امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و جهاد دانشگاهی
امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و جهاد دانشگاهی
با توجه به توسعه همکاری سازمان قطار شهری تبریز و حومه با مراکز علمی و پژوهشی در حوزه ساخت و دستیابی به دانش فنی تجهیزات و ادوات مرتبط با این صنعت در بخش های تجهیزاتی و همچنین به منظور بومی سازی و بهینه سازی فناوری های مرتبط این تفاهم نامه امضا شد.

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و جهاد دانشگاهی

امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و جهاد دانشگاهی
امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و جهاد دانشگاهی

تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان قطار شهری تبریز و حومه و جهاد دانشگاهی علم و صنعت و سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به امضا رسید.

نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱)

تلاش برای رفع نیازهای فناورانه در سازمان قطار شهری تبریز

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز در آیین امضای این تفاهم نامه که در جریان برگزاری نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۱) برگزار شد، اظهار کرد: باتوجه به شناختی که از جهاد دانشگاهی علم و صنعت و خواجه نصیرالدین طوسی داشتیم و با تجربه این عزیزان در بخش های نفت، گاز و دیگر حوزه ها آشنا بودیم این تفاهم نامه در راستای رفع بخشی از نیازهای فناورانه سازمان قطارشهری منعقد شد.

مهندس مصطفی مولوی فرد از صنعت مترو بعنوان صنعتی نوپا در کشور یاد کرد و گفت: مترو صنعت جدیدی در کشور ما است و نیازمندی های فناورانه بسیاری داریم و این تفاهم نامه به منظور استفاده از توان متخصصان داخل برای رفع این نیازها منعقد شد و امیدواریم نتایج مطلوبی را برای کشور در پی داشته باشد.

امضای تفاهم نامه همکاری در نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس2021)
امضای تفاهم نامه همکاری در نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس۲۰۲۱)

استفاده از ظرفیت های مهندسی و طراحی متخصصان داخلی با تکیه بر نوآوری و فناوری

فرهاد اجتهادی مشاور پروژه های ریلی جهاد دانشگاهی نیز در این رابطه، استفاده از ظرفیت های مهندسی و طراحی متخصصان داخلی با تکیه بر نوآوری و فناوری را در این تفاهم نامه مورد تأکید قرار داد گفت: بدون شک این تفاهم نامه نتایج ارزنده ای را برای کشور میتواند در پی داشته باشد.

وی با اشاره به تجربه موفق جهاد دانشگاهی در رفع نیازهای فناورانه در بخش های مختلف ادامه داد: نتیجه این تفاهم نامه میتواند دستاوردهای تکنولوژیکی باشد که نیازها و وابستگی های تجهیزاتی را میتواند قطع کند.

گسترش فعالیت در زمینه تهیه سیستم های کنترل تردد برای قطار شهری‌، سیگنالینگ در حوزه ریلی

ابوالفضل تابش مشاور سازمان جهاد دانشگاهی واحد خواجه نصیر  نیز گفت: بر اساس این تفاهم نامه در قسمت تهیه سیستم های کنترل تردد برای قطار شهری‌، سیگنالینگ و موتور‌های مختلف در حوزه ریلی فعالیت های خود را گسترش خواهیم داد و آنچه تبدیل به محصول شده بر اساس برنامه تحویل خواهد شد و قسمت هایی نیز که نیاز به تحقیق و توسعه دارد بر اساس نیاز قطار شهری تبریز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

منصور عارفیان مدیر مرکز مهندسی ترانس رکتیفایرهای صنعتی جهاد دانشگاهی واحد علم و صنعت نیز گفت: بر اساس سه دهه فعالیتی که در زمینه تجهیزات تأمین توان در واحد علم و صنعت کار شده بود در زمینه تولید تکنولوژی و ساخت تکنولوژی در تأمین توان و حوزه رانش برای قطارهای مترو تبریز همکاری مشترک و نزدیک تری خواهیم داشت و امیدواریم بتوانیم قدم های مثبتی را در رفع نیازهای کشور برداریم.

گفتنی است نهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۱) از ۱۷ تا ۲۱ آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار شد.

  • منبع خبر : سازمان قطارشهری تبریز