.

خدمات رسانی شرکت راه آهن در مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در تهران

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی در تهران در روز گذشته افزود: راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز به سهم خود در این مراسم تلاش کرد بخشی از زائران را از حرم حضرت عبدالعظیم حسنی ع در ایستگاه شهرری به شهرهای اطراف بصورت رایگان منتقل کند.

وی افزود: با توجه به اهمیت نظارت میدانی در موضوع انتقال زائران اباعبدالله الحسین ع، به همراه معاون مسافری راه آهن تا ساعتی دیگر با حضور در منطقه، بر اعزام زائران نظارت مستقیم خواهیم داشت.
🎥 مصاحبه مدیرعامل راه آهن درباره خدمات رسانی شرکت راه آهن در ایام اربعین حسینی ۱۴۰۰