افتتاح ۶ هنرستان ریلی در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی
افتتاح ۶ هنرستان ریلی در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی
شش هنرستان ریلی در کشور به ایستگاه افتتاح رسید. رشته های هنرستان وابسته ریلی راه آهن، به منظور تربیت نیروی انسانی مهارت محور، در دو رشته تعمیرات ناوگان ریلی و خط و سازه های فنی در شاخه کار دانش است.

افتتاح ۶ هنرستان ریلی در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی

افتتاح 6 هنرستان ریلی در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی
افتتاح ۶ هنرستان ریلی در کشور با حضور وزیر راه و شهرسازی

شش هنرستان ریلی در کشور به ایستگاه افتتاح رسید.

در نشستی که با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در ساختمان مرکزی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، شش هنرستان ریلی در کشور به افتتاح رسید.

این هنرستان‌ها در همکاری بین شرکت راه آهن و وزارت آموزش و پرورش در ۶ استان تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، یزد، آذربایجان شرقی و خوزستان به افتتاح رسیدند و در دو رشته تعمیرات ناوگان ریلی و خط و سازه‌های ریلی راه آهن به آموزش دانش آموزان مشغول خواهند شد.

در سال جاری این مراکز ۱۳۵ دانش‌آموز مشغول به تحصیل خواهند شد که این تعداد از بین ۴۵۰ داوطلب انتخاب شده‌اند.

دانش‌آموزان این مراکز پس از اخذ دیپلم، امکان ادامه تحصیل در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را خواهند داشت و در حوزه صنعت حمل و نقل ریلی مشغول به کار می شوند.

گفتنی است در این مراسم سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن ، علیرضا کمره ای، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و جمعی از مدیران شرکت راه آهن نیز حضور داشتند.

مراسم افتتاح شش هنرستان ریلی در کشور
مراسم افتتاح شش هنرستان ریلی در کشور
مراسم افتتاح اولین هنرستان ریلی در کشور
مراسم افتتاح اولین هنرستان ریلی در کشور

هنرستان وابسته ریلی راه آهن ج.ا.ا. افتتاح شد

براساس تفاهم نامه راه آهن با وزارت راه و شهرسازی و مجوز رسمی شورای عالی آموزش و پرورش، هنرستان وابسته ریلی راه آهن،‌ در سال تحصیلی ۱۴۰۰- ۱۴۰۱ در سطح شش استان کشور، شامل استانهای خوزستان (اندیمشک)، آذربایجان شرقی (تبریز)، خراسان رضوی، یزد، زاهدان و تهران ایجاد شده است.

رشته های هنرستان وابسته ریلی راه آهن، به منظور تربیت نیروی انسانی مهارت محور، در دو رشته تعمیرات ناوگان ریلی و خط و سازه های فنی در شاخه کار دانش است.

در سال تحصیلی جاری، براساس هماهنگی های لازم با ادارات کل آموزش و پرورش اقدامات لازم برای ثبت نام دانش آموزان و تعیین هنرستان در شش اداره کل راه آهن انجام شده است.

دانش آموزان هنرستان ریلی راه آهن براساس شایستگی و مهارت شغلی و ضوابط و مقررات وزارت آموزش و پرورش و شرکت راه آهن پس از انجام مصاحبه و برگزاری آزمون ورودی در دو رشته هنرستان ریلی راه آهن تحصیل می کنند.

در سال جاری با توجه به نوپا بودن هنرستان ریلی راه آهن و استقبال پرشور خانواده ها، برای ثبت نام فرزندان در هنرستان های راه آهن، شاهد حضور دانش آموزان در هر شش استان کشور بودیم.

دروس هنرستان ریلی راه آهن همچون هنرستان های دیگر وزارت آموزش و پرورش در دو بخش عمومی و تخصصی برنامه ریزی شده است و دانش آموزان در هر دو رشته علاوه بر تعلیم دروس عمومی یکسان آموزش و پرورش، دروس تخصصی و مهارت محور را در کارگاه های آموزشی مرکز توسعه، آموزش و فناوری راه آهن طی خواهند کرد.

از مزیت های تحصیل در هنرستان ریلی راه آهن میتوان به مهارت محور بودن دروس، تحصیل در جوار کار، استفاده از ظرفیت های تخصصی راه آهن، تامین نیروی انسانی ماهر و متخصص حمل و نقل ریلی کشور و … اشاره کرد.

فارغ التحصیلان هنرستان ریلی راه آهن در جذب و به کارگیری در عرصه صنعت حمل و نقل ریلی کشور در اولویت قرار دارند و بکارگیری آنان نیز تابع مقررات و ضوابط خاص شرکت راه آهن از لحاظ طب کار و مراحل سلامت جسمانی و روانی مرتبط خواهد بود.

گسترش هنرستان های ریلی راه آهن، در سطح ادارات کل مناطق راه آهن براساس نیازسنجی و ضرورت های مورد نیاز، پس از بررسی در کمیته های تخصصی مرکز توسعه، آموزش و فناوری‌ راه آهن انجام خواهد شد و سیاست های بلند مدت شرکت راه آهن استمرار و گسترش هنرستان های ریلی راه آهن در رشته های مورد نیاز است.

مراسم افتتاح شش هنرستان ریلی در کشور
مراسم افتتاح شش هنرستان ریلی در کشور