امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا
امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا
با حضور مدیران استانی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تفاهم نامه توسعه خط یک مترو تبریز در قالب تراموا منعقد شد.

امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا

امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا
امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا

به گزارش پورتال حمل و نقل ریلی – روز دوشنبه ۲۶ آبان ۹۹ – با حضور مدیران استانی و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) تفاهم نامه توسعه خط یک مترو تبریز در قالب تراموا منعقد شد.

به‌منظور تسریع در انجام پروژه‌های عمرانی شهرداری تبریز و با توجه به سابقه و توانمندی‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، تفاهم نامه توسعه خط یک مترو تبریز بین شهرداری کلانشهر تبریز به نمایندگی ایرج شهین باهر شهردار کلانشهر تبریز و مصطفی مولوی فرد مدیرعامل سازمان قطارشهری تبریزوحومه به عنوان کارفرما و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) به نمایندگی سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به‌عنوان پیمانکار منعقد شد.

طراحی و اجرای پروژه (توسعة خط یک) در قالب تراموا بطول ۷ کیلومتر (رفت و برگشت) با ۱۱ ایستگاه به صورت EPC شامل طراحی و اجرا و تأمین تجهیزات به امضای شهردار کلانشهر تبریز، مدیرعامل سازمان قطار شهری، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) و رییس شورای اسلامی شهر تبریز رسید.

برآورد اولیه مبلغ قرارداد حدود ۱۵۰۰میلیارد تومان تخمین زده شده که در زمان انعقاد قرارداد با محاسبه کلیه احجام و تعیین مشخصات فنی تدقیق خواهد شد.

امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا
امضای تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) اعلام کرد:

پروژه خط دو قطار شهری تبریز حتی یک روز تعطیل نشده است/قدردان عملکرد آقای مولوی در حل مشکل قدیمی قرارداد خط دو هستیم

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) ضمن حضور در سازمان قطار شهری تبریز گفت: با همت و تلاش جمعی، پروژه خط دو قطار شهری تبریز حتی یک روز تعطیل نشده است.

سعید محمد افزود: در طی ماه های گذشته با پیگیری های آقای مولوی مشکل قراردادی نرخ ارز پروژه که یک معضل بزرگ بود، بعد از تلاش های بسیار حل شد و این اقدام یک گام‌مهم رو به جلو بود و با اصلاح قرارداد پروژه سرعت می گیرد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تزریق منابع، پروژه خط دو قطار شهری تبریز حتی یک روز تعطیل نشد و تزریق به موقع منابع نکته عطفی در سرعت بخشی عملیات اجرایی این پروژه است.

وی خاطرنشان کرد: با همه گیری کرونا در اواخر سال گذشته ناگزیر به تعطیلی دوماه پروژه باتوجه به شرایط حاد بیماری بودیم و در ادامه مسیر با رعایت پروتکل ها فعالیت پروژه از سر گرفته شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) با اشاره به پیشرفت مطلوب خط دو قطار شهری تبریز اظهار کرد: مسائل قراردادی در پروژه باعث برخی مشکلات از قدیم بود که این موضوع نیز حل شده و مشکلی در ادامه مسیر وجود ندارد.

سعید محمد با تاکید بر اینکه فعالیت در پروژه خط دو قطار شهری را منوط به فاینانس نخواهیم کرد خاطرنشان کرد: با تعامل صورت گرفته با شهرداری تبریز تامین منابع مالی از طریق تهاتر ملکی ادامه خواهد داشت و به صورت فاز بندی این پروژه بزرگ‌را به بهره برداری خواهیم رساند.

وی انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان قطار شهری تبریز و قراره گاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در رابطه با امتداد خط یک قطار شهری تبریز در قالب تراموا را تلاش در جهت بهره مندی اقشار مختلف مردم از خدمات ریلی دانست و گفت: اجرای این پروژه و تکمیل خط دو می تواند تاثیر به سزایی در بهره مندی تمام مردم تبریز از این خدمات داشته باشد.

تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا امضا شد
تفاهم نامه توسعه مترو تبریز در قالب تراموا امضا شد

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه عنوان کرد:

فاز اول خط دو در اولویت اجرای پروژه قطار شهری تبریز / پیشرفت ۱۷ درصدی پروژه خط دو قطار شهری تبریز

مدیر عامل سازمان قطار شهری تبریز و حومه از اولویت اجرای فاز یک خط دو قطار شهری تبریز خبر داد.

مصطفی مولوی فرد اظهار کرد: در طول یک سال گذشته تلاش کردیم تا مشکلات مربوط به قراردادهای مرتبط با این پروژه را رفع کنیم و در در این مدت شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه بودیم.

وی از پیشرفت ۱۷ درصدی پروژه خط دو قطار شهری تبریز خبر داد و گفت: در حال حاضر این پروژه با توان تخصصی مهندسان و کارگران و مدیران عملیاتی در حال اجرا است و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۰ حفاری فاز یک خط دو قطار شهری را به اتمام برسانیم.

مولوی با اشاره به فعالیت های عمرانی در خط یک قطار شهری تبریز نیز گفت: خوشبختانه در طول ماه های گذشته تمام ایستگاه های خط یک رفع مانع شده و مشکلی در عبور و مرور شهروندان و جود ندارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه مشترک فی مابین سازمان قطار شهری تبریز و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) گفت: این تفاهم نامه در راستای امتداد خط یک و از طریق تراموا خواهد بود.

وی تعامل و همکاری فی مابین این سازمان و قرارگاه خاتم را قابل توجه دانست و گفت: با تعامل و همراهی مشترک امیدواریم بتوانیم با قدرت بیشتری این پروژه را مدیریت کنیم.

  • منبع خبر : سازمان قطارشهری تبریز و حومه